Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mit bedste anti-tømmermands-trick er en blanding af ovenstående:

Mad i maven, helst noget der lægger en god bund. Gerne fed mad
Drik vand/sodavand/etc. imellem øllene
Skær ned på sprutten og ryg en smule skunk ind i mellem
Drik vand inden jeg går i seng
Spis salt/sukker/fedt næste dag

Får afsindigt forfærdelige tømmermænd hvis jeg bare drikker normalt, men denne blanding af alkohol + THC giver en udemærket rusvirkning men uden det store indtag af alkohol = Mindre eller slet ingen tømmermænd

Er helt klart min foretrukne metode at blande alkohol og THC i rette mængder. Det kræver dog noget selvdisciplin ikke at indtage for meget af begge, ellers kan det godt gå grueligt galt :)

Ellers kan det være smart at tømme mavesækken inden man lægger sig til at sove, specielt hvis man ved man har et par genstande eller 5 der venter på at slå til ;)
Der er ingen grund til at blive mere stiv under søvnen, og betale for det dagen efter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Puny_pete skrev:
Præcis har også hørt det fra læger at junkfood skulle hjælpe. Så the red pill du er altså forkert på den..

Det vil jeg se kilder på, før jeg tror på det. Indtil da vil jeg vove at påstå at sund mad er bedst. Jeg håber ikke vi kommer til den dag, hvor lægerne går ud til folket og fortæller dem, at usund mad virker på noget som helst ud over at trøste sig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Junkfood indeholder ofte godt med salt og fedt, og er derfor ikke noget dårligt valg.

Som en anden mand også har skrevet i tråden.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Puny_pete skrev:
Præcis har også hørt det fra læger at junkfood skulle hjælpe. Så the red pill du er altså forkert på den..

Det vil jeg se kilder på, før jeg tror på det. Indtil da vil jeg vove at påstå at sund mad er bedst. Jeg håber ikke vi kommer til den dag, hvor lægerne går ud til folket og fortæller dem, at usund mad virker på noget som helst ud over at trøste sig.

Prøv at læs hvad noname skriver, kk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Til jeres information findes der også sund mad, der indeholder fedt og salt. De to ting i sig selv er ret vigtige for vores overlevelse, og jeg syntes ikke at have lært i historie undervisningen, at folk faldt døde om som fluer før vi fik "maccen."

Ukendt avis i år 2465:
"Befolkningstallet steg voldsomt her i Europa, da vi fik MacDonalds. Den amerikanske kæde indførte nemlig en ligefrem lægende kost, der indholder fedt og salt, hvilket mennesket aldrig før havde set i nogen anden form for fødevarer. MacDonalds har reddet millioner af menneskeliv fra en grusom død, ved at servere fedt og saltindholdigt mad!"

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Til jeres information findes der også sund mad, der indeholder fedt og salt.

Dejlig selvmodsigelse.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg drikker da altid juice efter en druktur..

Men ja, synes nu at øl er mindst ligeså vanddrivende /dehydrerende som andre spruttyper..

Drikker næsten altid kun øl, for det er jeg vant til, synes sprut er for sødt.. også når jeg drikker sprut, drikker jeg som regel samme mængde som når jeg drikker øl.. og det resulterer så i at jeg bliver LATTERLIGT stiv :P

Vand er rigtig godt før og efter imo, imod tømmermænd.

MHT. Mad, så synes jeg BESTEMT ikke fastfood er godt dagen efter. Bare fordi det måske er nemt, er det altså ikke særlig godt at tyre mad ned som er bevist meget usund og uden den store næring.. så er noget rugbrød altså bedre:P

En af de andre faktorer er, at (jeg personligt ihvertfald) har en let kvalme efter en omgang druk, og derfor måske ikke liiiige har lyst til en stor fed burger med massere af fedt og tilsætningsstoffer :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lilleso skrev:
the-red-pill skrev:

Dejlig selvmodsigelse.

Hvad snakker du om? Mener du at der ikke findes sund mad, der indeholder salt og fedt?

Undskyld, men du virker ikke synderlig begavet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
En løbetur kan også til tider hjælpe dagen efter, dog alt afhængig af hvor fuld man har været.. man skal jo også lige være i tilstand til at ku løbe dagen efter, men hvis man kan er det rigtig lækkert :P

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
1 Panodil og 1 Ipren sammen med 1 stort glas vand inden sengetid (hvis man altså er i stand til det)

Morgenen efter startes med samme cocktail, og lidt alkohol (2-3 genstande).
Ellers bare fred og ro, TV og masser af burgere eller pizza. Og gerne noget smertestillende løbende over dagen...

Ved ikke hvorfor paracetamol (panodil) og ibuprofen (ipren) lige virker 3 gange bedre når man blander det, men det er faktisk min læge der har fortalt mig det, og det virker fremragende.

Skål! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg vil foretrække noget andet, mere sundt, end burgere og pizza dagen efter. F.eks. en masse frugt og grønt. Det er min erfaring at man ihvertfald ikke forbedrer ens tilstand ved at indtage junk food, selvom det ka' være utrolig fristende at mæske sig i oversaltede frituregodter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Jeg kan godt skrive under på, at det hjælper meget at drikke lidt vand ind imellem under drukken. Derudover vil jeg varmt anbefale en stor portion yoghurt eller havregryn og noget vand, lige inden man skal gå i seng. Yoghurt er specielt godt, da maven har godt af mælkesyrekulturer. Alkohol går ikke specielt godt i spænd med mavesækken, derfor er det anbefalelsesværdigt at prøve at begrænse skadernes omfang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Lilleso skrev:
the-red-pill skrev:

Dejlig selvmodsigelse.

Hvad snakker du om? Mener du at der ikke findes sund mad, der indeholder salt og fedt?

Hvis maden er superfed og salt, så er den jo ikke sund længere. Kan godt være at det er mindre usundt end MacDonalds mad, men sundt er det sgu ikke.

the-red-pill skrev:

Undskyld, men det gør du nu heller ikke.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lilleso skrev:
the-red-pill skrev:
Lilleso skrev:
the-red-pill skrev:

Dejlig selvmodsigelse.

Hvis maden er superfed og salt, så er den jo ikke sund længere. Kan godt være at det er mindre usundt end MacDonalds mad, men sundt er det sgu ikke.

the-red-pill skrev:

Øhm.. Der står jo ingen steder at han mener SUPERFED og SUPER salt mad.. så hvorfor kalder du det en selvmodsigelse?

Vores kroppe har netop brug for salt og fedt, så JA det er da sundt. I rette mængder, så det passer til ens 'forbrug' af energi osv :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Repulsivt skrev:
Lilleso skrev:
the-red-pill skrev:
Lilleso skrev:
the-red-pill skrev:

Dejlig selvmodsigelse.

the-red-pill skrev:

Øhm.. Der står jo ingen steder at han mener SUPERFED og SUPER salt mad.. så hvorfor kalder du det en selvmodsigelse?

Vores kroppe har netop brug for salt og fedt, så JA det er da sundt. I rette mængder, så det passer til ens 'forbrug' af energi osv :)

Er du stiv? Der er tale om at man skal bruge ekstra meget salt og fedt. Så medmindre du mener at man skal forspise sig i noget der indeholder en lille mængde af disse to, så skal det være relativt fedt og salt, hvorefter det ikke kan beskrives som sund mad - deri ligger selvmodsigelsen. At det er sundt efter en druktur, betyder ikke at det går ind under den generelle betegnelse for "sund mad".

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
Lilleso skrev:
...medmindre du mener at man skal forspise sig i noget der indeholder en lille mængde af disse to, så skal det være relativt fedt og salt, hvorefter det ikke kan beskrives som sund mad - deri ligger selvmodsigelsen.

Hvorfor? 'Fedt' er ikke bare fedt, ligesom der er forskel på havsalt med 92 slags mineraler og 'bordsalt' bestående af 99% sodium klorid (=Na og Cl er de eneste mineraler) + tilsætningstoffer.

Mht. fedt, så er det en længere og kompliceret historie...Men ét er sikkert: At påstå at fed mad = usundt er en meget grov generalisering. At mange mennesker laver den, gør den ikke mere rigtig.

IMO er der ikke modsigende at sige, man skal spise sundt og fedt/salt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor? Jeg er ganske udemærket klar over at der findes flere forskellige typer af fedtsyre, hvor polyumættet(hvilket desuden betyder at den har flere dobbeltbindinger, lavere smeltepunkt osv) er den sundeste og visse af dem, herunder omega-3, er gode for os, er det stadig i små mængder. Det ændrer ikke ved at store mængder salt og fedtstof er usundt, af så mange årsager at hvis du vil finde dem, så må du google det. At sige at salt(Natrium og Chlorid, tak Captain Obvious), og fedt, KAN være sundt, eller rettere sagt, er nødvendige for vores krop, betyder ikke at man kan sige at mad med meget salt og fedt ER sundt - det minder mig lidt om Rasmus Montanus.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
Lilleso skrev:
Jeg er ganske udemærket klar over at der findes flere forskellige typer af fedtsyre, hvor polyumættet(hvilket desuden betyder at den har flere dobbeltbindinger, lavere smeltepunkt osv) er den sundeste og visse af dem, herunder omega-3, er gode for os, er det stadig i små mængder. Det ændrer ikke ved at store mængder salt og fedtstof er usundt, af så mange årsager at hvis du vil finde dem, så må du google det.

Hvor er den reéle argumentation for din påstand om, at store mængder salt og fedt er skadeligt? Du henviser bare til 'google' og dine antagelser om hvad, der er sundt.

At meget fedt (gerne af den mættede, og efter almen opfattelse, 'farlige' slags) ikke er usundt, vil jeg gerne argumentere for.

- Vilhjalmur Stefansson konstaterede, at traditionelle inuiter levede hovedsageligt (90% +) af animalsk føde uden problemer. Dem der spiste som i vesten (I.e. mindre kød og fedt) udviklede 'velfærdssygdomme' (kræft, diabetes osv.) Senere var han med i et ét års forsøg, hvor han udelukkende levede af kød. Ingen helbredsproblemer blev konstateret. Dette kan du/man læse mere om her: http://www.biblelife.org/stefansson1.htm

- Weston A. Price var tandlæge og rejste rundt til alverdens stammefolk og konstaterede, at dem, der levede af deres traditionelle kost (masser af fedt fra smør, dyrefedt m.m) havde sunde tænder og var i det hele taget sunde og uden vores sygdomme. Igen blev det konstateret, at dem der gik væk fra denne praksis og blev 'moderniseret' kostmæssigt, udviklede tandproblemer og velfærdssygdomme. Læs enten hans bog: "Nutrition and Physical Degeneration" (kan findes her: http://journeytoforever.org/farm_librar ... cetoc.html) eller besøg http://www.westonaprice.org/splash_2.htm

- De såkaldte 'paradoxer'
Det franske paradox: Franskmændende spiser masser af mættet fedt, men har forholdsvis lav rate for hjertelidelser. Normalt forklares det med, at deres tilbagelænede livsstil eller al den rødvin beskytter dem...Men i
Det italienske paradoks undrer man sig over, at italienerne på trods af deres 'sunde' mad med lavt (mættet) fedt indhold, tilbagelænede livsstil og indtagelse af vin, alligevel får forholdsvis høje tal mht. hjerteproblemer.
Spanske paradoks: Spaniolerne spiser mere fedt og færre kulhydrater og får FÆRRE hjerteproblemer!
Sri Lanka paradoxet I Srilanka fås 25% eller derunder af kalorierne fra fedt og alligevel får folk masser af hjertesygfomme.
Israelske paradox: Israelerne spiser masser af umættede fedstsyrer men har alligevel en meget højere rate for hjertesygdomme end europæerne.
Japanske paradox: Ikke bare spiser de frække japanere mere fedt, men de forhøjer deres kolesteroltal. Oh rædsel. Men hvorfor dropper deres rate for hjertesygdomme så?
Der er også et Amerikansk paradox: I løbet af de sidste ca. 100 år er amerikanerene begyndt at spise mindre mættet fedt og mere umættet samt flere kulhydrater. Samtidig er raten for kræft, diabetes, hjertesygdomme m.m steget og steget.

Det, der undrer ved alle disse paradoxer er, at jo mere (især mættet) fedt, en nation spiser, jo LAVERE er risikoen for hjertesygdomme. At spise lidt fedt eller meget mangeumættede fedt forhøjer risikoen.
Selvfølgelig holder paradoxerne op, når man ikke længere ser mængden af mættet fedt som årsagen til problemerne.... Læs evt. denne blog: http://high-fat-nutrition.blogspot.com/ eller http://www.second-opinions.co.uk/spanish_paradox.html

Senest rettet af Psykonautisme 12 feb 2008 23:40, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
den eneste stensikre kur mod tømmermænd lige meget hvor kraftige de er, er: alkohol

ellers så hjælper det som du siger at drikke noget vand inden man skal sove. Men det kommer an på hvad du har drukket for der er jo i forvejen rimeligt meget vand i øl, hvis det da er det man har drukket.

Der er også nogle der siger det hjælper at spise salt inden man skal sove. Men min gamle kemilærer mente at saltbalancen først bliver rigtigt forstyrret ved flere dages drukture, som F.eks. roksilde festival eller lignende.

venlig hilsen
Martin

Titel:
Tror i det er et tilfælde at jeg altid får de sygeste tømmermænd efter en aften med tequila? Jeg tror at salten har den modsatte effekt på mig xD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]