Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Nomad skrev:
Det problem jeg ser i at forsøge sig med oplysning overfor religiøse mennesker er at de langt hen ad vejen er helt absurd snævertsynede og så kan man gøre brug af alt den logik, fornuft og viden man vil, det ændrer ikke på deres standpunkt. Religionerne har nemlig helgarderet sig ved at inkorporere varianter af udtrykket: "Guds veje er uransagelige".

Det gælder ikke bare de åbenlyse religiøse - se bare denne tråd.

Titel:
Medlem

Halugenlampe skrev:
Storhedsvanvid, folkens. Jeg har ikke sagt at han er uintelligent. Jeg har da også set ham gøre en god figur på skærmen. Rainman f.eks, hvor han dog overskygges fuldstændig af Dustin Hoffman. Men her på det seneste har han virket dybt forstyrret på mange måder. Har i set hans opførsel på oprah. Jeg synes også han spillede virkelig underligt i Eyes Wide Shut, som er en skodfilm iøvrigt. I dette klip rabler han løs om at han er fuldstændig overbevist om at han har fundet "det" uden at definere nærmere hvad det er. Det lyder som om han har haft en åbenbaring, som han ikke kan sætte ord på. Havde det nu været en oplevelse på stoffer så ok, fint nok. Det er bare ikke så uskyldigt som så. Han har fået denne oplevelse gennem en sektlignende religiøs organisation. Det lugter af hjernevask. Endnu mere bekymrende er det at han ifølge de seneste rygter er meget nær toppen af hierakiet i denne sekt. I hvert fald er han deres primære eksponent udadtil. Han virker fuldstændig forblændet

Du siger det selv - havde det været oplvelser på stoffer så fint - men så uskyldig er det ikke" Jeeeesus leg med stoffer er ikke uskyldig.

Titel:
Medlem

Mr.NiceGuy skrev:
Popularitet != intelligens.
"Uha, han har success, han må væte intelligent" er hverken en fakta ledende sætning eller et meningsfyldt udsagn.

Du har fuldstændig ret i at det er nedtrykkende at høre på folk som er nedladende overfor kendte personer, blot fordi vedkommende er kendt, men det er åbenlyst ikke tilfældet her.
Tom C. har personlig valgt at stå som en af de øverste talsmænd for Scientology og i en sådan position skal man være klar til at blive kriteseret og møde folk som er skeptiske. Heldigvis for ham er der så også dem som bare vælger den naive løsning og tænker "han har success, ergo han har ret"

Der kunne muligvis mangle dybde i de kritik punkter som er rejst af ham i talsmands øjenmed i denne tråd, da "han er uintelligent at høre på" ikke er særlig konkret, men det ændre ikke på det faktum at han, for de person der har udtrykt det, er uintelligent at høre på.

En kritisk gennemgang af den religion som han repræsentere skulle helst vække lattermusklerne hos de fleste intelligente mennesker, men må konstatere at det nok næppe er tilfældet da mindst ligeså lattervækkende bevægelser/religioner ej heller er blevet mødt med det grin som de fortjente, men istedet har tonsvis af tilhængere som allesammen deler en dejlig illussion istedet for at skulle se virkeligheden som den er, men det er et sidespring.

Din sammenligning mellem brug af euforiserende stoffer og religion er mildest talt skræmmende for mig. Den eneste sammenligning jeg umiddelbart kan finde er at religion kan blive en mulig bivirkning af stoffer, da nogen af dem kan fremkalde psykoser, hvilket jeg personligt anser religion for.

Ved godt at jeg muligvis er meget kritisk overfor religiøse mennesker generelt og nogen muligvis bliver stødt af mine ord, men religiøse folk viser ej mere hensyn til mig som atheist end jeg viser til dem med denne direkte tilgang til sagen. Er opvokset i en by med 400 indbyggere hvor omkring en trejde-del af dem var fra indre-mission, hvilket er min baggrund for yderst nedladende syn på religiøse mennesker adfærd og desværre har intet ændret mit syn siden jeg er flyttet til Aalborg. Synes ikke om nogen masse-psykoser, om det så hedder Church of Scientologi eller Den Danske Folkekirke, og vil til enhver tid forsvare min ret til at være kritisk af talsmænd fra enhver religiøs retning, både mod religionen han/hun repræsentere og imod selve personen, hvis udsagn han/hun kommer med ikke kan tillægges religionen alene.

Jeg har aldrig sagt at han var inteligent fordi han havde succes, men tvivler på at man opnår så meget succes hvis man er helt dum. Men håber da din inteligens vil bringe dig større succes ;)

Jeg siger heller ikke han har ret fordi han har succes - og selv om man er inteligent så er det ikke ensbetydende med at man ikke kan tage fejl.
Mange inteligente mennesker tror mange dumme ting.

Man kan ikke sige høj inteligens = ret

langt de fleste med seriøst kendskab til både psychedeliske stoffer, religion og psykologi ville kunnen se tydelige sammenligninger.

jeg er dog selv ikke meget for religion, da jeg ikke mener man kan gøre subjektive oplevelser, spirituelle eller psychedeliske, til en bredfavnende regel for alle.

forstår godt dit ønske om kritik af en religion du personlig dømmer til at være en massepsykose. Desværre er der mange der med samme subjektive tilgang mener at brug af stoffer skal forblive ulovlige baseret på fordomme og manglende respekt for folk der tænker anderledes.

En overdreven kritisk "kamp" mod en religion er ofte et tegn på at religionen, man er gået fra, stadig har fat i en et sted hvor det gør ondt"

Senest rettet af topjohn 13 mar 2008 06:49, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

fe_faqet skrev:
Videnskab er ligeså meget en religion som Scientolgoy og alle andre religioner, den eneste forskel er at den virker mere indlysende. Begrebet "beviser" er overflødigt, for det er umuligt at bevise andet end at denne sætning er sand.

forskellen på religion og den ideelle videnskab er er religion har svaret! -

videnskaben har hypoteser den forsøger bekræfte/afkræfte som som tilnærmelsesvise modeler af den verden vi (oplever) at befinde os i.

Videnskaben (ikke nødvendigvis alle dens udøvere) er villig til at ændre tidligere hypoteser når de findes uholdbare og/eller noget mere passende opdages. det er i udvikling.

dermed ikek være sagt at tro ikek spiller en stor rolle bland udøvere af videnskabens forskellige grene.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
topjohn skrev:
Psyklon-b skrev:
Den omtalte demonstration går vel netop heller ikke på scientologys ret til at være til, men på at scientology er nonsens og folk som bruger deres tid og penge på det en nogle aber.

De fleste religioner er nonsens.

Men det er netop ovenstående måde at tænke på der er med til at skabe vores nuværende narko politik.

"folk der bruger deres penge på stoffer er nogle aber"

Det må du simpelthen længere ind i narkotåger med, hvis du vil have nogen til at tro på det.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hvor er det bare fedt at i er saa gode til at holde jer til topic. Fucking impressive.

Denne traad handler om en demonstration paa loerdag mod Scientology Kirken, grundet kirkens metoder.

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Snow_White
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:S ... troversies
http://en.wikipedia.org/wiki/Lisa_McPherson
http://en.wikipedia.org/wiki/Fair_Game_ ... ntology%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Xenu

L. Ron Hubbard skrev:
I'm going to invent a religion that's going to make me a fortune. I'm tired of writing for a penny a word."

Senest rettet af Optimus Crime 13 mar 2008 12:08, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

topjohn skrev:
Mr.NiceGuy skrev:
Popularitet != intelligens.
"Uha, han har success, han må væte intelligent" er hverken en fakta ledende sætning eller et meningsfyldt udsagn.

Du har fuldstændig ret i at det er nedtrykkende at høre på folk som er nedladende overfor kendte personer, blot fordi vedkommende er kendt, men det er åbenlyst ikke tilfældet her.
Tom C. har personlig valgt at stå som en af de øverste talsmænd for Scientology og i en sådan position skal man være klar til at blive kriteseret og møde folk som er skeptiske. Heldigvis for ham er der så også dem som bare vælger den naive løsning og tænker "han har success, ergo han har ret"

Der kunne muligvis mangle dybde i de kritik punkter som er rejst af ham i talsmands øjenmed i denne tråd, da "han er uintelligent at høre på" ikke er særlig konkret, men det ændre ikke på det faktum at han, for de person der har udtrykt det, er uintelligent at høre på.

En kritisk gennemgang af den religion som han repræsentere skulle helst vække lattermusklerne hos de fleste intelligente mennesker, men må konstatere at det nok næppe er tilfældet da mindst ligeså lattervækkende bevægelser/religioner ej heller er blevet mødt med det grin som de fortjente, men istedet har tonsvis af tilhængere som allesammen deler en dejlig illussion istedet for at skulle se virkeligheden som den er, men det er et sidespring.

Din sammenligning mellem brug af euforiserende stoffer og religion er mildest talt skræmmende for mig. Den eneste sammenligning jeg umiddelbart kan finde er at religion kan blive en mulig bivirkning af stoffer, da nogen af dem kan fremkalde psykoser, hvilket jeg personligt anser religion for.

Ved godt at jeg muligvis er meget kritisk overfor religiøse mennesker generelt og nogen muligvis bliver stødt af mine ord, men religiøse folk viser ej mere hensyn til mig som atheist end jeg viser til dem med denne direkte tilgang til sagen. Er opvokset i en by med 400 indbyggere hvor omkring en trejde-del af dem var fra indre-mission, hvilket er min baggrund for yderst nedladende syn på religiøse mennesker adfærd og desværre har intet ændret mit syn siden jeg er flyttet til Aalborg. Synes ikke om nogen masse-psykoser, om det så hedder Church of Scientologi eller Den Danske Folkekirke, og vil til enhver tid forsvare min ret til at være kritisk af talsmænd fra enhver religiøs retning, både mod religionen han/hun repræsentere og imod selve personen, hvis udsagn han/hun kommer med ikke kan tillægges religionen alene.

Jeg har aldrig sagt at han var inteligent fordi han havde succes, men tvivler på at man opnår så meget succes hvis man er helt dum. Men håber da din inteligens vil bringe dig større succes ;)

Jeg siger heller ikke han har ret fordi han har succes - og selv om man er inteligent så er det ikke ensbetydende med at man ikke kan tage fejl.
Mange inteligente mennesker tror mange dumme ting.

Man kan ikke sige høj inteligens = ret

langt de fleste med seriøst kendskab til både psychedeliske stoffer, religion og psykologi ville kunnen se tydelige sammenligninger.

jeg er dog selv ikke meget for religion, da jeg ikke mener man kan gøre subjektive oplevelser, spirituelle eller psychedeliske, til en bredfavnende regel for alle.

forstår godt dit ønske om kritik af en religion du personlig dømmer til at være en massepsykose. Desværre er der mange der med samme subjektive tilgang mener at brug af stoffer skal forblive ulovlige baseret på fordomme og manglende respekt for folk der tænker anderledes.

En overdreven kritisk "kamp" mod en religion er ofte et tegn på at religionen, man er gået fra, stadig har fat i en et sted hvor det gør ondt"

Først en undskyldning! Havde misforstået dine tidligere indlæg og er ekstremt glad for at høre at du ikke er så naiv at du tror at mængden af success er en indikator for hjernes funktionalitet hos individet.
Vil stadig pointere at din negativ konklusion ikke rigtig er underbygget, da man sagtens kan være uintelligent og få success.
Vil dog ikke mene at det nødvendigvis er tilfældet for Tom C. da han godt kan virke intelligent, men det ændre ikke ved at jeg personligt mener at han er blevet hjernevasket til at tro på en ordentlig omgang sludder.

Omkring mig (ordentlig smørre kommer nu, men følte for at skrive det) så er jeg ikke gået fra nogen religion. Min familie tilhørte aldrig indre mission.
Mine forældre er kristne dog og på den måde kan det være du har ret, men sådan ser jeg det ikke. Er mere frusteret over at en blind tro på en bog sammensat af diverse fortællinger (stort set alt i det nye testamente er stjålet fra andre historier, f.eks. Jesus historien) på nogen måde skal havde indflydelse på mit liv. Ligesom jeg ikke mener at når jeg engang tager svampe og oplever mit første trip, så skal ting jeg har set under trippet ikke afgøre hvad andre må og ikke må i alt fremtid, da en sådan tro ville være stupid. Dermed ikke sagt at et trip ikke kan give en et klarsyn inden for visse punkter som kan havde en god indflydelse på verden, men i såfald bør man også argumentere for sin sag og ikke blot sige "sådan er det" (Religion er nu engang svar hvortil der ikke må sættes spørgsmål)

Grunden til jeg ikke ser det som at være gået fra en religion, er at jeg ikke vil karaktarisere en aldrig rationelt eksiterende tro som noget jeg kan være gået fra. Personligt var det naturligt for mig at gud var en vandrehistorie omkring samme tid som jeg holdte op med at tro på julemanden, altså 7-8år alderen hvis jeg husker korrekt.

De ting som går mig på, om noget, er f.eks. tanken at der muligvis stadig findes skoler som min skole fra børnehave til 6 klasse, hvor der hver morgen var fællessang for alle eleverne + morgenbøn, det er vel og mærke en OFFENTLIG skole, hvor gud lige skulle takkes hver morgen med alle elever samlet.

Der stadig findes Kristendoms undervisning, dog ikke obligatorisk, i folkeskolen. Høre på ingen måde hjemme i en offentlig institution.

200 meter fra mit barndomshjem befandt der sig en privatskole hvorpå de underviste i creationisme, ja, det sker i Danmark, hyggeligt ikke?

Af underlige hjernevaskede folk i min fødeby fandtes der:
Pigen som troede hun var genfødslen af Jesus og ingen af de indremissionske sagde hende imod Skal tilføjes at hun aldrig fik hjælp til hendes psykose og det på trods for at hun havde en storebror som hun hævdede var født normalt, for at gud derefter havde gendannet hendes mors jomfrulighed så hun kunne blive født af en jomfru.

En gruppe af den hårde kerne af de indre missionske som ikke så et problem i at kalde mig og mine 2 bedste venner for "djævlebørnene" (fra vi var omkring 11-12år) og samtidig prædike for hinanden at man skulle vende den anden kind til.

Utallige studerende fra den private skole som gang på gang ville hævde at chancen for creationisme var mindst ligeså stor som evolution, hvoraf en af den førnævnte hårde kerne's børn begyndte at græde da samme utalelse blot blev mødt med latter af os andre (mig og mine 2 førnævnte venner)

Havde muligvis gjort mig fortjent til stemplet "djævlebarn" i og for sig, da det begyndte efter at jeg ved 11-12års alderen i et kådt øjeblik jokende filosoferede i en forsamling på den lokale kælkebakke, at hvis Jomfru Maria fik guds barn, så havde gud nødvendigvis kneppet hende først.
Synes dog der er lidt forskel på et barn's (som jeg var på daværende tidspunkt) kåde kommentar og så voksnes seriøse fordømmelse af barnet, det er bare noget som fortæller mig at den ene af parterne i hvert fald burde havde vidst bedre, og den part er ikke nødvendigvis barnet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Klap på skulderen Mr.NiceGuy.

Alt OT bliver slettet fra nu af

Titel:
Medlem

Nu skal jeg hold emig til emnet - hvad laver en reklame for en demonstration med en religion på et board for HR og psychedeliske stoffer!!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
topjohn skrev:
Nu skal jeg hold emig til emnet - hvad laver en reklame for en demonstration med en religion på et board for HR og psychedeliske stoffer!!

forumoversigten skrev:
Dette forum bruges til alt andet, der ikke har noget med de andre fora at gøre, ligefra planlægning af ture, musik, brugbare råd, arrangementer oma. Der forventes et vist informationsniveau til gavn for andre.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Scientology, uden at sætte mig helt vildt meget ind i det. Men er det ikke bare mere en livsstil end i religion?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
FlæmMing skrev:
Scientology, uden at sætte mig helt vildt meget ind i det. Men er det ikke bare mere en livsstil end i religion?

Det kan man kalde det. Det er en institution for (as far as I'm concerned) folk der ikke har et solidt ståsted i livet, folk som desperat søger efter svar og fællesskab og CoS giver dem begge dele.
Mod en pris, selvfølgelig.
Grundlæggende kan mna kalde det pyramidespil i en mere glitrende indpakning med elementer af Science Fiction der er blevet ophøjet til religiøs status.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Nomad skrev:
FlæmMing skrev:

Det kan man kalde det. Det er en institution for (as far as I'm concerned) folk der ikke har et solidt ståsted i livet, folk som desperat søger efter svar og fællesskab og CoS giver dem begge dele.
Mod en pris, selvfølgelig.
Grundlæggende kan mna kalde det pyramidespil i en mere glitrende indpakning med elementer af Science Fiction der er blevet ophøjet til religiøs status.

Har en bekendt veninde som er inde i det snavs. Hun er utrolig sød, og er åben om tingene. Hun siger dog også at der er mange som bruger deres kurser, da de er forholdvis gode til prisen. Og de har ret god success med deres afvænning "Narconon".

Hun fortæller siger hun lever det mere som en livstil end en reliogion. Hun har været i U.S.A og nogle andre steder, med alt betalt.

Titel:
Junior medlem

Nomad skrev:

Det mener jeg så bestemt heller ikke at kristendommen har ret til på nogen måde. Jeg kan ikke se hvorfor mit liv og min tilværelse skal påvirkes af folk der baserer deres beslutninger på 2000+ år gamle vandrehistorier.

dude.. hvor meget er det lige dit liv påvirkes af kristendommen? er du generet af at se folk gå i kirke eller at bryllupper bliver afholdt i kirken?

Jeg er ikke selv religiøs på nogen måde, men jeg ser da stadig kristendommen som en positiv ting for vores samfund... Tænk på at det meste af Danmark er bygget op omkring kristendommen.

Til trods for at biblen er en omgang vås, har kristendommen stadig formået at skabe et moralsk regelsæt, som har dannet grundlag for nogle ret fascinerende og etisk korrekte kulturer, i forhold til f.eks. islam...

På en måde lever vi stadig den dag idag efter kristendommens etiske overbevisninger og det er trods alt noget vi SELV har valgt, så helt hen i vejret er det vel ikke :)

sig ikke du er utilfreds med den måde du bliver påvirket af kristendommen, for det er i bund og grund dig selv der lader dig påvirke.. der er ingen tvang her i Danmark..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilfældig Idiot skrev:
Nomad skrev:

Det mener jeg så bestemt heller ikke at kristendommen har ret til på nogen måde. Jeg kan ikke se hvorfor mit liv og min tilværelse skal påvirkes af folk der baserer deres beslutninger på 2000+ år gamle vandrehistorier.

dude.. hvor meget er det lige dit liv påvirkes af kristendommen? er du generet af at se folk gå i kirke eller at bryllupper bliver afholdt i kirken?

Jeg er ikke selv religiøs på nogen måde, men jeg ser da stadig kristendommen som en positiv ting for vores samfund... Tænk på at det meste af Danmark er bygget op omkring kristendommen.

Til trods for at biblen er en omgang vås, har kristendommen stadig formået at skabe et moralsk regelsæt, som har dannet grundlag for nogle ret fascinerende og etisk korrekte kulturer, i forhold til f.eks. islam...

På en måde lever vi stadig den dag idag efter kristendommens etiske overbevisninger og det er trods alt noget vi SELV har valgt, så helt hen i vejret er det vel ikke :)

sig ikke du er utilfreds med den måde du bliver påvirket af kristendommen, for det er i bund og grund dig selv der lader dig påvirke.. der er ingen tvang her i Danmark..

Jo, jeg bliver skam påvirket i den forstand at der findes en masse religiøse mennesker som bl.a. stemmer politisk ud fra deres ideologier og så påvirker det mig når jeg trods alt er borger i dette samfund. Længere er den jo ikke.
Jeg bryder mig ikke om at folk træffer beslutninger som har en indvirken på mit liv baseret på ideologier. Jeg er teknokrat og foretrækker at mennesker til en hver tid baserer deres beslutninger på fornuft og logik, hvilket jeg ikke ser ske på hverken den religiøse eller politiske scene idag.
Og jeg har på ingen måde valgt at dette samfund skulle bygges omkring kristendommen, uanset hvilke etiske regelsæt de end er kommet frem med. De regelsæt er ikke noget som ethvert selvstændigt og fornuftigt tænkende individ med ganske almindelig respekt for sine medmennesker ikke kunne være nået frem til med bare et minimum af indsats.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Nomad skrev:
Tilfældig Idiot skrev:
Nomad skrev:

Jo, jeg bliver skam påvirket i den forstand at der findes en masse religiøse mennesker som bl.a. stemmer politisk ud fra deres ideologier og så påvirker det mig når jeg trods alt er borger i dette samfund. Længere er den jo ikke.
Jeg bryder mig ikke om at folk træffer beslutninger som har en indvirken på mit liv baseret på ideologier. Jeg er teknokrat og foretrækker at mennesker til en hver tid baserer deres beslutninger på fornuft og logik, hvilket jeg ikke ser ske på hverken den religiøse eller politiske scene idag.
Og jeg har på ingen måde valgt at dette samfund skulle bygges omkring kristendommen, uanset hvilke etiske regelsæt de end er kommet frem med. De regelsæt er ikke noget som ethvert selvstændigt og fornuftigt tænkende individ med ganske almindelig respekt for sine medmennesker ikke kunne være nået frem til med bare et minimum af indsats.

Du siger at folk skal stemme politisk ud fra hvad de syntes er fornuftigt og logisk, men de kristne der baserer deres politiske synspunkter udfra deres religion synes jo netop at deres egne beslutninger er fornuftige.

Når man lever i et demokrati må man også acceptere at der er nogen der har nogle "dumme" synspunkter nogengange, hvis flertallet stemmer kristent så er det kun demokratiet der har skylden.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
http://thepiratebay.org/tor/4077598/The ... _Anonymous

Titel:
Medlem

Kaktus Klausen skrev:
http://thepiratebay.org/tor/4077598/The_Authorities_2008_A_Scientology_Film_From_Anonymous

"a rather well-made documentary which exposes Scientology church leaders as a bunch of money-hungry assholes "

er de fleste religioner i den vestligen ikke det.

Det undre mig ikek at scientology er sådan, det undre mig derimod at det undre folk at religioner er sådan.

Det er politik, magt og penge.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Måske lidt off-topic, men alligevel. Min erfaring med scientologiske damer er, at de har et meget lidt anstrengt forhold til sex og lignende fornøjelser. Et positivt træk IMO. ;-)

Ellers har jeg ingen mening om dem :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

fe_faqet skrev:
Nomad skrev:
Tilfældig Idiot skrev:
Nomad skrev:

Du siger at folk skal stemme politisk ud fra hvad de syntes er fornuftigt og logisk, men de kristne der baserer deres politiske synspunkter udfra deres religion synes jo netop at deres egne beslutninger er fornuftige.

Når man lever i et demokrati må man også acceptere at der er nogen der har nogle "dumme" synspunkter nogengange, hvis flertallet stemmer kristent så er det kun demokratiet der har skylden.

Jeg accepterer og tolererer skam også at der findes mennesker med direkte idiotiske holdninger og synspunkter såsom scientologer, kristne, AFA og nazister, men det betyder da ikke at jeg ikke må udtrykke min mening om dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]