Narkose-Bøvsen skrev:
Nu gider jeg ikke finde links, men der var den sag for nogle år siden hvor de skød en ubevæbnet biltyv... Eller var det to tyve?? Kan ikke huske det... Faren til den dræbte eller en af de dræbte, startede ihvertfald en hjemmeside, som politiet sidenhen har fået lukket ned fordi den var fjendtlig imod politiet...
Det tror jeg nu ikke, før jeg ser kilder på det. Det grænser jo op til at være imod ytringsfriheden, og derved grundlovsstridigt.
Passion: jeg tvivler bare på, at de virkelig er sådan nogle bøller som majoriteten herinde synes at fremstille dem som. Det er da også noget spøjst når man ser kilder, der siger:
Politikken skrev:
I løbet af de sidste 10 er i alt 11 mennesker blevet dræbt af politiskud
læs resten her[url]
Du - og andre herinde - får dem til at lyde som en blanding af Bjørnebrødrene og Rambo - og i retten bliver de tilsyneladende pædagoger.
Jeg faldt lige over denne nyhed:
"Vidner: Politiskud var unødvendigt"
TV2 NyhederneCitat:
"Det var unødvendigt at skyde. Manden havde jo ingen våben," forklarede kvinden i dag i retten i Thisted.
Hun blev støttet af en lang række afhørte vidner, hvoraf enkelte dog også sagde, at de måske ville have gjort det samme som betjenten i den tilspidsede situation.
...
"Jeg havde ikke det indtryk, at det var nødvendigt at skyde," sagde den tiltaltes kollega.
...
Hertil har Thisted-betjenten sagt, at politistaven ville være virkningsløs over for den ophidsede, store og stærke mand. Han var nødt til at stoppe ham, for at han ikke skulle slå sin far ihjel.
Her ser I, at der både kan sympatiseres med betjenten, samt vedkommendes KOLLEGA, tager afstand fra sin kollegas handling, samt at den "skydegale" betjent ikke bare var triggerhappy.
Det skal lige siges, at den nedskudte ikke døde.
Endvidere ønsker jeg da heller ikke selv disse sager, jeg ønsker derimod brug af ikke-dødelige alternativer.