Hej Psy.dk
Her ligger jeg så fredag nat/lørdag morgen på sofaen i min lille 25 kvm2 ungdomsbolig, bor sammen med min lillebror, som optager sengen idag.
Ligger for engangs skyld og tænker over mit liv og hvad der er passeret indtil videre. Og vil ikk mene det har været et let liv til nu.
Vil prøve at få det beskrevet så godt som muligt som de personlige
detlajer nu tillader + hukkomelsen.
Lad os starte da jeg blev 16 år i år 2002, Havde lige fået knallert (jaja grin) og jeg var droppet ud af 10'ende klassen i August, gik så hjemme indtil December hvor jeg overtog en kammerats job på en fabrik, lagerarbejde, som weekend/aften afløser til at starte med.
Vennerne & dagligdagen :
De fleste var i gnm.snit + 4-5 år ældre en mig, altså en del mere erfaring end mig, indenfor stoffer dog kun hash. 2 af vennerne havde så sån en nedlagt ejendom (120m2), hvor vi alle mødtes hver aften i næsten et år, nogle røg en del & andre nøjes med et par øl, bortset fra i weekenden, der blev der røget & drukket.
Dette holdt så op da ejendommen skulle nedrives efter et 1 års tid ca, efteråret 2003, hvis jeg ikke husker forkert, var vel 17 år der.
Så tog alt det fest & ballade af ihvertfald i hverdagene. Bortset fra mig, havde fået fast dagarbejde på den fabrik, fra 7 - 15 man - fre., drømmetidspunkt ( hvis man kan komme op om morgenen ). Det havde jeg en smule svært ved, pga. at jeg fortsatte med røgen i hverdagene hvor min hverdag gik med, op at være på arbejde kl. ~ halv syv - syv. Passede det for det meste meget godt, mit hashforbrug taget i betragtning, ( en jævn 3 smøgs mix om dagen ca, uden morgenryger.
Sådan kørte det så med arbejdet & rygning i et halvanden års tid til omkring 18-19 års alderen ( se hukkommelsen blir dårligere ). Hang stadig ud med vennerne i weekenden og enkelte hverdage og fik en øl og lidt røg, men mange af dem holdt eftertiden op med at ryge, og begyndte at se mere ned på mig, følte/føler jeg ihvertfald.
Begyndte så stille og rolig 19-20 år, 2005-06, at lede efter andre venner, på en måde lidt ubevidst vel, mange af vennerne var blevet 5-6 27 år, nogle med børn og hus, andre flyttet væk osv.
Til stofferne ( skriver dette med småt fordi min mor nok skal læse dette & hun er ikke glad for det ord ) :
+
De nye venner :
De var jo anderledes end 'de gamle', først & fremmest mere min aldersgruppe, min musiksmag, techno. I ved, folk med rimelig gang i. Gider ikk gå total i detaljer, men dem har jeg så været sammen med i 1 års tid - halvanden måske.
Hvor den ca. hver anden-tredje weekend har stået på mest amf & alkohol, lidt exstasy og 1 enkelt gang fantasy. Gider ikke uddybe det mere end til dette, det har både haft sine, for det meste opture, thank god for that, men bestemt også nedture hvilket inlkuderer en depression, som medvirkede i at jeg var sygemeldt 3 måneder fra mit arbejde Dec. 06 - Feb. 07, hvor jeg sagde op på fabrikken fordi jeg ikke følte jeg kunne vende tilbage efter depressionen. Var ellers glad for det i de 4 år & de par måneder. Samt utallige skænderier og stridigheder med mine forældre.
Gik så arbejdsløs fra Feb. 07 - Apr. 07, hvor jeg fik fabriksarbejde (LÆS:Samlebånd). Stofferne hang ved, mest amf og øllene i weekenderne, og det gik helt galt i sommerferien 07, hvor mine forældre var på ferie i 2 uger ( læs, de kunne ikke holde lidt 'øje' med mig som de normalt gør, samt jeg havde 1 uges ferie samtidig.
Da kørte den i ca. 7 dage, med mange kix & meget amf, med 1 dags pause imellem og et lille nap her og der.
Efter de 7 dage, var jeg forståeligt nok BUSTED, 5 dage med SYG nedtur, E-stød og hvad ellers hører med, noget af det værste jeg har prøvet. Hash afvænning er endda noget behageligere, selvom det er skidt nok.!
Til Hashen Korrt :
Har røget fra jeg var en 15 - 16 år, indtil nu hvor jeg har brudt min 5 dages rygepause idag. Dog med pauser af længere varighed ind imellem hvor amf mv. dominerede billedet.
Så til en tredje ting - Penge :
Er en ting som jeg en dag gerne vil have så mange af så jeg ikke skal bekymre mig. Dette har så medført at jeg startede med at spille lidt poker da jeg begyndte at tjene gode penge på fuldtidsjob i perioden 03-06 ca. Startede stille og rolig med små penge, men hurtitgt tog pengedrømmen mere og mere over. Og begyndte at spille dyrere, samtidig dummere.
Hvilket kort og godt ( da dette er langt nok i forvejen), har medført at jeg skylder min mor & far en del penge, da jeg har været en tyv overfor min mor & far at stjæle fra hendes vis til poker + en del af min egne penge der er gone forever .
Det med tyveriet er sket for nylig, min mor har heldigvis valgt ikke at melde mig. Plus lidt smågæld (iforhold til andet man hører om) til hash og lidt her & der til venner, her i tirsdags gjorde at jeg var ved at gå virkelig nedenom & hjem i busken.
Kunne ikke se mig ud af at skylde de penge til alle de mennesker mere. Ringede til min far & fortalte hvordan jeg havde det med alt det, og spurgte om de kunne hjælpe.
De har så nu været i banken og lånt penge for mig så jeg kan komme på nul & starte på en frisk. Både med mine forældre samt med skole, skal starte på Teknisk skole d. 18 Januar som it-supporter.
Har valgt at skrive herinde da jeg har læst på siden i flere år, både lykkelige & så de knap så lykkelige fortællinger, (så tænkte i skulle have en af dem som forhåbentligt ender bedre). Og for at give min mor muligheden for at stole på mig og støtte mig/os (min lillebror) igen.
Håber i har givet jer tid til at læse hertil, hvis der er noget der virker usammenhængende på nogen måde er det fordi det ikke er relevant + jeg orker ikke at læse ALT igennem nu. Smid også en kommentar hvis i orker.
Helt vildt sygt at få ned på skrift alt dette, tror ikke jeg sover i nat. Men vil prøve alligevel nu.
Mvh
X
PS.
Der kommer en opfølgning senere om det videre forløb, med skole vs. hashforbrug osv. Et lille projekt muligvis.