Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 17:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

whitethug skrev:
har det været en lille psykose ?
Ja. udløst af en alt for stor dose amfetamin og alt for lidt nattesøvn.
mht. det med kæresten som du citere mig for så var det ikke hash'ens skyld.
Den var kun med til at frembringe det.
Det er let at skyde skylden over på andre end sig selv. lagde mærke til at du beskyldte din mor for at være skyld i dit misbrug i en anden tråd og kan kun sige jeg håber du får groet dig et par nosser og lærer at begynde at se ind i dig selv.
Det er ikke andres skyld at din kæreste går fra dig eller at du ender i et misbrug. Det er din skyld :!: det er dit liv og dit valg, ingen andres :!:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg synes det er meget underligt at vi ikke ser en hel masse med hash-psykoser herinde, selvom der er en hel del der nyder eller har nydt cannabis...

Folk med RIGTIGE cannabis-psykoser, hvis det altså findes, kom frem... Og husk at du ikke har en psykose bare pga. et lille badtrip over manglende fråder ik'? :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9800
jeg ved ikke om jeg har haft, eller stadig er midt i en psykose. jeg har røget en del hash de sidste stykke tid, drukket en del og været igennem nogle ret nederen ting(som jeg egentlig ikke vil skrive her).

jeg har været rimelig depri i 1½ år, sådan on and off, føler mig tit MEGET alene, og værdiløs. men nok om det.
her det seneste tid, er jeg begyndt at blive en smule paranoid - jeg er bange for politiet. hver gang telefonen ringer, eller der er nogen der banker på døren, eller jeg hører en bil køre forbi udenfor(jeg bor på en meget lukket og meget "anonym" sidevej) får jeg den der "oh fuck!" fornemmelse, samtidig med kildren i maven.

jeg har ikke gjort noget udover at ryge tjald, og jeg er ikke typen der slås eller sådan noget. damn, det er trælst. det er dog heldigvis ikke så galt længere, og håber snart at det går helt over.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skævert skrev:
jeg ved ikke om jeg har haft, eller stadig er midt i en psykose. jeg har røget en del hash de sidste stykke tid, drukket en del og været igennem nogle ret nederen ting(som jeg egentlig ikke vil skrive her).

jeg har været rimelig depri i 1½ år, sådan on and off, føler mig tit MEGET alene, og værdiløs. men nok om det.
her det seneste tid, er jeg begyndt at blive en smule paranoid - jeg er bange for politiet. hver gang telefonen ringer, eller der er nogen der banker på døren, eller jeg hører en bil køre forbi udenfor(jeg bor på en meget lukket og meget "anonym" sidevej) får jeg den der "oh fuck!" fornemmelse, samtidig med kildren i maven.

jeg har ikke gjort noget udover at ryge tjald, og jeg er ikke typen der slås eller sådan noget. damn, det er trælst. det er dog heldigvis ikke så galt længere, og håber snart at det går helt over.

Jeg kender rigtig godt til det du beskriver her, jeg har selv været nøjagtig samme sted, jeg håber du snart får det godt igen, evt så prøv at få en hobby uden for din dør, måske en sport. En hobby er noget som giver rigtig godt igen

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Xpert--> det kan godt være man ikke får direkte psykoser af en joint eller to.. men det ændre ikke på det faktum at det i længden sagtens kan skabe kludder der oppe og fremkalde en såkaldt Hashpsykose.

Derudover er det en kendt sag at det kan fremkalde paranoia og skizofreni.

Det handler også om hvordan man definere en psykose.. Hvilke ting skal være tilstede før det er en rigtigt psykose?

Jeg har prøvet at opleve mange underlige ting efter jeg har røget.

Set måner og stjerner i køkkenet på staden den første gang jeg røg. Har også været udefor at alt flimrede for mine øjne og jeg fik en kæmpe hyle tone i øret som først gik væk efter et kvarter.

Har også følelsen af at alle kigger på mig som mange andre herinde har beskrevet. Men har opdaget at det ikke blot er en følelse men sker rigtigt om det så er fordi man har røde øjne ved jeg ikke..

så jeg syntes ikke man undervurdere hash.. jeg har oplevet flere ting på hash end coke eller x..

Men det er jo nok forskelligt fra person til person..

whitethug---> sjovt nok har også været igennem samme periode med damen. Skulle ikke undre mig det bl.a. har noget med røg afgøre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Guardian skrev:
Xpert--> det kan godt være man ikke får direkte psykoser af en joint eller to.. men det ændre ikke på det faktum at det i længden sagtens kan skabe kludder der oppe og fremkalde en såkaldt Hashpsykose.

Derudover er det en kendt sag at det kan fremkalde paranoia og skizofreni.

Det handler også om hvordan man definere en psykose.. Hvilke ting skal være tilstede før det er en rigtigt psykose?

Jeg har prøvet at opleve mange underlige ting efter jeg har røget.

Set måner og stjerner i køkkenet på staden den første gang jeg røg. Har også været udefor at alt flimrede for mine øjne og jeg fik en kæmpe hyle tone i øret som først gik væk efter et kvarter.

Har også følelsen af at alle kigger på mig som mange andre herinde har beskrevet. Men har opdaget at det ikke blot er en følelse men sker rigtigt om det så er fordi man har røde øjne ved jeg ikke..

så jeg syntes ikke man undervurdere hash.. jeg har oplevet flere ting på hash end coke eller x..

Men det er jo nok forskelligt fra person til person..

whitethug---> sjovt nok har også været igennem samme periode med damen. Skulle ikke undre mig det bl.a. har noget med røg afgøre.

Når du siger EFTER du røg, mener du så dage efter eller 2 minutter efter ? Lad nu være med at tro at fordi du har nogle bivirkninger så ER det en
psykose.

http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/psykose.htm

Psykose - overblik

"Hvis man har en psykose, har man en psykisk sygdom som gør at man har været eller er psykotisk.
At være psykotisk betyder at man har nedsat realitetstestning, dvs. at man har problemer med at skelne mellem hvad der er virkeligt, og hvad der er uvirkeligt."

Troede du månerne og stjernerne var real ? Kunne du ikke skelne mellem virkelighed og knap så virkelighed ?..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jimmy---> Siger ikke noget om jeg har haft en psykose pga hash. Nævnte bare at hash psykoser er et velkendt fænomen og at det ikke passer folk ikke får psykoser. Måske ikke i samme omfang som med LSD osv. Men det sker

Mener også man ikke skal undervurdere hash, da eks kan skabe sindslidelser som paranoia og skizofreni. sidst nævnte er langt slemmere end en psykose.

Og nej ikke måner og stjerner på den måde.. Bare et udtryk

Altså så en masse prikker for øjnene som ligner stjerner..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm.. Må jeg være så fræk at bede om nogen kilder på at hash kan SKABE psykoser, paranoia og skizofreni ?

For af hvad jeg husker ha set / læst om hash"psykoser" er det som regelt pga. andre ting end hashen, man får selve psykosen, hashen udløser den blot.

Ret mig hvis jeg tager fejl.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

ja ved hjælp af denne smarte ting fandt jeg disse reslultater, tog mig ikke lang tid :google:

http://www.cbsnews.com/stories/2007/05/ ... 6434.shtml

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/camb ... 153698.stm

Hash øger risikoen for psykoser

En hollandsk artikel i British Medical Journal, vol 330, p:11-14 (jan. 2005), beskriver hvordan hashen øger risikoen for psykoser. Det er hermed konstateret, at hash skaber psykoser og at risikoen er større end tidligere antaget. Man har ved undersøgelsen korrigeret for alle tænkelige faktorer, der kan ellers øge psykoserisikoen. Man har især fulgt mennesker, der røg hash dagligt over 4 år. 2400 unge i alderen 14-25 år blev fulgt. Undersøgelsen foregik ved Munchen i Tyskland. Man fandt at ca 5 % i undersøgelsen røg hash dagligt mens 82% brugte hash af og til. Jo flere psykotiske episoder jo mere røg de hash. Dem der røg 1 gang per måned havde mest sjældent hashpsykoser. Men allerede ved 2-3 gange hashrygning per uge øgede risikoen en hel del. Havde man en disposition for psykose vil det øge psykoserisikoen, hvis man ryger hash ca.3-4 gange om ugen. Havde man en disponering for psykose øgedes risikoen med det dobbelte !!

Vi ved fra en anden undersøgelse i New Zealand, at jo yngre man er, jo større er risikoen for at få en psykose indenfor 10 år. Størst risiko var hos dem der begyndte at ryge hash ved 13-14 års alderen.

Det er svært at sige, hvor mange hashpsykoser der er i Danmark, men dette spørgsmål bliver ofte stillet af skolelærer og af journalister. Men jeg har forsøgt at regne et realistisk tal ud.

Ca. 5% af danskerne ryger hash = 250.000. 5% af disse ryger flere gange om ugen = 13.000. Af disse er der 5% der får psykose= 650 hashpsykoser om året. Dette tal er nok i underkanten, fordi det er et meget forsigtigt skøn. Jeg tror, at tallet er det dobbelte = 1.300 hashpsykoser årligt.

Sammenlignet med alkoholpsykoser, så er der betydeligt flere der drikker alkohol, måske det dobbelte eller tredobbelte end dem der ryger hash. Ca. 600.000 har et overforbrug af alkohol, og af disse er der ca. 2% der får psykoselignende tilstande = 12.000 der hvert år får psykoselignende tilstande med alkohol (delir).

Det skal siges, at en hashpsykose som regel tager ca 14 dage om at forsvinde, mens en alkohol-delir tager 6 dage om at forsvinde.

Behandlingen af en alkohol-delir er med Serenase, benzodiazepiner og måske anti-epileptikaer.

Behandlingen for en hashpsykose er med Zyprexa, Risperdal, Remeron.

Har man én gang haft en psykose, så er det langt nemmere at få den næste psykose.

Skrevet af psykiater Klavs Nicholson. kilde addikta.

Håber det var nok..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ved ikke hvornår noget 100% kvalificere sig som en psykose, men har prøvet et sindsygt paranoia anfald efter at havde røget og har oplevet en af mine venner få det samme.

I mit tilfælde sad jeg til en fest hvor der blev røger massere af bong og joints og var mega hyggeligt, men pludseligt fik jeg en klø i ganen. Det blev i mit hoved pludseligt til en orm som var inde i min mund og var ved at bore sig op til at æde min hjerne. Fik op til 10 gange mine venner til at kigge efter den, men var sikker på de bare ikke kunne se den, var virkelig bange. Men var væk næste dag og følte mig lidt dum, så ved ikke om det er en psykose når det er væk næste dag?

Min ven prøvede i byen efter at have røget hash at tro at alle var efter ham, bortset fra mig, jeg var den eneste han kunne stole på. Jeg fulgte ham så hjem de cirka 7km gåtur det var, hvor han hoppede ind i hække for at gemme sig hver gang en bil kom forbi eller vi så andre på vejen. Det var rimelig fucked.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Amar's græsmarker
Jeg har engang været væk på svampe (Gør det ikk mer') og der hang døde mennesker ned fra træerne, så jeg løb skrigende hjem og gemte mig under min dyne (Som jeg troede var et rumskib)
WTF!!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Nu skal i passe på ikke at kalde hver en angst-relateret oplevelse for en psykose. At se døde mennesker hænge ned fra træerne, behøver slet ikke at have noget med psykoser at gøre når man er på svampe. Det kommer helt an på hvordan man reagerer på synet!
Nu ser man jo som bekendt visioner på svampe/psykedelika og til dels også hash, og disse visioner kan udemærket godt afspejle en dyster følelsesstemning man har, uden at man er psykotisk. Jeg vil slet ikke begynde at nævne de grumme ting jeg har set på div. psykedelika :twisted: men jeg vil sige at jeg (som regel :wink: ) har vidst hvad der var tripvisioner og hvad der var den faste, størknede verden.
Om man udvikler en egentlig psykose eller ej, ser jeg mere som et resultat af hvordan man reagerer på de oplevelser man får. Hvis man går i panik over de førnævnte døde mennesker og dertil begynder at se dem alle vejne (også efter trippet er holdt op) har man nok udviklet en slags psykose, men hvis man vælger at aksepterer de uhyggelige syner, falder sindet vel på plads igen? I hverfald synes jeg det er påfaldende at psykoser altid er styret af dårlige/angst-relaterede følelser, mens en person som aksepterer sin tilstand og slapper af, falder på plads i sin bevidsthed.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
jeg var ude for en psykose sidste år, jeg vil ikke selv kalde det en hash psykose, for der var også en masse andre ting omkring mig der også skubbede til det, men det hjap måske alligevel lidt til, altså hashen.
jeg orker ikke helt at skrive det hele ned igen så jeg tager lige en quote fra mig selv, som jeg skrev, for et par månder siden, til en der spurte om råd omkring mani, litium og hash
Citat:
har selv oplevet en manisk psykose for omkring et halvt år siden hvor jeg røg ind på den lukkede i et par månder før jeg blev sluppet ud igen. jeg har ikke fået nogen fast diagnose, men æder seroquel hver dag, min mor er manio depressiv og jeg har muligvis arvet det lidt.

jeg vil kraftigt fraråde dig at ryge hash hvis du føler at du er lidt manisk..
før det hele fuckede op og jeg kom på den lukkede røg jeg hash engang imellem (edit kun i wekenten) og husker at mine tanker gik 10 gange stærkere når jeg var påvirket af hash. vil dog ikke give hashen skylden men der var måske gået lidt længere tid inden det fuckede op, måske ikke...
nu har jeg det fint og er nede på jorden, passer skolen og ryger fed engang imellem og har da også prøvet svampe for nylig, uden problemer.
jeg vil sige at hvis du synes du har din psykiske tilstand under kontrol, er nede på jorden, ikke føler du pluselig har ændret dig og såen, så kan man godt fyrre en fed engang imellem. Men det er selvfølgelig forskelligt fra person til person.
Snak med din psykiater (går ud fa du har en da du tager litium) spørg ham hvor farligt det er. har snakket med min egen psykiater om det, hun fraråder mig selfølgelig at ryge hash, men hun siger heller ikke at det, er noget der kan få mig fuldstændig ud af balance igen jo mindre det er en hverdags ting.
min mor har fået sin diagnose for flere år siden og ryger alligevel fed engang imellem men kun når hun føler sig psykisk stabil.

lige en lille opdate jeg har stadig ikke fået nogen fast diagnose og min mor har også brænt nallerne lidt på urten her for nylig.

lige for tiden holder jeg pause fra hashen, da jeg kan mærke at jeg er noget mere urolig og såen i forhold til normalt.
jeg vil idag sige at jeg med størst sandsynlighed kunne havde undgået opholdet på den psykiatriske afdelig hvis jeg overhovet ikke havde røget.
jeg tror måden hashen kan skube i den forkerte retning er at man, som jeg,
nemt kan komme til at bruge det som en form for selvmedicering, hvor man oplever nogle store forandringer eller krævende sociale "opgaver" og så ryger noget fed for at dulme sig lidt. derefter ligger man ikke selv rigtig mærke til forandringerne og lær ikke af de sociale anstrngelser, hvilket kan medføre at man bruger flere år på at løbe med hovedet ind i en mur, samtidig kommer man nemt mindre i kontakt med sig selv og der sættes nogle eksistentielle tanker igang.
på den måde kan måde kan man lige pludselig opdage at der er sket en helveds masse der rykker en så dybt i ens grundvold at man ikke kan finde ud af hvad der er op og ned og så er man mugeligvis psykotisk.
alt det jeg skriver her er selvfølgelig kun ud fra egen erfaring og jeg kender også folk der har røget næsten hver dag uden andre problemer end de ikke har lavet særlig meget.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ja man skal passe på med at kalde alle ændrede sindstilstande efter en go jay for en psykose.

Når man oplever den mørke side fra det underbevidste, på et trip er det hellere ikke lig med en psykose. Dog kan man opleve ting man ikke altid kan forstå eller acceptere og der kan det begynde at blive farligt hvis man begynder at tænke for meget i de baner.

Der er også forskel på en psykose og en hash psykose. Sidst nævnte er typisk mildere, og man er stadig fuld bevidst omkring sit liv. Dog kan kan man have nogle andre tanke mønstre omkring livet eller en ændret tanke gang.

Jeg fandt ud af at jeg var særligt følsom over for hash og er derfor stoppet med det helt.

Sidst jeg røg fik jeg noget af en tur, og det var ikke første gang.

Det var aften, jeg skulle hjem fra min ven da jeg mødte de mest skumle personer. Ud fra en mørk skov kommer en mand der kom gående med to helt ekstremt trænede hunde(tror det var hunde racen dobberman) De to kulsorte hunde stoppede helt op da de så mig, gik så hen mod mig og snerrede. de begyndte så at kræse rundt om mig og ligner i øvrigt nogle der er ude på at dræbe.Ejeren står bare og glor i et par minutter hvor efter han kalder dem til sig. Efter det tog jeg bussen mod rådhuspladsen. Da jeg kom derinde og stod og ventede på den næste bus dyttede alle bilerne da de kørte forbi mig, og der kom en meget skummel mand hen til mig, og begyndte at snakke om verdenen om hans mentale tilstand og alle mulige vildt underlige ting. Han trækker så pludseligt en pistol op af lommen og peger den på mig. Jeg er pænt lam, så da han griner og tager den i lommen når jeg lige at spørge om han er på vej ud og plyndre en bank.Han blev bare ved med at sige "Jeg kan ikke gøre for jeg er sådan her, det er ikke mig der styre"! Derefter går han væk og jeg stiger hurtigt på bussen og ser fra vinduet at han står et godt stykke fra bussen (sådan lidt skjult og kigger og griner) Da jeg så kommer hjem oplever jeg noget i stil med hvad mr. nice guy oplevede en slags følelses hallu. Dog er det ikke første gang jeg har oplevet det, pænt ubehageligt at tro der er kravler insketer på hænderne eller kroppen. Udover det får jeg en masse halluer da jeg skal sove og har konstant kuldegysninger.

Disse ting kunne godt være en angst relateret oplevelse eller hash psykose. Dog var jeg fuldstændig mig selv dagen efter og det eneste som var nyt var oplevelsen fra aftenen før, som jeg ikke kunne forstå.

Jeg følte bestemt at jeg blev opsøgt og syntes det var noget af en underligt aften jeg havde haft :twisted: . Det var jo pudsigt at ham manden lige skulle vælge mig uden af 25 andre mennesker og blev ved med at ævle om disse ting. Alt musik jeg hørte på min mp3 på vejen hjem, den aften passede pludseligt også ind som en som var det en slags historie.

Jeg nægter at tro disse ting bare er en illusion/hallu min hjerne selv har skabt.
Det hele virkede meget virkeligt og jeg husker alt, men efter en nats søvn var alt væk igen. Jeg er ret sikker på at hash kan åbne op for nogle centre i hjernen ligesom andre psykedeliske stoffer. Om andre kan fornemme det ved jeg ikke..

Jeg skriver dette, fordi jeg mener man ikke skal undervurdere hash, det er en hyggelig ting at ryge JA, men man skal passe på.

Dagen efter havde jeg det som sagt fint og har ikke haft en nogle problemer siden hen. Har kun lært jeg skal holde mig fra hash fremover.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

En meget interessant historie du kommer med der Guardian. Jeg har selv på egen krop oplevet synkronicitet-begrebet (synkronicitet = Meningsfyldte sammentræf i tid og rum uden årsagssammenhæng). Jeg tror verdens tilsyneladende tilfældige begivenheder hænger sammen. Nogen gange er man i tilstande hvor man kan se at verden hænger sammen, og det kan både skræmme og fryde os! Og andre gange virker det bare som om man bevæger sig igennem en masse tilfældige begivenheder, som ingen forbindelse har til hinanden.
Jeg tror det sker hele tiden, men at vi mest lægger mærke til det, når vi er i ualmindelige virkelighedstilstande. Så er ignorance-filteret væk, og vi lægger mærke til hvad der virkelig sker omkring os.
Jeg tror ikke at hundende eller den sindsyge mand med pistolen var psykotiske hallucinationer du så. Jeg tror at de virkelig var der, men at din psykiske tilstand tiltrak situationen og fik den til at opstå.
Jeg tror at vi dybest set selv skaber den virkelighed vi lever i, men at vi så godt som aldrig befinder os der, hvor vi kan gøre det bevidst.

Hilsen Fanny

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
En meget interessant historie du kommer med der Guardian. Jeg har selv på egen krop oplevet synkronicitet-begrebet (synkronicitet = Meningsfyldte sammentræf i tid og rum uden årsagssammenhæng). Jeg tror verdens tilsyneladende tilfældige begivenheder hænger sammen. Nogen gange er man i tilstande hvor man kan se at verden hænger sammen, og det kan både skræmme og fryde os! Og andre gange virker det bare som om man bevæger sig igennem en masse tilfældige begivenheder, som ingen forbindelse har til hinanden.
Jeg tror det sker hele tiden, men at vi mest lægger mærke til det, når vi er i ualmindelige virkelighedstilstande. Så er ignorance-filteret væk, og vi lægger mærke til hvad der virkelig sker omkring os.
Jeg tror ikke at hundende eller den sindsyge mand med pistolen var psykotiske hallucinationer du så. Jeg tror at de virkelig var der, men at din psykiske tilstand tiltrak situationen og fik den til at opstå.
Jeg tror at vi dybest set selv skaber den virkelighed vi lever i, men at vi så godt som aldrig befinder os der, hvor vi kan gøre det bevidst.

Fanny jeg er meget enig i din tanke gang. Det var egentligt også det jeg prøvede at komme frem til, men havde lidt svært ved at sætte ord på det.
Det er faktisk noget jeg er oplevet en del af her for det sidste faktisk også en smule normal tilstand. Det kan være skræmmende for hvis man har kraft nok giver det én en ny status og en hel ny form for ansvar.

Det er faktisk noget jeg er brugt meget af min tid på at fundere over for det sidste og har givet mig et helt nyt perspektiv på livet.. Men ja man lære jo hele tiden noget nyt.. :)

For et stykke tid så jeg også en dokumentar om det på en hjemme side. Mange forskere studerede kvante psykologi og flere af dem var overbevidste om at dette eksisterede. Man kunne altså ubevidst skabe sin dag!. Og selvom jeg så denne dokumentar med en skeptisk tilgang virkede det meget interessant og ægte.. Jeg vil prøve at finde den dokumentar og linke den. Titlen på den er: All we need to know

Jeg følte det nemlig også som om at jeg tiltrak disse hændelser, jeg tror det har noget med den tilstand jeg var i. Sjovt nok den aften sagde min ven med slags frygt i stemmen "håber du kommer sikkert hjem og at bussen kommer snart"..

Jeg tror grundlæggende disse "regler" ligger i alle mennesker, mange er dog ikke klar over det eller vil ikke ud på det dybe vand.

Junior medlem

hej.. jeg vil ikke sige for meget, blot at hvis nogen er i en situation hvor de ikke ved hvad de er på vej igennem kan de kontakte mig på min e-mail. send en privat besked, skriv din e-mail i forum eller lignende. er ikke fast på forummet, men mener at have mere end ret til at kunne udtale mig, og rådgive andre i situationen. på grund af min tidligere og nuværende situation.!
vælger bevidst ikke at informere nærmere detaljer, da jeg mener og frygter at hvis den slags ikke holdes personligt er der visse farer. dog vil jeg anbefale at jeg bliver kontaktet hvis de forefindes omstændigheder der kræver det. e-mail kan findes på profil, inclusive msn. jeg er ikke på dagligt, men dog er jeg af den erfaring at alvorlige psykoser (selv hvis forbigående, eller overståede ved trippets slut) efteerlader alvorlige men, enda muligt permanente..

på trods af de lettere aparsomme oplysninger, håber jeg rette vedkommende vælger at kontakte mig, på hvad måde det nu måtte blive. god bedring eller slip frygten, til alle der vælger at læse dette emne på forummet, og endu mere til dem der har behov for det. min dybeste medfølelse. gennemtænkte, og velovervejede tanker fra - - - - - - - - - til dem der fortjener det. ingen andre mennesker fortjener at stå alene i situationen uanset omstændigheder. e mail står ved klik på navn, og skulle alt andet glippe har jeg en et par år gammel arto profil der kun er gemt til formålet af diskrete samtaler.

med dybeste ærlighed, ønsker ingen andre: (inklusive folk jeg hader):

alvorlig paranoia, PTSS (post traumatisk stress syndrom), domme vurderet over paragraf 69 (til de der ved hvad det betyder), ensomhed, overmedicinering, at miste lysten til at leve og viderføre din generation, den endegyldige tomhed kun få forstår, og den generelle trang.

de bedst ønskede hilsner ... og den behøvede / den hjælp jeg er i stand til at give, til hvem der nu måtte kontakte mig på dette grundlag.

A - 19 år gammel, gennemgået 3 afvænninger, 4 psykoser ( 1 hash, 1 speed, 1 ecstacy/MDMA, og en heroin), fine erfaringer med psykadelika og rejser i sin generelle underbevidsthed. studerende på relevant studie, og menneske med med-følelse.!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Og vi kan hermed konkludere at narko giver psykoser:D:D

Jeg er dog psykose fri:)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Luca-main skrev:
Og vi kan hermed konkludere at narko giver psykoser:D:D

Jeg er dog psykose fri:)

Ja da! Lige som alt andet i livet kan give psykoser, såsom ulykkelig kærlighed, at vinde flere millioner i lotto, eller at trække vejret!
Den kære Alkohol kan også udløse psykoser.. så svaret må vel være, at alt som påvirker vores sind kan udløse psykoser, hvis vi har et svagt sind.
Jeg tror det handler meget om hvordan vi håndterer de indput vi får. Hvis vi går i bakgear og ikke vil "flyde igennem" den tilstand vi er i, skaber vi en voldsom kamp i vores sind som opsluger al vores energi. Jeg plejer at sige, at vores sind ikke kan klare følelsen af angst uden der er en grund til den. Derfor digter sindet grunde som kan være ganske absurde, men som på mærkværdigvis kan give en slags trykhed for den psykotiske (eller tvangsneurotikeren), idet det giver en plausibel forklaring på hans tilstand.
Der er masser som gerne vil sygeliggøre de ualmindelige virkelighedstilstande, -sikkert fordi de har brug for at cementerer deres egen som den sande, men jeg tror ikke det syge ligger i tilstandende.. det ligger i den måde vi håndterer dem på.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tror folk har misforstået noget hvis de tror jeg har en psykose.. Dette er ikke tilfældet. Måske vil mange betegene min tanke gang som anderledes eller direkte på gale veje men det skal der også være plads til.

Fordi jeg har haft disse tanker eller oplevelser betyder det ikke at det er en dominerende faktor i mit liv eller at jeg tæller det for den enegyldige sandhed. Jeg har bragt dette emne om til debat fordi jeg syntes det er en smule spændende og skræmmende men også fordi jeg mener det bør debateres.

Alle har jo forskellige syn på livet religion og efter sådan en oplevelse fik jeg set en side af livet jeg ikke helt kunne forstå. Det med man skaber sin egen dag er et udsagn fra den dokumentar. Ikke noget jeg direkte dyrker eller tror på..

Hvis folk er en smule i tvivl om hvad det er jeg går og grubler over bør de se denne dokumentar som jeg endeligt fandt, det er ikke bare engang bullshit. Deb har faktisk vundet en del priser..

http://www.whatthebleep.com/synopsis/
http://tudoumovies.net/show-3206-1.html#
http://www.qwipster.net/whatthebleep.htm

http://www.youtube.com/watch?v=SrKvzPXULME
http://www.youtube.com/watch?v=fGUq7IbK ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=DJcVOln5 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=9qn2eSJi ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=JUMNUpNN ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=0Y0GxUy0 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=PGYyEtZe ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=PGYyEtZe ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=LNbj8rqb ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Wr7CcsL2 ... re=related

(resten af afsnittene kan også findes derinde)

eller i det mindste læse om de inden de udtaler sig om hvor vidt jeg har taget for mange stoffer eller ej..
Det er videnskabs mænd professore osv. der udtaler sig og man kan lære meget af dette!

Og vil lige lyk ønske dig Luca-main Tillykke!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]