Apfe skrev:
#Om Shanti
Det første du skrev, tror jeg er en eller anden joke.. men jeg ikke fik sgu helt fat i den....?

Det andet du skriver, synes jeg er et rigtig godt spørgsmål. Som jeg har nævnt tidligere i denne post, søger jeg en 'spændende oplevelse.' Blot at have det godt, er ikke af allerhøjeste prioritet. Trippet må gerne være lærerigt og få mig dybere ind i mig selv og mine følelser og stemninger, end jeg kan, når jeg er ædru. Rusen man oplever med et psykedelikum, synes jeg udfra, hvad jeg har lært/læst indtil videre, at være den, der kommer tættest på det mål

Håber det var svar nok

Det var svar nok, man kan se at du tænker over det, hvilket du sikkert også gjorde inden jeg spurgte - det var bare det jeg ville opfordre dig til (at forsætte med).

-Jeg skrev fordi jeg synes du bruger nogle ret storladne begreber om nogle kemiske substanser: spirituelle oplevelser, indsigt i livet, komme dybere ind i sig selv, med mere. Jeg ved godt, at det er en del af den folklore, der er omkring "bevidsthedsudvidende" stoffer. Om det er sandt, at man kan finde visdom ved at indtage et stof, afhænger selvfølgelig af, hvad man mener, når man taler om den slags: har man f.eks. fået indsigt i livet, blot fordi man selv synes det..
Det første jeg skrev var en halv joke - det er en oplevelse, som man kan have under meditation. Husk på, at vi hallucinerer hele tiden. Det behøver man ikke noget hallucinogen for. Men fordi sindet er så perfekt, som det er, er der mange, der ikke opdager det.
God rejse - nu og til sommer!