Du skriver noget med efterskole, så derfor går jeg ud fra at du er ca 15-16 år gammel. Det er en rimelig ung alder at starte med hash, efter min mening. Men prøv at læse videre herunder, jeg dømmer dig ikke.

Det jeg vil sige til dig er, at jeg synes du skal overveje, om det er godt for dig at indtage et stof på daglig basis, som er kendt for at undergrave din indlæringsevne ikke bare skolemæssigt, men også i en social og mere generel livsmæssig betydning.
Som Malkavian skriver, er det et fåtal der har godt af at ryge dagligt, og det kan jeg kun bekræfte, ud fra egen erfaring og møder med andre mennesker.
Jeg har selv spildt ret mange kostbare måneder, fordi jeg røg så heftigt i weekenderne, at det satte et præg på de kommende hverdage (og selvfølgelig weekenden selv i særdeleshed). Derfor var det et misbrug for mig at ryge, selvom det "kun" var på weekend-basis. Det begrænsede mig, det gjorde mig mindre social, og mindre initiativrig, og det var dårligt for mig.
Det svinger altså, og har noget at gøre med hvordan cannabis påvirker én selv psykisk og socialt, og ligeledes i forhold til ens mulighed for at handle, udrette noget, lave noget... med sit liv.... have en større frihed til at
gøre noget.
Du skal tage dine egne valg, selvfølgelig skal du det, men et tip fra mig, er at du skal droppe enhver form for sammenligning mellem dig selv og andre i forhold ift. stoffets virkning på dig. F.eks. dén med at gå ud fra, at man sagtens kan fungere med hash på daglig basis, fordi man har set andre, som ser ud til at klare sig fint med dét forbrug. Derfor er det bare ikke sikkert det er en god idé for dig.
Det her handler om at du føler efter, og mærker om det du gør, er godt for dig selv eller ej. Her er det vigtigt at være ÆRLIG og selvanalyserende - at have blik for at se om man er ved at føre sig selv bag lyset = og ud i et misbrug.
Alle ønsker om det bedste for dig, Lyng.
Venligst,
Jesper.
P.S.: I forhold til VUC, så kan jeg meget nemt give dig et svar: Der skal du droppe hashen helt og aldeles, sørg i hvert fald for at begrænse det så vidt muligt.