Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Portuz skrev:
Tom C. er jo også bare et normalt menneske

Nigga what?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I din lokale skov
Max Tramp skrev:
Portuz skrev:
Tom C. er jo også bare et normalt menneske

Nigga what?

Manden er jo helt væk ! Og så gentager han sig selv konstant..
Somom du er den eneste der kan rede os tom! Du kan måske lave en mission impossible på film, men velkommen til den virkelige verden.
Skriiiiiiiid med dig tom C-!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
topjohn skrev:
Psyklon-b skrev:
Hvad fanden snakker du om? Det er sgu da alles ret at vise deres utilfredhed med hvad som helst, hvilket sjovt nok også vil sige at det er meget reelt at lave en demonstration mod scientology, hvis man ikke bryder sig om scientology. Det er ikke et spørgsmål om at fra tage folks ret til noget somhelst, det er et spørgsmål om at udøve ens ret til at vise sin utilfredshed.

samme argumentation er brugt af folk der laver demonstationer mod abortkliniker - deres demonstration går dog ud over folk ret til at få foretaget abort.

der er forskel på at demonstrer for at få ret til sin frihed og så demonstrerer imod andres frihed.

hvad bliver det næste at vi skal demonstrerer i mod astrals reptilers indflydelse på politik.

Hvorfor har scientologi ikke ret til at have politisk indflydelse når den største newage gruppe kristendommen har...

Det mener jeg så bestemt heller ikke at kristendommen har ret til på nogen måde. Jeg kan ikke se hvorfor mit liv og min tilværelse skal påvirkes af folk der baserer deres beslutninger på 2000+ år gamle vandrehistorier.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Tom Cruise er netop IKKE bare et normalt menneske. Han er nemlig skingrende sindssyg, ødelagt af sit ego og sin popularitet(må man formode). Det er ret tydeligt i den video. Han kunne blive den nye Charles Manson bortset fra at han ikke er nær så intelligent som manson var. Stakkels Katie Holmes.

Titel:
Medlem

Nomad skrev:

Det mener jeg så bestemt heller ikke at kristendommen har ret til på nogen måde. Jeg kan ikke se hvorfor mit liv og min tilværelse skal påvirkes af folk der baserer deres beslutninger på 2000+ år gamle vandrehistorier.

Der er vi fuldstændig enige.
Men vi er nød til at forholde os til at det ikek kan være anderledes, det kan være anderledes end det er idag. Men grupper af mennesker, (med eller uden frelser, religiøs overbevisning m,m ) vil altid danne og udgøre en indflydelse på samfundet. Og det på godt og ondt.

Vi bør ikek bruge så meget tid på at bekæmpe men snarre på oplysning og kritisk tilgang til "hvad der ofte tages for givet"

Titel:
Medlem

Halugenlampe skrev:
Tom Cruise er netop IKKE bare et normalt menneske. Han er nemlig skingrende sindssyg, ødelagt af sit ego og sin popularitet(må man formode). Det er ret tydeligt i den video. Han kunne blive den nye Charles Manson bortset fra at han ikke er nær så intelligent som manson var. Stakkels Katie Holmes.

imponerende så meget succes og muligheder han har opnået trods din påstand om hans sindsyge og manglede inteligens.

han må have gjort noget godt.

Jeg mistænker ofte missundelse om en kraftig boster til fordomme og konspirations teorier. Et sted som psy hvor temaet er virkelig udsat for forsomme havde jeg håbet man var mere overbærende med folk med andet livssyn en en selv.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
topjohn skrev:
Halugenlampe skrev:

imponerende så meget succes og muligheder han har opnået trods din påstand om hans sindsyge og manglede inteligens.

Jeg mistænker ofte missundelse om en kraftig boster til fordomme og konspirations teorier. Et sted som psy hvor temaet er virkelig udsat for forsomme havde jeg håbet man var mere overbærende med folk med andet livssyn en en selv.

Kristendom er for scientology er som videnskab er for kristendom... Set fra en Ateists synsvinkel selvfølgelig.

Scientology er jo fuldkommen fucked up, det kan sammenlignes med at sige at månen er lavet af ost... Hvilket den jo ikke er.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

topjohn skrev:
Halugenlampe skrev:

Altså har du overhoved set den video der blev posted tidligere i det her topic?? For hvis ikke så prøv lige at se den engang, og hør hvad han siger. Manden er dybt uinteligent at høre på jo.

Titel:
Medlem

Sahota skrev:

Altså har du overhoved set den video der blev posted tidligere i det her topic?? For hvis ikke så prøv lige at se den engang, og hør hvad han siger. Manden er dybt uinteligent at høre på jo.

Ved du overhovedet hvem han er? hvilken succes han har haft....

Hvilken forskel gøt det om han lyder dum i dine øre, han har større succes end du, jeg og de fleste andre vil opnå.

Jeg tror ikke han eller andre med tilsvarende succes er specielt interreseret i hvorvidt andre (uden tilsvarende succes) kategoriserer dem som inteligente eller ej. Selv hvis han ikke er inteligent så har han jo tilsyneladende ikke haft brug for det for at leve et liv de færreste har mulighed for.

jeg bryder mig ikke om de film han har lavet - og både ham og scientology kunne forsvinde væk fra verden idag og jeg ville ikke tænke over det.

Hvis han røg eller stod frem som fortaler for frigivelse af stoffer ville mange herinde bruge ham og hans succes som argumenet.

Nu bliver han brugt for/imod scientologi

citat fra ukendt kilde:
"der få der tager for mange stoffer og for mange der tager for få"

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tom C er et almindeligt menneske, er han da den eneste som opføre sig sådan, eller er han den eneste i lægger mærke til. Han vil altid være et almindeligt menneske så længe han er et menneske, han laver jo bare noget andet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

topjohn skrev:
Sahota skrev:

Hvilken forskel gøt det om han lyder dum i dine øre, han har større succes end du, jeg og de fleste andre vil opnå.

Jeg tror ikke han eller andre med tilsvarende succes er specielt interreseret i hvorvidt andre (uden tilsvarende succes) kategoriserer dem som inteligente eller ej. Selv hvis han ikke er inteligent så har han jo tilsyneladende ikke haft brug for det for at leve et liv de færreste har mulighed for.

jeg bryder mig ikke om de film han har lavet - og både ham og scientology kunne forsvinde væk fra verden idag og jeg ville ikke tænke over det.

Hvis han røg eller stod frem som fortaler for frigivelse af stoffer ville mange herinde bruge ham og hans succes som argumenet.

citat fra ukendt kilde:

Ja jeg ved godt hvem han er og hvilken succes han har haft, og må sige jeg ellers altid har haft set ham som en god og fornuftig skuespiller, men efter at havde set flere video klip på nettet med ham, hvor han snakker skrald gang på gang, og gentager sig konstant, har jeg ikke meget til overs for ham.
Og hva så hvis han har haft mere succes end nogen af os kommer til at nogen siden havde? Det ændre jo ikke det fakta at han er gone oppe i hovedet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
topjohn skrev:
Nomad skrev:

Der er vi fuldstændig enige.
Men vi er nød til at forholde os til at det ikek kan være anderledes, det kan være anderledes end det er idag. Men grupper af mennesker, (med eller uden frelser, religiøs overbevisning m,m ) vil altid danne og udgøre en indflydelse på samfundet. Og det på godt og ondt.

Vi bør ikek bruge så meget tid på at bekæmpe men snarre på oplysning og kritisk tilgang til "hvad der ofte tages for givet"

Det problem jeg ser i at forsøge sig med oplysning overfor religiøse mennesker er at de langt hen ad vejen er helt absurd snævertsynede og så kan man gøre brug af alt den logik, fornuft og viden man vil, det ændrer ikke på deres standpunkt. Religionerne har nemlig helgarderet sig ved at inkorporere varianter af udtrykket: "Guds veje er uransagelige".

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Storhedsvanvid, folkens. Jeg har ikke sagt at han er uintelligent. Jeg har da også set ham gøre en god figur på skærmen. Rainman f.eks, hvor han dog overskygges fuldstændig af Dustin Hoffman. Men her på det seneste har han virket dybt forstyrret på mange måder. Har i set hans opførsel på oprah. Jeg synes også han spillede virkelig underligt i Eyes Wide Shut, som er en skodfilm iøvrigt. I dette klip rabler han løs om at han er fuldstændig overbevist om at han har fundet "det" uden at definere nærmere hvad det er. Det lyder som om han har haft en åbenbaring, som han ikke kan sætte ord på. Havde det nu været en oplevelse på stoffer så ok, fint nok. Det er bare ikke så uskyldigt som så. Han har fået denne oplevelse gennem en sektlignende religiøs organisation. Det lugter af hjernevask. Endnu mere bekymrende er det at han ifølge de seneste rygter er meget nær toppen af hierakiet i denne sekt. I hvert fald er han deres primære eksponent udadtil. Han virker fuldstændig forblændet

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

topjohn skrev:
Sahota skrev:

citat fra ukendt kilde:

Popularitet != intelligens.
"Uha, han har success, han må væte intelligent" er hverken en fakta ledende sætning eller et meningsfyldt udsagn.

Du har fuldstændig ret i at det er nedtrykkende at høre på folk som er nedladende overfor kendte personer, blot fordi vedkommende er kendt, men det er åbenlyst ikke tilfældet her.
Tom C. har personlig valgt at stå som en af de øverste talsmænd for Scientology og i en sådan position skal man være klar til at blive kriteseret og møde folk som er skeptiske. Heldigvis for ham er der så også dem som bare vælger den naive løsning og tænker "han har success, ergo han har ret"

Der kunne muligvis mangle dybde i de kritik punkter som er rejst af ham i talsmands øjenmed i denne tråd, da "han er uintelligent at høre på" ikke er særlig konkret, men det ændre ikke på det faktum at han, for de person der har udtrykt det, er uintelligent at høre på.

En kritisk gennemgang af den religion som han repræsentere skulle helst vække lattermusklerne hos de fleste intelligente mennesker, men må konstatere at det nok næppe er tilfældet da mindst ligeså lattervækkende bevægelser/religioner ej heller er blevet mødt med det grin som de fortjente, men istedet har tonsvis af tilhængere som allesammen deler en dejlig illussion istedet for at skulle se virkeligheden som den er, men det er et sidespring.

Din sammenligning mellem brug af euforiserende stoffer og religion er mildest talt skræmmende for mig. Den eneste sammenligning jeg umiddelbart kan finde er at religion kan blive en mulig bivirkning af stoffer, da nogen af dem kan fremkalde psykoser, hvilket jeg personligt anser religion for.

Ved godt at jeg muligvis er meget kritisk overfor religiøse mennesker generelt og nogen muligvis bliver stødt af mine ord, men religiøse folk viser ej mere hensyn til mig som atheist end jeg viser til dem med denne direkte tilgang til sagen. Er opvokset i en by med 400 indbyggere hvor omkring en trejde-del af dem var fra indre-mission, hvilket er min baggrund for yderst nedladende syn på religiøse mennesker adfærd og desværre har intet ændret mit syn siden jeg er flyttet til Aalborg. Synes ikke om nogen masse-psykoser, om det så hedder Church of Scientologi eller Den Danske Folkekirke, og vil til enhver tid forsvare min ret til at være kritisk af talsmænd fra enhver religiøs retning, både mod religionen han/hun repræsentere og imod selve personen, hvis udsagn han/hun kommer med ikke kan tillægges religionen alene.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Nomad skrev:
topjohn skrev:
Det problem jeg ser i at forsøge sig med oplysning overfor religiøse mennesker er at de langt hen ad vejen er helt absurd snævertsynede og så kan man gøre brug af alt den logik, fornuft og viden man vil, det ændrer ikke på deres standpunkt. Religionerne har nemlig helgarderet sig ved at inkorporere varianter af udtrykket: "Guds veje er uransagelige".

Videnskab er ligeså meget en religion som Scientolgoy og alle andre religioner, den eneste forskel er at den virker mere indlysende. Begrebet "beviser" er overflødigt, for det er umuligt at bevise andet end at denne sætning er sand.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
Storhedsvanvid, folkens. Jeg har ikke sagt at han er uintelligent. Jeg har da også set ham gøre en god figur på skærmen. Rainman f.eks, hvor han dog overskygges fuldstændig af Dustin Hoffman. Men her på det seneste har han virket dybt forstyrret på mange måder. Har i set hans opførsel på oprah. Jeg synes også han spillede virkelig underligt i Eyes Wide Shut, som er en skodfilm iøvrigt. I dette klip rabler han løs om at han er fuldstændig overbevist om at han har fundet "det" uden at definere nærmere hvad det er. Det lyder som om han har haft en åbenbaring, som han ikke kan sætte ord på. Havde det nu været en oplevelse på stoffer så ok, fint nok. Det er bare ikke så uskyldigt som så. Han har fået denne oplevelse gennem en sektlignende religiøs organisation. Det lugter af hjernevask. Endnu mere bekymrende er det at han ifølge de seneste rygter er meget nær toppen af hierakiet i denne sekt. I hvert fald er han deres primære eksponent udadtil. Han virker fuldstændig forblændet

Eller måske skal du bare lære at acceptere han er anderledes end dig, hvis du var i hans sted kunne du nok godt forstå det hele og omvendt.
Det ses jo tydeligt du har et negativt syn på manden mest af alt fordi han ikke gør de ting du bryder dig om. Men han har lov til at gøre lige nøjagtig hvad han vil.

Det er utroligt at folk her på psy ikke snakker om en anden person. Der findes jo tusindvis af andre som er meget "slemmere" måske er der alt for meget opmærksomhed på en mand som i mest af alt kender fra film og kan forholde jer til.
I ville nok se anderledes jo det hvis det var jeres forælde/venner/kærester ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
topjohn skrev:
Psyklon-b skrev:
Hvad fanden snakker du om? Det er sgu da alles ret at vise deres utilfredhed med hvad som helst, hvilket sjovt nok også vil sige at det er meget reelt at lave en demonstration mod scientology, hvis man ikke bryder sig om scientology. Det er ikke et spørgsmål om at fra tage folks ret til noget somhelst, det er et spørgsmål om at udøve ens ret til at vise sin utilfredshed.

samme argumentation er brugt af folk der laver demonstationer mod abortkliniker - deres demonstration går dog ud over folk ret til at få foretaget abort.

der er forskel på at demonstrer for at få ret til sin frihed og så demonstrerer imod andres frihed.

hvad bliver det næste at vi skal demonstrerer i mod astrals reptilers indflydelse på politik.

Hvorfor har scientologi ikke ret til at have politisk indflydelse når den største newage gruppe kristendommen har...

Ja, og folk, der demonstrer til fordel for folk ret til at få en abort støtter de folk, som gerne vil have en abort!?

En demonstration er jo netop en demokratisk måde at benytte sig af sin ytringsfrihed for at påvirke samfundsdebatten, hvis man føler at der er noget, som er problematisk. En demonstration kan således både støtte eller gå imod en given sag, men pointen er netop at man benytter sig af vold!

Hvis du har ondt i røven over at nogen viser ders utilfredshed med Sceintology, så lav en demonstration mod demonstrationen mod sceintology. Den omtalte demonstration går vel netop heller ikke på scientologys ret til at være til, men på at scientology er nonsens og folk som bruger deres tid og penge på det en nogle aber.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Ark, det er jo samme dag som der er demo mod krig!

Titel:
Medlem

Psyklon-b skrev:
Den omtalte demonstration går vel netop heller ikke på scientologys ret til at være til, men på at scientology er nonsens og folk som bruger deres tid og penge på det en nogle aber.

De fleste religioner er nonsens.

Men det er netop ovenstående måde at tænke på der er med til at skabe vores nuværende narko politik.

"folk der bruger deres penge på stoffer er nogle aber"

Titel:
Medlem

Sahota skrev:
Ja jeg ved godt hvem han er og hvilken succes han har haft, og må sige jeg ellers altid har haft set ham som en god og fornuftig skuespiller, men efter at havde set flere video klip på nettet med ham, hvor han snakker skrald gang på gang, og gentager sig konstant, har jeg ikke meget til overs for ham.
Og hva så hvis han har haft mere succes end nogen af os kommer til at nogen siden havde? Det ændre jo ikke det fakta at han er gone oppe i hovedet.

Du synes han var en god skuespiller indtil du så klip på nettet med ham - klip. Så nu er hans evner som skuespiller blevet mindre :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]