Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Flimmer skrev:
Resist skrev:
I folkeskolen gik jeg i klasse med tre udlændinge. De sidder alle i fængsel nu.

Du må have en ufattelig dårlig indflydelse, på dine omgivelser! :lol:

Ja det er alt sammen min skyld. Dårlig selskab og omgangskreds. :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Jeg synes du har utrolig ret Cubensis. God pointe.. har slet ikke tænkt over det i denne debat men har før tænkt over det faktisk..

Følg lige op på opfordringen.

mini

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Cubensis skrev:
Islam er smuk - Mennesker er dumme!

Jeg er enig i alt det andet du siger, pånær dette. Det forholder sig naturligvis omvendt. Islam er dum - mennesker er smukke.

Ellers er det du har sagt en præcisering af det jeg prøvede at illustrere med mine løsrevne overskrifter/fordomme. Det som virkelig får muslimer i Danmark til at føle sig forfulgt er at de KONSTANT bliver addresseret på en meget negativ måde i medierne. Og altid som en særskilt gruppe af ikke-helt-som-os-andre personer. Det er en blanding af fakta og fordomme som bliver blæst op til overskrifter HVER dag. Det er et problem at et land har så få problemer, at vi er nødt til at stigmatisere en befolkningsgruppe der i forvejen ligger ned. Hvorfor er der ikke nogen der laver en dokumentar om danske muslimers kultur. Udover det negative som fylder spalte op og spalte ned. Madprogrammer, musik osv.

Jeg synes også hele antifedmekampagnen er gået for vidt. Ja tak nu har vi hørt det!!! Før i tiden lagde jeg ikke noget i om folk var overvægtige. Nu fanger jeg mig selv i(ufrivilligt) at tænke 'sikken stakkel' hver gang jeg ser overvægtige folk på gaden.

Titel:
Medlem

islam , kristendom scientoligy (stav?).. og resten af ALLE religoner er squ da helt deruda når man tænker over.. alle krigene al nøden og all the misery som følger. der har været så meget pis og pis med folk synes andre folk ikk squ være det de var og deres var bedre ..

altså lad os gå ud fra der var ingen der fandt på der skulle være en højere magt og vi bar var sat på denne jord for at leve og dø som fukin mennesker så havde verden set meget anderledes ud.. altså der er ingen der har set gud vel? jeg fatter ikk verden er blevet revet rundt af forskellige overhoveder som bar har sagt at sån var det og sån skal i gøre enig?

måske kom jeg væk fra pointen men:

en religion er okay. mange religioner er skidt, mennesket er er kompliceret ting men samtidig meget smukt.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Det har næppe noget med kultur, race eller religion at gøre at folk brænder biler af, osv. Det kan heller ikke siges at være "samfundets" skyld. Det er i sidste det enkelte individ der beslutter at gøre sådanne ting. Det skal også med at det næppe er Guds bedste børn der foretager sådanne handlinger. Det er jo ikke sådan at man den ene dag er på dydens smalle sti og forsøger at få uddannelse og arbejde og den næste dag pludselig går amok i bilafbrændinger. De mennesker der gør sådan noget er selvfølgelig inde i en kriminel løbebane i forvejen, og kommer i et miljø hvor sådanne gerninger accepteres eller forherliges.

At det skulle hænge sammen med at det er indvandrere er en absurd påstand. Vi har lige haft de forkælde snotunger fra Ungdomshuset til at ødelægge byen for os andre fordi møgungerne ville have en ny fritidsklub. Det er jo som regel de rige akademikeres børn, og derfor er der heller ike mange indvandrere i det autonome miljø. Det er danske unge, opfostret af venstreorienterede slapsvanse der aldrig har lært deres børn at opføre sig ordentligt eller at respektere andres liv og ejendom. Ligeledes er gerningsmændene til den seneste tids forbrydelser nogle der ikke er blevet opdraget ordentligt. Deres forældre er enten for uengagerede eller magter dem ikke. Jeg skal ikke kunne sige hvad der ligger til grund, men det er helt sikkert at lærer man sine børn forskel på ret og uret så opfører de sig simpelthen ikke sådan.

Titel:
Medlem

AMEN! Kunne ikke have sagt det mere præcist selv, dankdawg. Vi deler mening! :wink:

Titel:
Medlem

Dankdawg as führer!

Virkelig godt skrevet!

Titel:
Dedikeret medlem

dankdawg skrev:
Det er danske unge, opfostret af venstreorienterede slapsvanse der aldrig har lært deres børn at opføre sig ordentligt eller at respektere andres liv og ejendom. Ligeledes er gerningsmændene til den seneste tids forbrydelser nogle der ikke er blevet opdraget ordentligt. Deres forældre er enten for uengagerede eller magter dem ikke.

Har du en kilde på at venstreorienterede slapsvanse fører til at deres børn bliver kriminelle? Du lyder ret sikker i din sag, hvilket du også er, men du har jo ikke noget at have det i.

Da individets sociale omgangskreds også påvirker en person i retninger som forældrene ikke kan styre, synes jeg det er underligt at du kaster al skyld over på forældrene. Det må du enten gøre fordi at du aldrig har været ung, eller du har ladet dine forældre styre din opvækst 100 %. Jeg er udemærket klar over at det du skriver er et udtryk for din ideologi, men spær da lige øjnene op, årstallet har bevæget sig siden 50'erne, så forældrene er altså ikke de eneste der har en finger med i et barns opvækst, der er tonsvis af udefrakommende påvirkninger - det virker som om at du benægter.
Jeg kunne godt komme med ubehagelige eksempler på børn som deres forældre ikke har kunne styre, men jeg tror de fleste med sund fornuft ved hvad der tales om.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Ayers Rock skrev:
dankdawg skrev:
Det er danske unge, opfostret af venstreorienterede slapsvanse der aldrig har lært deres børn at opføre sig ordentligt eller at respektere andres liv og ejendom. Ligeledes er gerningsmændene til den seneste tids forbrydelser nogle der ikke er blevet opdraget ordentligt. Deres forældre er enten for uengagerede eller magter dem ikke.

Har du en kilde på at venstreorienterede slapsvanse fører til at deres børn bliver kriminelle? Du lyder ret sikker i din sag, hvilket du også er, men du har jo ikke noget at have det i.

Da individets sociale omgangskreds også påvirker en person i retninger som forældrene ikke kan styre, synes jeg det er underligt at du kaster al skyld over på forældrene. Det må du enten gøre fordi at du aldrig har været ung, eller du har ladet dine forældre styre din opvækst 100 %. Jeg er udemærket klar over at det du skriver er et udtryk for din ideologi, men spær da lige øjnene op, årstallet har bevæget sig siden 50'erne, så forældrene er altså ikke de eneste der har en finger med i et barns opvækst, der er tonsvis af udefrakommende påvirkninger - det virker som om at du benægter.
Jeg kunne godt komme med ubehagelige eksempler på børn som deres forældre ikke har kunne styre, men jeg tror de fleste med sund fornuft ved hvad der tales om.

Der blev lavet en undersøgelse der blev refereret i diverse medier, der viste at de fleste unge i det autonome miljø kommer fra venstreorientere hjem. Det stemmer da også overens med mine egne oplevelser med det miljø.

Det er klart at hvis man lærer sine unger at ejendomsret er en dårlig ting, så respekterer de den ikke. Du kan også se at forældre udtaler sig igen og igen omkring Ungdomshuset og hvor strengt det er at politiet griber ind med vold imod de voldelige ekstremistiske unge, uden overhovedet at forholde sig til den psykopatiske vold deres unger udøver.

Jeg vil ikke forholde mig yderligere til dine kommentarer om min person andet end ved at sige at du ikke kender mig, og derfor skulle du måske bare lukke røven omkring min opvækst.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg er selvfølgelig enig i at politiet skal gribe ind overfor volden.

Omhandlende din person har du en pointe. Den halter bare lidt når du fortsat placerer skyld på forældre og det virkede til at du godt kunne dømme en hel ideologis opvækst uden at kende dem.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Ayers Rock skrev:
Jeg er selvfølgelig enig i at politiet skal gribe ind overfor volden.

Omhandlende din person har du en pointe. Den halter bare lidt når du fortsat placerer skyld på forældre og det virkede til at du godt kunne dømme en hel ideologis opvækst uden at kende dem.

Det er selvfølgelig en generalisering og som altid med sådanne er der undtagelser. Men generelt er der ingen tvivl om at den holder. Det er i øvrigt ikke noget nyt at det er borgerskabets børn der er på den yderste venstrefløj.

Jeg kender miljøet indefra, og det er på den baggrund jeg udtaler mig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu vrøvler du igen dankdawg :) .

Det er rigtigt at hvert individ har et ansvar for sig selv, men samfundet har altså ansvaret for os alle. Når så alvorlige episoder finder sted som det vi har set de seneste par uger, er det fordi der er et problem. Samfundets opgave er at løse sådanne problemer.

Det er typisk højrefløjs-retorik du bruger. Kast ansvaret fra sig selv over på nogle andre; find syndebukke og straf dem for deres forbrydelser, mens man retfærdiggører sine egne (i dit tilfælde omgang med narkotika); Istedet for at tage lidt på sig selv og prøve at finde en løsning til alles gavn.

Det hele er de venstreorienteredes forældres skyld; ingen grund til at lede efter dybere sammenhænge. :roll:

Titel:
Medlem

Det er da også noget vrøvl Moonage daydreamer - VÅGN OP!

Jeg har acceptereret at blive kriminaliseret, og hvis jeg bliver nuppet må jeg også stå til ansvar. Ligeledes må dem der er skyld i brændene også stå til ansvar. Den store forskel er selvfølgelig, at mit brud på reglerne ikke generer andre end mig selv.

Jeg er klar til at acceptere min 'straf', og det bør de kraftdeme da også være. Lad nu være med at give mig og alle andre 'pæne' danske borgere, skylden for deres grove hærværk, som i sidste ende kan risikere at gå ud over dig og mig.

Er det også samfundets skyld, hvis hende damen ikke var kommet ud af solcenteret i tide og var blevet dræbt i en 'mordbrand'?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Du kan også se at forældre udtaler sig igen og igen omkring Ungdomshuset og hvor strengt det er at politiet griber ind med vold imod de voldelige ekstremistiske unge, uden overhovedet at forholde sig til den psykopatiske vold deres unger udøver.

Der er vel at mærke en petitesse, men du er helt galt på den, når du påstår, at politiet blot udøver vold mod "voldelige ekstremistiske unge".
Måske tænker du på foreningen Forældre mod politibrutalitet. Det eneste de vist udtaler sig om, det er når du har vidnet politiets overgrb mod fredelige demonstrerende - de er trods alt ikke med ude om natten når der ska' kastes brosten... Jeg har helt ærligt på fornemmelsen, at de involverede forældre, næppe er forældre til 19-20 årige brugere, men snarere 12-14 årige. Hvilken vold disse småbørn kan udøve, der retfærdiggør knippelsuppe, kan jeg ikke gennemskue.
Desuden er det en generellisering, som du helt ærlig ikke burde falde for, den med vold mod "de voldelige ekstremistiske". Hvis du "kender miljøet indefra" så godt, så må du da også være fuldt ud bevidst om politibrutalitet og voldelige overgreb mod fuldt ud fredelige demonstranter?

dankdawg skrev:
At det skulle hænge sammen med at det er indvandrere er en absurd påstand. Vi har lige haft de forkælde snotunger fra Ungdomshuset til at ødelægge byen for os andre fordi møgungerne ville have en ny fritidsklub. Det er jo som regel de rige akademikeres børn, og derfor er der heller ike mange indvandrere i det autonome miljø. Det er danske unge, opfostret af venstreorienterede slapsvanse der aldrig har lært deres børn at opføre sig ordentligt eller at respektere andres liv og ejendom. Ligeledes er gerningsmændene til den seneste tids forbrydelser nogle der ikke er blevet opdraget ordentligt. Deres forældre er enten for uengagerede eller magter dem ikke. Jeg skal ikke kunne sige hvad der ligger til grund, men det er helt sikkert at lærer man sine børn forskel på ret og uret så opfører de sig simpelthen ikke sådan.

Jeg synes du roder lidt rundt i din argumentation. Er det individets eller individets forældres skyld?
Og afviser du virkelig fuldstændigt, at samfundet, til en hvis grad naturligvis, skaber borgeren? Du tror ikke, at en marginaliseret gruppe, som unge indvandrer, tildels ender udenfor samfundet, pga. de egentlig ikke får lov at komme ind?
Jeg læste i øvrigt et spændende lille interview med en i mine øjne højst sandsynlig forklaringsmulighed: http://www.modkraft.dk/spip.php?page=ny ... ticle=7207

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Det er i sidste ende det enkelte individ der må tage ansvar for sine handlinger, men det er klart at man som forældre må se i øjnene at man har fejlet hvis ens børn går ud og brænder biler af og smadrer KBH, det være sig indvandrere eller de riges børn i Ungeren.

Mine børn ville ikke gøre noget sådant, fordi de er ordentligt opdraget og lærer at kende forskel på dit og mit og at tage ansvar for sig selv og deres liv.

Grunden til at du er forvirret er jo nok at nogle af dem der er tale om her er børn og ikke voksne. Det troede jeg sagde sig selv. Angående din artikel, så læs hvad jeg skrev før. Det er jo ikke pæne ordentlige mennesker der pludselig går amok, men folk der i forvejen er kriminelle idioter.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Moonage daydreamer skrev:
Nu vrøvler du igen dankdawg :) .

Det er rigtigt at hvert individ har et ansvar for sig selv, men samfundet har altså ansvaret for os alle. Når så alvorlige episoder finder sted som det vi har set de seneste par uger, er det fordi der er et problem. Samfundets opgave er at løse sådanne problemer.

Det er typisk højrefløjs-retorik du bruger. Kast ansvaret fra sig selv over på nogle andre; find syndebukke og straf dem for deres forbrydelser, mens man retfærdiggører sine egne (i dit tilfælde omgang med narkotika); Istedet for at tage lidt på sig selv og prøve at finde en løsning til alles gavn.

Det hele er de venstreorienteredes forældres skyld; ingen grund til at lede efter dybere sammenhænge. :roll:

Der er vist forskel på at udøve vold og hærværk og på at gøre hvad man vil med egen krop. Du kan ikke se forskel. Giv min din adresse så kommer jeg og smadrer din lejlighed, så kan du nok se forskel på om man ryger en joint eller ødelægger andre menneskers ting.

Fedt at bare gøre folk til hjælpeløse stakler i den politiske korrektheds navn .

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den politiske korrekthed er jo netop den man kan holde sig til så man ikke lader sig forlede af sine ikke altid lige konstruktive og rationelle følelser.

Personligt har jeg ikke megen sympati for hærværksudøverne, og joints ryger jeg en del af, så jeg kan godt se forskel.

Senest rettet af Moonage Daydreamer 28 feb 2008 11:31, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Moonage daydreamer skrev:
Den politiske korrekthed er jo netop den man kan holde sig til så man ikke lader sig forlede af sine ikke altid lige konstruktive og rationelle følelser.

Nej!
Den "politiske korrekthed" er nok det der allermest forhindrer os i at tage en konstruktiv debat om hvordan vi egentlig skal håndtere disse problemstillinger.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Det er jo ikke pæne ordentlige mennesker der pludselig går amok, men folk der i forvejen er kriminelle idioter.

Jeg synes ikke det er relevant, om disse 15-18 årige ballademagere i forvejen er "kriminelle idioter" - som i øvrigt er et rigtig træls navn.
For mig at se fortsætter du med en sådan fordømmende og forsimplende retorik lige præcis den cirkel, der er baggrunden for problemerne - netop som der bliver skrevet i artiklen: Du fortsætter sladderblads-smøren, der sviner de unge til som voldelige, kriminelle idioter. Det bliver en monolog, hvor der kun dømmes og tales ned til.
Jeg er klar over, at det er det sædvanlige venstrefløjs pladder, men i stedet for at fortsætte hvor vi plejer (dømme, fordømme, fortsætte enetalen), så synes jeg sgu det er på tide, at der bliver gjordt et forsøg på at tage fat om problemets rod. Indvandreunge er marginaliserede, de oplever ofte chikane fra systemet og ikke mindst det omgivende samfund (de får at vide af politiet, "som du skal ha' respekt for og rette dig efter!", at de ska' "luk' din sorte mund!" og ikke mindst at de er "sorte aber", de bliver frasorteret når der skal uddeles elevpladser, de oplever ikke at kunne få job, og den brede befolkning ser generelt skævt til dem - osv. osv. osv.).
Hvordan kan man forvente, at en gruppe, der udsættes for disse ting dagligt, vokser op til at ha' nogle som helst intentioner om at leve ved de udstukne spilleregler, dvs. uddannelse, job, lovlydighed?
Det er denne cirkel du (og alle andre selvfølgelig :) ) fortsætter, når du afskriver sagen som et spørgsmål om, at "det her er bare nogle kriminelle idioter". Ja gu' er de nogle kriminelle idioter, men de er sgu også samtidig eksempler på en gruppe i samfundet, der kun bliver talt til, og ikke mindst om, men aldrig med! Det er alt for simpelt blot at afskrive den her bølge (som naturligvis har været selvforstærkende, i takt med der for alvor er kommet gang i mediecirkusset), med at de er "kriminelle idioter".

Jeg kan næsten glæde mig til (hvis det ikke i virkeligheden var så tragisk), at jeg kan læne mig tilbage og beskue det vanvid, det sammenstød og ikke mindst det "GISP!" den brede befolkning vil udstøde, den dag det virkelig går løs i Danmark. Og den dag kommer, det har dels optøjerne selv overbevist mig om, men i endnu højere grad har samfundets reaktion overbevist mig. Den ligegyldighed overfor gruppens realiteter, den ufattelige hurtighed der er til at dømme, men frem for alt den stupide manglende evne og vilje til at se ud over sin egen næsetip, alt dette skal nok sørge for, at vi får gravet os så dybt ned i grøfterne, at vi kun komme ud igen vha. ren, brutal ildkraft.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

For det første: vi er enige om at det er dårligt når Politiet opfører sig ringe. Men det kan på INGEN MÅDE retfærdiggøre den opførsel vi har set.

For det andet: Indvandrere får jobs og elevpladser som aldrig før. Læs aviserne. Det er jo bare ikke ordentlige unge mennesker der er tale om, for ordentlige mennesker opfører sig ikke sådan. Du tror at det er nogen der forsøger sig, men bliver holdt udenfor. Det er forkert. Det er, som jeg har sagt før, folk der allerede HAR taget valget om at sætte sig udenfor og i forvejen fører et kriminelt liv. At ødelægge andre folks tilværelse er hverdag for disse mennesker. Det har intet at gøre med at være indvandrer at de gør som de gør. Det har at gøre med at sætte sig i opposition til normer som anstændighed og personligt ansvar.

Problemet er altså nærmere at disse unge ikke er interesserede i at yde noget for at få et arbejde eller uddannelse, men kun i at føre at dårligt og ukonstruktivt taberliv. Det er kun dem selv der kan hive sig op af den tilværelse. MAsser af indvandrere gør det uden problemer. Hvorfor gør de det ikke? Fordi de ser sig selv som ofre, i øvrigt noget som folk som dig er med til at fastholde dem i med din politiske korrekte snak som bekræfter dem og samtidigt er med til at bilde dem ind at de intet kan gøre.

Verden er åben for disse mennesker. Men det kræver at de tager et valg. Et valg som er at holde op med at tude, rette ryggen og vende sig væk fra kriminalitet og den "perker" identitet som mange af dem tager til sig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]