Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Er det klogt af næsten ryge vær dag?
Afstemning sluttede 03 maj 2008 10:39
Ja 9%  9%  [ 6 ]
Nej 80%  80%  [ 52 ]
Måske 11%  11%  [ 7 ]
Afgivne stemmer : 65
Forfatter besked
Medlem

Hej her sideste år ryg jeg mere eller mindre vær dag, syns i det er dumt?

Nu har jeg så gået på efterskole og ryger kun i weekenden, men kunne nu bedre lige det før i tiden.

og her til næste år skal jeg på VUC og der havde jeg tænkt mig af starte igen, for at kunen for et andet syn på verden, hvad syns i selv, selv syns jeg af jeg skal starte igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lyng skrev:
Hej her sideste år ryg jeg mere eller mindre vær dag, syns i det er dumt?

Nu har jeg så gået på efterskole og ryger kun i weekenden, men kunne nu bedre lige det før i tiden.

og her til næste år skal jeg på VUC og der havde jeg tænkt mig af starte igen, for at kunen for et andet syn på verden, hvad syns i selv, selv syns jeg af jeg skal starte igen.

Det er et utroligt spinkelt fåtal, der har godt af at ryge hver dag. Taget i betragtning af, at dit indlæg dårligt nok kvalificerer til at blive kaldt "dansk", så er spørgsmålet, om du har brug for at være yderligere hæmmet af en hash-sløvet hjerne?

Bevares, du kunne sikkert få et skønt og komplet omtåget VUC ophold, og du vil såmænd nok også få ekstra brug for at ryge den fede i fremtiden, når du tænker tilbage på, hvordan du spildte din tid og ikke gjorde dagens gode gerning og lærte noget mens du faktisk havde chancen på din uddannelse.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selvfølig skal du ryge hver dag. Det styrker din skarphed samt indlæringsevne og gør det så meget lettere at komme op om morgenen. :roll:

I smell a troll.

Medlem

Malkavian skrev:
Bevares, du kunne sikkert få et skønt og komplet omtåget VUC ophold, og du vil såmænd nok også få ekstra brug for at ryge den fede i fremtiden, når du tænker tilbage på, hvordan du spildte din tid og ikke gjorde dagens gode gerning og lærte noget mens du faktisk havde chancen på din uddannelse.

arhh pis.. nu startede dagen ellers lige så godt.. :wink:

Titel:
Medlem

Hey Lyngeren :)

Jeg synes måske ikke at det er superfornuftigt at ryge f.eks morgenfed (hvilket jeg ved du godt kunne finde på), hvis man gerne vil have meget ud af sin uddannelse.

Citat:
I smell a troll.
Ingen troll, nej. Bare en ordblind og vældig flink mand.

Titel:
Medlem

jeg det er det.... jeg har lidt problemer for jeg er lidt ordblind men vis det er et problem fordi må du da sige.... men jeg selv syns der skal være plads til alle.... men vis din holding er noget andet så det ok Malkavian og Resist....
så være sød af svare vis i har et problem med jeg er her på siden og viser min viden og min intresser inde for stoffe især hash, som er det jeg nyder så tit some muligt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Læderland
At du er lidt ordblind er ikke din egen skyld jo, men tror folk herinde er hurtige til at dømme folk med det handikap som værende yngre/ødelagt af stoffer ;)

For nu at svare på dit spørgsmål vil jeg give flertallet ret, er tvivlsomt en synderligt god ide at ryge dagligt hvis du ønsker at færdiggøre din uddannelse, kommer selvfølgelig an på hvorvidt du synes hash ødelægger din motivation og evne til at tage dig sammen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil give flertallet ret, hvis du vil tage en uddannelse synes jeg du sku fokusere på det.
Altså ikke ryge i hverdage.
Du kan jo altid ryge efter du har fået den uddannelse du vil ha, lært de ting du har brug for osv.
Ingen grund til at stå om 2 år og ikke kunne huske hva det nu liiige var det hele gik ud på :)

Titel:
Medlem

Insulin skrev:
At du er lidt ordblind er ikke din egen skyld jo, men tror folk herinde er hurtige til at dømme folk med det handikap som værende yngre/ødelagt af stoffer ;)

tak for stytten.... er glad for det

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Jeg vil sgu også sige jeg er overrasket over malkavians svar.. En rutineret garvet psy bruger burde da udvise lidt mere respekt hva?

Men det har selvfølgelig også noget at gøre med at der for tiden bliver postet mange fuldstændig ligegyldige indlæg for tiden.. du ved med nye der ikke har brugt søgemaskinen og sådan.

Topic... Jeg mener af erfaring ikke det er sundt at ryge hverdag. Ikke fordi jeg ser det som et generelt problem. Tror godt nogen folk ville kunne opretholde en fornuftig hverdag. Mange, inkl mig, har bare ikke helt viljestyrken til at gøre de ting der skal gøres i hverdagen. Og dertil kommer problemer som hvis man er rigtig godt afhængig og man så ikke kan få fat i ryger osv.. så begynder man jo at blive underlig altså.

mini

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Vil sige at under uddanelse ville jeg helst prøve at holde det på minimum, da man som sagt for nedsat lærringevnen, og det har haft en del problemer fra min side da jeg startede med det..

Men vis du efter det finder et godt arbejde hvor du ikke behøver din hjerne helt så meget syntes jeg ikke der er det store problem med det, bare man husker at komme ud og være social

PEACE!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Der er ingen grund til at ryge hver dag.

1. Din indlæringsevne hæmmes.
2. Du bliver sløv.
3. Det er et rusmiddel, og du skal være i skole.
4. Det er usundt for lungerne.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Du skriver noget med efterskole, så derfor går jeg ud fra at du er ca 15-16 år gammel. Det er en rimelig ung alder at starte med hash, efter min mening. Men prøv at læse videre herunder, jeg dømmer dig ikke. :-)

Det jeg vil sige til dig er, at jeg synes du skal overveje, om det er godt for dig at indtage et stof på daglig basis, som er kendt for at undergrave din indlæringsevne ikke bare skolemæssigt, men også i en social og mere generel livsmæssig betydning.

Som Malkavian skriver, er det et fåtal der har godt af at ryge dagligt, og det kan jeg kun bekræfte, ud fra egen erfaring og møder med andre mennesker.

Jeg har selv spildt ret mange kostbare måneder, fordi jeg røg så heftigt i weekenderne, at det satte et præg på de kommende hverdage (og selvfølgelig weekenden selv i særdeleshed). Derfor var det et misbrug for mig at ryge, selvom det "kun" var på weekend-basis. Det begrænsede mig, det gjorde mig mindre social, og mindre initiativrig, og det var dårligt for mig.

Det svinger altså, og har noget at gøre med hvordan cannabis påvirker én selv psykisk og socialt, og ligeledes i forhold til ens mulighed for at handle, udrette noget, lave noget... med sit liv.... have en større frihed til at gøre noget.

Du skal tage dine egne valg, selvfølgelig skal du det, men et tip fra mig, er at du skal droppe enhver form for sammenligning mellem dig selv og andre i forhold ift. stoffets virkning på dig. F.eks. dén med at gå ud fra, at man sagtens kan fungere med hash på daglig basis, fordi man har set andre, som ser ud til at klare sig fint med dét forbrug. Derfor er det bare ikke sikkert det er en god idé for dig.

Det her handler om at du føler efter, og mærker om det du gør, er godt for dig selv eller ej. Her er det vigtigt at være ÆRLIG og selvanalyserende - at have blik for at se om man er ved at føre sig selv bag lyset = og ud i et misbrug.

Alle ønsker om det bedste for dig, Lyng.

Venligst,
Jesper.

P.S.: I forhold til VUC, så kan jeg meget nemt give dig et svar: Der skal du droppe hashen helt og aldeles, sørg i hvert fald for at begrænse det så vidt muligt.

Titel:
Billede

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@Psylvester:

Hold nu tråden ren, det hjælper intet at spamme med billeder, ligegyldigt hensigten.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Psylvester skrev:
Billede

Og desuden er han ordblind, hvilket han ikke selv kan gøre for..

Titel:
Jamen hvad er der at sige? Om manden skal ryge hver dag eller ikke? :lol:

Synes du skal finde den mænde der passer dig.
Jeg vil ikke mene det er særlig smart at leve sit liv igennem en hashtåge.

Hvad mener du med at du vil have et andet syn på verdenen?

Titel:
Medlem

jeg er skam 17 og bliver 18 til dec

Titel:
Medlem

Psylvester skrev:
Hvad mener du med at du vil have et andet syn på verdenen?

mener bare ejg får et bedre syn på helle verden og syns alle mennesker er blevet flinker

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Hvis du har problemer med ordblindhed, vil jeg mene det er utrolig dumt af dig at ryge hash, da det kun gør det sværere for dig at arbejde med dit "handicap" så jeg ville anbefale dit helt at stoppe med at ryge hash lige med det samme :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]