Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hey! Jeg går og overvejer noget "sjovere" end birkes og kratom, og har efterhånden erfaret mig, at svampe er et godt sted at starte, med hensyn til første-gangs psykedelika.
Men jeg kom lige til at tænke på, om min tinnitus kan påvirke trippet? Det skal siges, at jeg har levet med det i mange år, efterhånden, men det stiger stadig under påvirkning af f.eks. stress og så videre.

Fortsat god dag!
Anders

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
har du kronisk tinitus eller?

hvis det kun er noget der sker engang imellem og aftager efter et stykke tid så ser jeg ikke det store problem medmindre du bliver irriteret eller det på en anden måde påvirker din tankegang og adfærd i en negativ retning hvis det skulle gå i gang.

jeg har dog kun 4 trips på bagen, men mine øjne fucker fuldstændig når jeg er på svampe, og troede på mit første trip at jeg havde pillet mit øjenæble i stykker..

men når du ved at det sker eller kan ske så tager man det på en lidt anden måde og synes egentlig ikke at det påvirker mig så meget mere i den forstand eftersom at jeg ved at det kan opstå.

altså en mulig selvfølge hvis man kan sige det sådan.

ligesom hvis du drikker dig fuld, du ved jo nok at det kan ende i en omgang bræk, men det er ikke ensbetydning med at du ikke kan tage det stille og roligt selvom det ikke er videre behageligt.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Har selv tinitus på venstre øre efter en eksplotion for nogle år siden. og har aldrig haft problemer eller været generet mere af det end ellers, når jeg har taget pychedeliske stoffer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
waggafnipsen skrev:

Hvis man har tinitus, så er det permanent.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

FlæmMing skrev:
waggafnipsen skrev:

okay, hva hedder det så når det bipper for ørene i en kort stund f.eks. efter et højt brag eller lignende?

og med kronisk mener jeg konstant, ret mig endelig hvis jeg har opfattet ordet forkert :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
waggafnipsen skrev:
okay, hva hedder det så når det bipper for ørene i en kort stund

At der kom en sms måske ? :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

flimmer skrev:
waggafnipsen skrev:

plat, men alligevel bringer den et smil frem... damn you flimmer, damn you :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

det drejer vist lidt over i det forkerte her....

And jeg kan hvertfald sige følgende:

Hvis din tinitus irritere dig grænseløst er det en rigtig dårlig idé, du vil vist heller ikke ligge i flere timer og være irriteret over det piver enormt meget i dine øre.

Men har du det helt ok med det og acceptere det, så skulle der gerne være en grundfølelse der siger det er helt okay og du ville muligvis ikke ligge mærke til det.

:)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Allright, godt nok. Det kunne bare godt være, at det kunne fucke ens tinnitus fuldstændigt op, eller noget lignende.

Titel:
Medlem

FlæmMing skrev:

Min far har tinnitus der kommer og går. Det kom i en periode hvor han var meget stresset i forbindelse med arbejde og det er efterfølgende aftaget kommet igen med mellemrum. Det er dog faldet markant i dag.

I'm not bullshit'ing you.. Det er tinnitus han har. :)

Men AND. Man kan godt slippe af med tinnitus? Har du prøvet at læse op på det? Der er vidst flere behandlingsformer, der kan hjælpe nogle mennesker af med deres tinnitus.

Titel:
Medlem

Man kan også få tinnitus eller en let form for hylen for ørene, ved at ryge potent pot/skunk. Tror dog ikke det er permanent, hehe. Heldigvis.. Hvis du vil trippe, så trip, og glem din tinnitus, lad dig føre med af trippet og syren, istedet for at prøve at kontrollere det. Det er dér stress og den slags kan opstå, især på et heftigt trip. Bare slap og skid på diverse hyletoner ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

grappa_zappa skrev:
Men AND. Man kan godt slippe af med tinnitus? Har du prøvet at læse op på det? Der er vidst flere behandlingsformer, der kan hjælpe nogle mennesker af med deres tinnitus.

True? Altså, jeg har hørt, at man kan få høreapperat, som så vil maskere tinnitusen, eller sådan noget, men det forudsætter så, at man bliver/er hørehæmmet ved det - hvilket jeg egentligt også er, men nægter et høreapperat.

Men hvordan kan det behandles, kan du ikke komme med nogle links?

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
ved man kan få en special slags pude som gør at man ikk lægger mærke til sin tinitus, så det gør det næmmere og falde i søvn :-)

Titel:
Medlem

And skrev:

Netdoktor skrev:
Brug hjernens filter

Men behandling er faktisk mulig. Man kan arbejde med at få hjernen til at behandle dette fejlsignal på en hensigtsmæssig måde. Hjernen har en slags filter, der kan standse et nonsenssignal, som tinnitus jo er. Filteret kan herved standse langt størstedelen af fejlsignalet, inden det når op på bevidsthedsniveau i hørecenteret. Herved vil tinnitus blive svagere og kunne trænges helt ud i baggrunden.

Filteret lukker op for signaler, man følelsesmæssigt reagerer på. Hvis man bliver sur på sin tinnitus, lukkes der op, og lyden bliver højere, man bliver endnu mere sur osv. og kommer altså ind i en ond cirkel.

Hvis man derimod forsøger ikke at fokusere på tinnitus og tænker på noget andet (hav radion tændt med musik) begynder filteret at standse tinnitussignalet. Det tager mange måneder med en sådan optræning af filteret.

Der står også en masse her og her.

Der er meget om det på google!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

grappa_zappa skrev:
And skrev:

Netdoktor skrev:
Brug hjernens filter

Men behandling er faktisk mulig. Man kan arbejde med at få hjernen til at behandle dette fejlsignal på en hensigtsmæssig måde. Hjernen har en slags filter, der kan standse et nonsenssignal, som tinnitus jo er. Filteret kan herved standse langt størstedelen af fejlsignalet, inden det når op på bevidsthedsniveau i hørecenteret. Herved vil tinnitus blive svagere og kunne trænges helt ud i baggrunden.

Filteret lukker op for signaler, man følelsesmæssigt reagerer på. Hvis man bliver sur på sin tinnitus, lukkes der op, og lyden bliver højere, man bliver endnu mere sur osv. og kommer altså ind i en ond cirkel.

Hvis man derimod forsøger ikke at fokusere på tinnitus og tænker på noget andet (hav radion tændt med musik) begynder filteret at standse tinnitussignalet. Det tager mange måneder med en sådan optræning af filteret.

Der står også en masse her og her.

Der er meget om det på google!

Tak. Kunne være, at man skulle til, at meditere med fokus på tinnitusen. Gør jeg sommetider allerede, og har mærkbare forbedringer! Det er ganske vidst når jeg hører en masse støj - susen - oveni min tinnitus; kan få det bragt ned på udelukkende tinnitus ved nærmest, at få min krop til, at presse på min hjerne. Lyder mærkeligt, men det hjælper.

Af en eller anden grund hjælper det også at dykke! Har oplevet stilheden én gang - efter jeg havde dykket en masse i en svømmehal. Meget specielt at høre tinnitusen komme snigende tilbage.

Titel:
Medlem

waggafnipsen skrev:
flimmer skrev:
waggafnipsen skrev:

plat, men alligevel bringer den et smil frem... damn you flimmer, damn you :twisted:
Hva mener du? Jeg sad og grinede højlydt :lol:

Lamme mig :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

bjarken skrev:
waggafnipsen skrev:
flimmer skrev:
waggafnipsen skrev:

Hva mener du? Jeg sad og grinede højlydt :lol:

Lamme mig :D

nååh, det er bare flimmers uskyldige humor :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]