Nomad skrev:
JEL, bare fordi man forholder sig kritisk til visse grupperingers opførsel betyder det ikke at man er nazist. Verden er mere nuanceret end det.
Problemet er bare at man ikke nøjes med at forholde sig kritisk til sine modstandere, men indfører lov på lov på lov der indskrænker friheds-graderne for alle pånær sig selv.
Havde hitler bare sagt i tv at han var kritisk overfor jøderne's indflydelse i det tyske samfund, istedet for at gå mange blank-polerede læder-støvle skridt videre, så havde 40'erne i europa set meget anderledes ud.
Man må forholde sig så kritisk man vil, selvfølgelig, det er jo netop det free-speech handler om.
Men når man laver en masse love der _specielt_ rammer 1 udvalgt gruppering af syndere, _så_ går man galt i byen (24 års-reglen er et eksempel på en sådan lov. Enten ska' det være tilladt at gifte sig som 23-årig, eller også ska' det være forbudt. Ikke det her diskriminerende nonsens med at det kun ska' være forbudt for folk der tilhører en enkelt udvalgt religion)
Nomad skrev:
Jeg har intet imod velintegrerede indvandrere, men jeg gider sgu ikke se en flok snotunger begynde at brænde biler fordi de mener at vi allesammen er åh så racistiske, især ikke med den retorik der findes blandt mange af de utilpassede indvandrere om etniske danskere.
Jeg har heller ikke lyst til at se nogen brænde biler og veje af.
Men jeg har noget imod den form for snak du nævner her: _vel-integreret_
I nazismen:
En _vel-integreret_ nazist heiler altid. Det gør en _ikke-velintegreret_ anti-nazist ikke.
jeg holder klart med anti-nazisten.
I danmark under nazismen:
En _vel-integreret_ dansker delta'r ikke i modstands-bevægelsen mod hitler. Det gør en _ikke-velintegreret_ dansker derimod gerne.
Jeg holder klart med den der går imod hitler.
Det jeg vil frem til er, at det _ikke_ er et frit samfund der taler så meget om hvordan folk ska' leve, men et Ufrit samfund.
Snakken om integration kom jo lang tid _før_ de satte ild til noget, og handlede oprindeligt om kultur og ikke om vold. Så man har i mange mange år haft en psykologisk hetz og stigmatisering af de 'anderledes' kørende på våge-blus. Det har i over 20 år ligget latent i samfundet at 'de sorte' var Urene danskere. Lang tid før 'de sorte' gjorde noget-som-helst voldeligt.
Så at forlange integration er det samme som at forlange underkastelse. "Kend din plads, slave!"
I et lige samfund ka' man forlange ikke-voldelig opførsel af sine med-mennesker. Det ka' man _ikke_ i samme grad i et Ulige samfund hvor man ska' konkurrere om goderne (Man ka' ikke forlange at folk bare ska' sidde og se på mens andre har det sjovt, som jo ellers er udgangs-punktet for konkurrence-samfundet. Og du kender det garanteret også fra din egen barndom; hvis 1 barn i sand-kassen tog alle lege-redskaberne, så blev de andre børn sure (og så tuder de og slår osv, så det er en ren og ægte basalt-menneskelig reaktion))
Nomad skrev:
Og jeg synes at din "enten er i med eller også er i imod"-holdning er alt for snævertsynet og gavner ingen.
Det synes jeg nu heller ikke jeg har sagt. Jeg forlanger feks ikke at folk der stiller sig udenfor ska' straffes. Jeg taler kun om folk der begrænser andre end sig selv.
Hvis de neo-konservative vil lave en puritansk undertrykkelses-stat på lange-land feks, hvor kun folk der _af egen fri vilje har sagt ja_ så bosætter sig, så er det fint med mig.
Jeg har feks heller ikke noget imod at vesten i den første golf-krig forsvarede en kuwaitisk diktator mod en invasiv aggressor, selvom jeg ikke ka' li' diktatore. For kuwait var fredelig og passede sig selv. Fint nok.
Jeg har heller ikke noget imod lukkede religiøse sekter Uanset hvor mærkeligt de end opfører sig, hvis de er fredelige.
Mit problem er udelukkende når nogen vil gennemtrumfe, med tvang, en bestemt kultur som værende mere ægte dansk end andre indfødte personer's kultur.
_Jeg_ er født i danmark, betyder det at jeg så ka' sige min kultur er _mere_ dansk end andre der _også_ er født i danmark? Alle der er _født_ i danmark har vel automatisk _ægte_ dansk kultur? Man ska' da ikke begynde at lovgi' om hvad der er _mest_ ægte dansk opførsel? _Jeg_ er ægte dansker og dermed er min kultur _ægte_ dansk. Man ka' ikke være mere eller mindre dansk end en anden dansker. Man _er_ enten dansk eller ej.