Jeg vil gerne starte med at pointere hvad der har startet denne tråd. Netop en kort debat der kan ses her:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... ht=#304004Hvorfra jeg lige citerer et par indlæg indlæg:
Max Tramp skrev:
Jaspar, hør nu her; Jeg har set dig skrive det samme i så mange tråde efterhånden. Har du læst nogle af de publikationer på SST's hjemmeside som er lavet af retskemikere? Rapporter omkring hvilke stoffer politiet har konfiskeret og hvor rene at de er. Særligt i nyere tid har vi set særdeles rene piller, så det er noget pjat du skriver, og det er altså ikke værre end at man kan købe et EZ-test kit, hvilket enhver ecstasy-bruger med respekt for sit helbred bør gøre, så hold venligst op med at male fanden på væggen. Dine indlæg har intet hold i virkeligheden, og næste gang du taler for alle, så hold venligst mig udenfor.
Max Tramp skrev:
Er dit indtag statistisk signifikant? Er din mave udstyret med en særlig MDMA detektor? Lyt til kendsgerningerne. De står lige her. Det er altså meget sandsynligt* at man får en pille der kun indeholder MDMA, spørgsmålet er nærmere hvor meget der er i. Og igen, vil man være på den sikre side, så kan man købe et testkit.
Det forholder sig desværre sådan at den danske ungdom indtager abnormale mange ecstacy tabletter. Alt for tit og alt for mange på den samme aften.
Du får ecstasy til at generalt fremstå som en relativt sikker ting at indtage, hvilket jeg finder uforsvaligt.
I SST's nyeste rapport, hvilket der bliver linket til, kan der ses at 82% af tabletterne fra det nyeste kvartal, indeholder MDMA og ikke andet. Men det betyder altså STADIGVÆK at der er 18% hvilket indeholder alt fra psykedeliske substanser til piperaziner. Og da det er umuligt at kende styrken på sine tabletter, er det tydeligvis dybt uforsvarligt for sit eget helbred at indtage dem, men langt mere uforsvarligt finder jeg det, at fremstille dem som acceptable og ufarlige.
Grunden til at der bliver linket til SST's nyeste kvartal over ecstasy, er jo tydeligvis grundet den høje procent (82) af tabletter med kun MDMA. Men nu skal vi ikke glemme at ecstacy har været på det danske marked i en del år efterhånden. Og at der har været meget store svingninger imellem renheden, som årene er gået. I 2005 var der kun 43% af tabletterne, hvilket indeholdte MDMA og ikke andet.
Dette kan ses her:
http://www.sst.dk/publ/Publ2005/CFF/Ecs ... ort_05.pdfHvad så med de kommende år? Hvordan kan vi vide med sikkerhed at renheden ikke vil falde igen, nu da den har været så svingende, og fyldt med ret så usunde biprodukter såsom piperaziner? Det kan vi lige præcis ikke, og derfor er det skide uforsvarligt at få ecstasy til at fremstå som ufarligt. Nu, og også i fremtiden!
For lige at få debateret om ez-testkits til ecstasy, hvilket bliver nævnt i tråden jeg henviser til, kan jeg røbe at de til en vis grænse er ubrugelige.
Da MDMA netop slår ud på testen som sort, er det begrænset hvor mange andre substanser der kan testes for, hvis MDMA også er et af de aktive substanser. Da farven sort jo netop overskygger en del.
For lige at summe op, vil jeg tillade mig at kalde ecstasy for en omgang bras. Anskaf jer hellere nogen klare hvide MDMA krystaller.

Know your drug, know your source!