topjohn skrev:
Sahota skrev:
Altså har du overhoved set den video der blev posted tidligere i det her topic?? For hvis ikke så prøv lige at se den engang, og hør hvad han siger. Manden er dybt uinteligent at høre på jo.
Ved du overhovedet hvem han er? hvilken succes han har haft....
Hvilken forskel gøt det om han lyder dum i dine øre, han har større succes end du, jeg og de fleste andre vil opnå.
Jeg tror ikke han eller andre med tilsvarende succes er specielt interreseret i hvorvidt andre (uden tilsvarende succes) kategoriserer dem som inteligente eller ej. Selv hvis han ikke er inteligent så har han jo tilsyneladende ikke haft brug for det for at leve et liv de færreste har mulighed for.
jeg bryder mig ikke om de film han har lavet - og både ham og scientology kunne forsvinde væk fra verden idag og jeg ville ikke tænke over det.
Hvis han røg eller stod frem som fortaler for frigivelse af stoffer ville mange herinde bruge ham og hans succes som argumenet.
Nu bliver han brugt for/imod scientologi
citat fra ukendt kilde:
"der få der tager for mange stoffer og for mange der tager for få"
Popularitet != intelligens.
"Uha, han har success, han må væte intelligent" er hverken en fakta ledende sætning eller et meningsfyldt udsagn.
Du har fuldstændig ret i at det er nedtrykkende at høre på folk som er nedladende overfor kendte personer, blot fordi vedkommende er kendt, men det er åbenlyst ikke tilfældet her.
Tom C. har personlig valgt at stå som en af de øverste talsmænd for Scientology og i en sådan position skal man være klar til at blive kriteseret og møde folk som er skeptiske. Heldigvis for ham er der så også dem som bare vælger den naive løsning og tænker "han har success, ergo han har ret"
Der kunne muligvis mangle dybde i de kritik punkter som er rejst af ham i talsmands øjenmed i denne tråd, da "han er uintelligent at høre på" ikke er særlig konkret, men det ændre ikke på det faktum at han, for de person der har udtrykt det, er uintelligent at høre på.
En kritisk gennemgang af den religion som han repræsentere skulle helst vække lattermusklerne hos de fleste intelligente mennesker, men må konstatere at det nok næppe er tilfældet da mindst ligeså lattervækkende bevægelser/religioner ej heller er blevet mødt med det grin som de fortjente, men istedet har tonsvis af tilhængere som allesammen deler en dejlig illussion istedet for at skulle se virkeligheden som den er, men det er et sidespring.
Din sammenligning mellem brug af euforiserende stoffer og religion er mildest talt skræmmende for mig. Den eneste sammenligning jeg umiddelbart kan finde er at religion kan blive en mulig bivirkning af stoffer, da nogen af dem kan fremkalde psykoser, hvilket jeg personligt anser religion for.
Ved godt at jeg muligvis er meget kritisk overfor religiøse mennesker generelt og nogen muligvis bliver stødt af mine ord, men religiøse folk viser ej mere hensyn til mig som atheist end jeg viser til dem med denne direkte tilgang til sagen. Er opvokset i en by med 400 indbyggere hvor omkring en trejde-del af dem var fra indre-mission, hvilket er min baggrund for yderst nedladende syn på religiøse mennesker adfærd og desværre har intet ændret mit syn siden jeg er flyttet til Aalborg. Synes ikke om nogen masse-psykoser, om det så hedder Church of Scientologi eller Den Danske Folkekirke, og vil til enhver tid forsvare min ret til at være kritisk af talsmænd fra enhver religiøs retning, både mod religionen han/hun repræsentere og imod selve personen, hvis udsagn han/hun kommer med ikke kan tillægges religionen alene.