Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 17:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har tænkt mig at skrive en lille tømmermænds kur som alle kan få brug for - også fordi jeg har set flere sige at de ikke kan spise og har det dårligt i 3 dage efter de har drukket alkohol. Men hvor blev der er alkohol harm reduction? Hvis i går så meget om i harm reduction i de andre stoffer hvorfor så ikke også gøre det med alkohol?

Når du går på druk så får det første lad være med at drik dig bankelam at du ikke kan stå på benene det er nok det bedste råd men min tømmermænds kur lyder således og den virker!

1: Inden du går på druk fyld maven op med mad, ellers er du dømt meget hurtig fuld og du får garanteret en meget sur mave da alkohol er den eneste den har at arbejde med.

2: Under drukturen så må du gerne skifte en øl ud med et glas vand når du er kommet til de 6-7 bajere så er det smart at skifte en øl ud med et glas vand fordi alkohol virker dehydrende og plus du nok ikke fik så meget H2O under drukturen. Undgå også smøger da kroppen så skal nedbryde 2 giftstoffer altså nikotin og alkohol! - Undgå også juice da det giver kvalme.

3: Når du kommet hjem fra drukturen drik 1 liter vand. UNDGÅ JUICE og andet der giver mavesyre, det gør din kvalme endnu værrer og drikker du større mængder kaster du op. Hold dig til 1 liter vand og spis nogen saltede chips da din salt balance er ude af balance - salt dehydrere også kroppen så jeg anbefaler 1½ liter vand inden du går i seng.
Så lad være med bare at smid dig i sengen når du kommer hjem fordi så får du altså tømmermænd. Hav også 1 glas vand ved din side hvis du vågner op og er tørstig

4: Få sovet ordneligt - alkohol ødelægger even til en kvalitetssøvn så du vil føle dig træt dagen efter. Her vil en lille morfar også hjælpe (altså 1 times middagssøvn) Undgå også kaffe selvom det frisker dig op fordi koffein virker vanddrivende og så bliver du mere dehydreret. Hvis du drikker kaffe så hold dig til 1 kop. - UNDGÅ STADIG JUICE og andet der giver mavesyre. Drik en kop the om morgenen da der er masse anti oxidanter i men også koffein i men dog med beskedne mængder

5: Drik masser af vand i løbet af dagen og UNDGÅ JUICE vær god ved dig selv og slap af på den dag. Faktisk er en burger på macdonalds super god til frokost efter en druktur.

Så gutter så er tømmermænd kuren klar - så er det bare at prøve den jeg er sikker på det i vil føle er en smule træthed dagen efter hvis i gør overstående.

Over and out. 8)

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Senest rettet af Puny_pete 01 feb 2008 19:16, rettet i alt 5 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Undgå også juice da det giver kvalme og din evne til at forbrænde alkohol bliver væsentlig nedsat

Jeg siger ikke det ikke passer, det aner jeg ikke, men har du en kilde på det; det lyder umiddelbart ikke særlig plausibelt?

Titel:
Insane psychedelia user!

God guide, men der er en smule myter.

Druesukker øger ikke forbrændingen af alkohol. Du forbrænder lige meget alkohol uanset hvad du har indtaget. Også uanset hvor meget du har indtaget. De fleste forbrænder hvad der svarer til 9 g alkohol pr. time, dvs. en genstand (12 g) på lidt over en time. Men det kommer også an på kropsvægten. Det samme gælder juice. Det nedsætter ikke forbrændingen.

En anden ting... der er også koffein i the (og theobromin), som virker vanddrivende. Så hvis man vil undgå en vanddrivende effekt, så drik hverken the eller kaffe.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tjah godt vi har psychedelia til at få busted de der myter så. Men der er ikke ret mget koffein i the omkring 40-50mg hvis jeg husker korrekt så det virker ikke så vanddrivende endda. Men ja du har ret hvis man ikke vil have nogen som helst vanddrivende effekt så undgå kaffe og the

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Det eneste jeg har lyst til dagen efter druk, er mælk!

Undgå at drikke mere end 2 genstande i timen i løbet af natten. Jeg har tit være oppe på de almindelige 10-12 styks over 6 timer, og absolut ingen tømmermænd haft.

Det med vand er især vigtigt når man drikker sprut og vin. Øl er nogenlunde neutralt.

Undgå smøger! Jeg har virkelig lagt mærke til hvor meget det hjælper at man ikke har siddet i røg, efter forbuddet. Og så føler man sig også meget mindre ulækker næste dag.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
der er ikke ret mget koffein i the omkring 40-50mg hvis jeg husker korrekt

Vil det sige at uanset hvor meget te man har, så er der kun 40-50 mg i? :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan bekræfte at Vand hjælper under en druk tur, det gør det mere behageligt..

Og 1 ting mere som er sten sikker for mig for ikke at få tømmer mænd ; 2 fingere i halsen :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Tømmermænd skyldes ligeså meget den manglende søvn og overbelastning som kroppen udsættes for.

Jeg får samme tømmermænd som alkohol giver når jeg har haft en stressende og søvnløs nat, med fysiske anstrengelser.

God varieret mad op til og efter byture/druk er den bedste kur, samt hvile og væske, og en gåtur i den friske luft.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg plejer, med held, at sluge to hovedpinepiller når jeg kommer hjem. Altså inden jeg skal sove.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Syn|tese skrev:
Jeg plejer, med held, at sluge to hovedpinepiller når jeg kommer hjem. Altså inden jeg skal sove.

Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde en kilde, men er ret sikker på, at jeg har læst, at dette faktisk er ret skadeligt for leveren, end hvis man undlod. Nogen der har en kommentar til dette?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja hovedpinepiller (i hvert fald paracetamol) er levertoksiske, det er da ikke nyt :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Paracetamol er ganske ugiftigt vedmindre det overdoseres. 2 panodiler før sengetid skulle der ikke være noget problem i.

Titel:
Medlem

gravko skrev:
Citat:
Undgå også juice da det giver kvalme og din evne til at forbrænde alkohol bliver væsentlig nedsat

Jeg siger ikke det ikke passer, det aner jeg ikke, men har du en kilde på det; det lyder umiddelbart ikke særlig plausibelt?

Sakset direkte fra wiki'en: "Drik ikke grapefrugt juice før, under eller efter druk, da grape (og appelsin til en vis grad) indeholder hæmmere, der forhindrer kroppen i at eliminere alkoholen fra kroppen. "

Jeg kan forestille mig at det kan have været det her "Puny_pete" har haft i tankerne omend det ikke er præcist det samme.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Halugenlampe skrev:
Det eneste jeg har lyst til dagen efter druk, er mælk!

Det også dejligt, er virkelig begyndt at hælde sådan en gang mælk ned dagen efter.. og så husker jeg også en masse vand og noget mad.. det plejer at ku hjælpe..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

yeti skrev:
Puny_pete skrev:
der er ikke ret mget koffein i the omkring 40-50mg hvis jeg husker korrekt

Vil det sige at uanset hvor meget te man har, så er der kun 40-50 mg i? :lol:

Nej men der plejer for de meste af være 40-50 mg i the, ligesom at der er omkring 100 i en kop kaffe? Så kan man få en eksotisk kaffe med 140 mg måske - men her mener jeg mere sådan overordnet og generelt hvilke du nok burde kunne regne ud.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Koffeinindholdet (i kaffe i hvertfald, ved ikke med te, men det er nok det samme) kan faktisk svinge en del, selv fra samme bønner.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja men yeti burde stadig vide hvad jeg nogenlunde mener og jeg er sikker på han bare gør det for at fluekneppe.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Ja men yeti burde stadig vide hvad jeg nogenlunde mener og jeg er sikker på han bare gør det for at fluekneppe.

Nå så det er du? Tænk igen. Nok kan jeg godt lide at fluekneppe nogle gange, men det er har intet med flueknepperi at gøre.

Når du bare skriver 40-50 mg, uden at skrive hvor meget te det drejer sig om, så kan det være en kop, en kande, en deciliter, en liter... eller måske et kubiklysår? Det sidste er nok ikke tilfældet(no shit?), men jeg kan ikke se at du mener en kop ud fra det indlæg du svarer på. Hvis du vil undgå den slags drillerier fremover foreslår jeg at du begynder at udtrykke dig mere præcist.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
Wiki'en skrev:
Drik ikke grapefrugt juice før, under eller efter druk, da grape (og appelsin til en vis grad) indeholder hæmmere, der forhindrer kroppen i at eliminere alkoholen fra kroppen

Ifølge denne side: http://www.readersdigest.ca/health/cms/ ... 189_a.html skulle juice netop hjælpe pga. fruktosen, som, mener artiklen, hjælper kroppen med at forbrænde alkoholen. Er der et klogt hoved, der kan be/afkræfte dette?

At komme ud og træne i en eller anden grad lader også til at være god HR:
Is it ok to run with a hangover and will it sweat out the alchohol? skrev:
The truth is, yes, you can sweat out alcohol but only a very small amount — less than 0.5% of the body’s alcohol is excreted in sweat. However, exercise may still be good for you because research (on rats) has shown that exercise performance accelerates ethanol metabolism by hepatic microsomes (i.e. getting rid of the alcohol by the liver); and exercise training (again on rats) seems to reduce the extent of the oxidative damage caused by ethanol on the liver, heart, and testes. Leading us to believe that if it works on rats, then it probably does the same for humans!

- http://www.fithk.com/Askexperts.htm

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er typisk, den guide er 100% det modsatte af hvad jeg normalt gør :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]