Jeg har tænkt mig at skrive en lille tømmermænds kur som alle kan få brug for - også fordi jeg har set flere sige at de ikke kan spise og har det dårligt i 3 dage efter de har drukket alkohol. Men hvor blev der er alkohol harm reduction? Hvis i går så meget om i harm reduction i de andre stoffer hvorfor så ikke også gøre det med alkohol?
Når du går på druk så får det første lad være med at drik dig bankelam at du ikke kan stå på benene det er nok det bedste råd men min tømmermænds kur lyder således og den virker!
1: Inden du går på druk fyld maven op med mad, ellers er du dømt meget hurtig fuld og du får garanteret en meget sur mave da alkohol er den eneste den har at arbejde med.
2: Under drukturen så må du gerne skifte en øl ud med et glas vand når du er kommet til de 6-7 bajere så er det smart at skifte en øl ud med et glas vand fordi alkohol virker dehydrende og plus du nok ikke fik så meget H2O under drukturen. Undgå også smøger da kroppen så skal nedbryde 2 giftstoffer altså nikotin og alkohol! - Undgå også juice da det giver kvalme.
3: Når du kommet hjem fra drukturen drik 1 liter vand. UNDGÅ JUICE og andet der giver mavesyre, det gør din kvalme endnu værrer og drikker du større mængder kaster du op. Hold dig til 1 liter vand og spis nogen saltede chips da din salt balance er ude af balance - salt dehydrere også kroppen så jeg anbefaler 1½ liter vand inden du går i seng.
Så lad være med bare at smid dig i sengen når du kommer hjem fordi så får du altså tømmermænd. Hav også 1 glas vand ved din side hvis du vågner op og er tørstig
4: Få sovet ordneligt - alkohol ødelægger even til en kvalitetssøvn så du vil føle dig træt dagen efter. Her vil en lille morfar også hjælpe (altså 1 times middagssøvn) Undgå også kaffe selvom det frisker dig op fordi koffein virker vanddrivende og så bliver du mere dehydreret. Hvis du drikker kaffe så hold dig til 1 kop. - UNDGÅ STADIG JUICE og andet der giver mavesyre. Drik en kop the om morgenen da der er masse anti oxidanter i men også koffein i men dog med beskedne mængder
5: Drik masser af vand i løbet af dagen og UNDGÅ JUICE vær god ved dig selv og slap af på den dag. Faktisk er en burger på macdonalds super god til frokost efter en druktur.
Så gutter så er tømmermænd kuren klar - så er det bare at prøve den jeg er sikker på det i vil føle er en smule træthed dagen efter hvis i gør overstående.
Over and out.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a