Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Hvad syntes i om mit indlæg
Afstemning sluttede 04 feb 2008 05:40
1 Stjerner 16%  16%  [ 5 ]
2 Stjerner 16%  16%  [ 5 ]
3 Stjerner 25%  25%  [ 8 ]
4 Stjerner 28%  28%  [ 9 ]
5 Stjerner 16%  16%  [ 5 ]
Afgivne stemmer : 32
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Somewhere In The Dark Dark South
Hej Psy.dk

Her ligger jeg så fredag nat/lørdag morgen på sofaen i min lille 25 kvm2 ungdomsbolig, bor sammen med min lillebror, som optager sengen idag.

Ligger for engangs skyld og tænker over mit liv og hvad der er passeret indtil videre. Og vil ikk mene det har været et let liv til nu.
Vil prøve at få det beskrevet så godt som muligt som de personlige
detlajer nu tillader + hukkomelsen.

Lad os starte da jeg blev 16 år i år 2002, Havde lige fået knallert (jaja grin) og jeg var droppet ud af 10'ende klassen i August, gik så hjemme indtil December hvor jeg overtog en kammerats job på en fabrik, lagerarbejde, som weekend/aften afløser til at starte med.

Vennerne & dagligdagen :
De fleste var i gnm.snit + 4-5 år ældre en mig, altså en del mere erfaring end mig, indenfor stoffer dog kun hash. 2 af vennerne havde så sån en nedlagt ejendom (120m2), hvor vi alle mødtes hver aften i næsten et år, nogle røg en del & andre nøjes med et par øl, bortset fra i weekenden, der blev der røget & drukket.

Dette holdt så op da ejendommen skulle nedrives efter et 1 års tid ca, efteråret 2003, hvis jeg ikke husker forkert, var vel 17 år der.

Så tog alt det fest & ballade af ihvertfald i hverdagene. Bortset fra mig, havde fået fast dagarbejde på den fabrik, fra 7 - 15 man - fre., drømmetidspunkt ( hvis man kan komme op om morgenen ). Det havde jeg en smule svært ved, pga. at jeg fortsatte med røgen i hverdagene hvor min hverdag gik med, op at være på arbejde kl. ~ halv syv - syv. Passede det for det meste meget godt, mit hashforbrug taget i betragtning, ( en jævn 3 smøgs mix om dagen ca, uden morgenryger.

Sådan kørte det så med arbejdet & rygning i et halvanden års tid til omkring 18-19 års alderen ( se hukkommelsen blir dårligere ). Hang stadig ud med vennerne i weekenden og enkelte hverdage og fik en øl og lidt røg, men mange af dem holdt eftertiden op med at ryge, og begyndte at se mere ned på mig, følte/føler jeg ihvertfald.

Begyndte så stille og rolig 19-20 år, 2005-06, at lede efter andre venner, på en måde lidt ubevidst vel, mange af vennerne var blevet 5-6 27 år, nogle med børn og hus, andre flyttet væk osv.

Til stofferne ( skriver dette med småt fordi min mor nok skal læse dette & hun er ikke glad for det ord ) :
+
De nye venner :
De var jo anderledes end 'de gamle', først & fremmest mere min aldersgruppe, min musiksmag, techno. I ved, folk med rimelig gang i. Gider ikk gå total i detaljer, men dem har jeg så været sammen med i 1 års tid - halvanden måske.

Hvor den ca. hver anden-tredje weekend har stået på mest amf & alkohol, lidt exstasy og 1 enkelt gang fantasy. Gider ikke uddybe det mere end til dette, det har både haft sine, for det meste opture, thank god for that, men bestemt også nedture hvilket inlkuderer en depression, som medvirkede i at jeg var sygemeldt 3 måneder fra mit arbejde Dec. 06 - Feb. 07, hvor jeg sagde op på fabrikken fordi jeg ikke følte jeg kunne vende tilbage efter depressionen. Var ellers glad for det i de 4 år & de par måneder. Samt utallige skænderier og stridigheder med mine forældre.

Gik så arbejdsløs fra Feb. 07 - Apr. 07, hvor jeg fik fabriksarbejde (LÆS:Samlebånd). Stofferne hang ved, mest amf og øllene i weekenderne, og det gik helt galt i sommerferien 07, hvor mine forældre var på ferie i 2 uger ( læs, de kunne ikke holde lidt 'øje' med mig som de normalt gør, samt jeg havde 1 uges ferie samtidig.
Da kørte den i ca. 7 dage, med mange kix & meget amf, med 1 dags pause imellem og et lille nap her og der.

Efter de 7 dage, var jeg forståeligt nok BUSTED, 5 dage med SYG nedtur, E-stød og hvad ellers hører med, noget af det værste jeg har prøvet. Hash afvænning er endda noget behageligere, selvom det er skidt nok.!

Til Hashen Korrt :
Har røget fra jeg var en 15 - 16 år, indtil nu hvor jeg har brudt min 5 dages rygepause idag. Dog med pauser af længere varighed ind imellem hvor amf mv. dominerede billedet.

Så til en tredje ting - Penge :
Er en ting som jeg en dag gerne vil have så mange af så jeg ikke skal bekymre mig. Dette har så medført at jeg startede med at spille lidt poker da jeg begyndte at tjene gode penge på fuldtidsjob i perioden 03-06 ca. Startede stille og rolig med små penge, men hurtitgt tog pengedrømmen mere og mere over. Og begyndte at spille dyrere, samtidig dummere.
Hvilket kort og godt ( da dette er langt nok i forvejen), har medført at jeg skylder min mor & far en del penge, da jeg har været en tyv overfor min mor & far at stjæle fra hendes vis til poker + en del af min egne penge der er gone forever .

Det med tyveriet er sket for nylig, min mor har heldigvis valgt ikke at melde mig. Plus lidt smågæld (iforhold til andet man hører om) til hash og lidt her & der til venner, her i tirsdags gjorde at jeg var ved at gå virkelig nedenom & hjem i busken.

Kunne ikke se mig ud af at skylde de penge til alle de mennesker mere. Ringede til min far & fortalte hvordan jeg havde det med alt det, og spurgte om de kunne hjælpe.
De har så nu været i banken og lånt penge for mig så jeg kan komme på nul & starte på en frisk. Både med mine forældre samt med skole, skal starte på Teknisk skole d. 18 Januar som it-supporter.

Har valgt at skrive herinde da jeg har læst på siden i flere år, både lykkelige & så de knap så lykkelige fortællinger, (så tænkte i skulle have en af dem som forhåbentligt ender bedre). Og for at give min mor muligheden for at stole på mig og støtte mig/os (min lillebror) igen.

Håber i har givet jer tid til at læse hertil, hvis der er noget der virker usammenhængende på nogen måde er det fordi det ikke er relevant + jeg orker ikke at læse ALT igennem nu. Smid også en kommentar hvis i orker.

Helt vildt sygt at få ned på skrift alt dette, tror ikke jeg sover i nat. Men vil prøve alligevel nu.

Mvh
X

PS.
Der kommer en opfølgning senere om det videre forløb, med skole vs. hashforbrug osv. Et lille projekt muligvis. :roll:

Titel:
Junior medlem

kan godt nikke genkendende til din historie.. stimulanser er fucked up.. og hash er lige så fucked up, hvis ikke mere!

Har cirka den samme historie som dig.. bliver snart 20 og er godt nok stoppet med tjalden efter 5 års rygning, men har stadig en kærlighed til narkoen der er svær at vænnes af med!

Er heldigvis så præget af samvittighed og HR at jeg aldrig løber ind i de hæftige ture, som den 7dags tur du beskriver, men fri fra det lort bliver man aldrig..

Man frygter lidt at man selv som 30 årig en gang imellem i enkelte weekender skal fyre den af..

Din situation er ikke så fucked up som den kunne være.. der skal bare lidt rygrad til osv, så er du kørende igen... selvom det er tuff! :roll:

4 stjerner fordi jeg så nemt relaterer til det du skriver.. Det typiske der sker for alle unge der roder sig ud i tjald og narko!

PS. Jeg har en kammerat der er under lære som IT-Supporter, og han synes rigtig godt om det.. Jeg har endda selv overvejet det! Det er sgu en ok uddannelse og et fedt erhverv hvis man er en smule it nørd, så det synes jeg klart er værd at gå efter!

Held og lykke!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Trist fortælling, men desværre alt for almindelig nu om dage.

Godt at høre du er ved at "vågne op", og tager ansvar for at få dit liv på rette kurs igen =)

Held og lykke herfra!

Titel:
MEGATRON

Held og lykke med at komme videre, en uddannelse man går op i er en rigtig god ting til at fjerne fokus fra stoffer!

Kender godt det med at man tit falder i pga ens 'nye' vennegruppe hele tiden gør det, og man får hurtigt en tendens til at glemme - eller bedre sagt undgå - de gamle venner pga de ikke gider narkoen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jeg har givet din fortælling 2 stjerner, for jeg synes 1 var for umotiverende for dig.

Det er godt, at du endelig har taget dig sammen, hvilket din historie peger på, men burde du ikke have gjort det noget før? Du skriver bl.a. at du tit har drømt om rigdom, men alligevel begynder du ikke at skære ned på dit forbrug, samt revidere dine vaner?
Hvis du vil ha' penge, skal du ikke spille poker, det er for risikabelt til at skabe en større formue for "the average joe". Du burde allerede dér, da din drøm om rigdom florerede, begynde at nedbringe din gæld, samt begynde skolen igen.

Derudover er det rædsomt at læse, grundet diverse stavefejl m.v.

Jeg har ikke ondt af dig, det er din egen situation du selv har skabt.
Alle er sin egen lykkes smed.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Karma skrev:
Trist fortælling, men desværre alt for almindelig nu om dage.

Godt at høre du er ved at "vågne op", og tager ansvar for at få dit liv på rette kurs igen =)

Held og lykke herfra!

Trist fortælling, ja, men mon ikke det er fordi folk nu til dags er for uansvarlige? Hvordan højner vi ansvarligheden?
Denne bog har både forklaringen og løsningen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

And skrev:
Jeg har givet din fortælling 2 stjerner, for jeg synes 1 var for umotiverende for dig.

Det er godt, at du endelig har taget dig sammen, hvilket din historie peger på, men burde du ikke have gjort det noget før? Du skriver bl.a. at du tit har drømt om rigdom, men alligevel begynder du ikke at skære ned på dit forbrug, samt revidere dine vaner?
Hvis du vil ha' penge, skal du ikke spille poker, det er for risikabelt til at skabe en større formue for "the average joe". Du burde allerede dér, da din drøm om rigdom florerede, begynde at nedbringe din gæld, samt begynde skolen igen.

Derudover er det rædsomt at læse, grundet diverse stavefejl m.v.

Jeg har ikke ondt af dig, det er din egen situation du selv har skabt.
Alle er sin egen lykkes smed.

Jeg giver dit indlæg 0 stjerner, for jeg vil ikke risikere, at 1 stjerne opildner dig til mere. :roll: Stort af mig, hva'?
Hvad tror du han kan bruge dit belærende og nedladende indlæg til? Prikken over lorte-i'et er din idiotiske kommentar om gramatikken - var der ikke stor nok hævdelse forbundet med den første del af indlægget?

And skrev:
Trist fortælling, ja, men mon ikke det er fordi folk nu til dags er for uansvarlige? Hvordan højner vi ansvarligheden?
Denne bog har både forklaringen og løsningen.

Hahaha, din forkaring er, at folk er "uansvarlige"?! Hahahahahaha!
Droppede trådstarteren ud af 10. klasse, fordi han ikke var i stand dtil at tage ansvar for sit eget liv - sit 16 årige liv vel at mærke?

x-confuzion-x skrev:
2 af vennerne havde så sån en nedlagt ejendom (120m2), hvor vi alle mødtes hver aften i næsten et år, nogle røg en del & andre nøjes med et par øl, bortset fra i weekenden, der blev der røget & drukket.

Ifølge dig, hvis jeg altså bygger videre på din teori, skulle den 16 årige altså have været ansvarlig og fremadsynet nok til at se, at det nok ikke var så smart at drikke og ryge hver dag, for så ku' det jo være, at han ville lægge fundamentet til noget, som han fem år efter endelig ville kunne overskue, og indse ikke var noget han var glad for?

Jeg synes det er for latterligt først at svine manden til, for så bagefter at klandre ham for ikke at ha' været ansvarlig nok med sit liv. Tror du virkelig ikke, at der har været nogle grunde til, at han havnede hvor han gjorde, udover, at han skulle være det slatne og uansvarlige produkt af en velfærdsstat, der opfostrer folk til at sutte på patten? Det tror jeg sgu.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For det første vil jeg lige påpege, at han primært beder om en vurdering af hans fortælling, hvilken jeg gav - selvfølgelig med min forklaring. Ser du mit indlæg som dadling, har jeg intet imod det. Det er sådan jeg ser på tingene; at han burde have tænkt sig om.

Du, Homo Superior, har dog ret i, at min pointe er lidt vag mht. hans droppen ud af tiende klasse, men jeg står dog stadig fast ved, at det er uansvaligt. Vi kan dog nu flytte ansvaret over på x-confuzion-x's forældre - som burde have opdraget x-confuzion-x ordentligt.

Titel: ....
Medlem

Geografisk sted: 3630
Hvor er det typpisk at i skal være så egoistiske at høre på, læs hans indlæg, kommenter det og lad vær med at svine folk til..

Hmm syntes din historie er fin nok. Kan da os nikke genkændenede til det meste af det, lyder lidt som min situation..

Titel: Re: ....
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mushi-mango skrev:
Hvor er det typpisk at i skal være så egoistiske at høre på, læs hans indlæg, kommenter det og lad vær med at svine folk til..

Hmm syntes din historie er fin nok. Kan da os nikke genkændenede til det meste af det, lyder lidt som min situation..

Hør lige her, jeg kommenterede også bare hans indlæg? Det var da ikke egocentrisk?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Homo Superior@> Hvis du vil skrive noget her, må du styre dit sprogbrug! And har lov til at stille sig kritisk an over for trådstarteren, som vel egentlig ikke kun er ude efter at få klap på skulderen. En passende dummeflad kan også være på sin plads engang imellem.

Mht at være 16 år og have ansvarlighed? Ja selvfølgelig har man ansvar for sit liv som 16 årig! Det er jo det som gør det hele så svært i den alder!
Dem der nægter at tage deres ansvar bukker under på dette tidspunkt, mens dem som aksepterer det, vokser med opgaven. Det er ikke kynisk at tænke sådan. Det er virkeligheden. Hvis man ikke vil tage ansvar bliver man ved med at skubbe det fra sig hele livet (det er samfundets skyld!) . Harm Reduction (skades reduktion) er at gøre folk bevidste om at de har ansvaret for sig selv. Hvis man fucker sig op på stoffer er det ikke mors skyld, eller folkeskolen, eller kærestens som gik fra en, skyld. Det er ens egen helt personlige skyld, og derfor skal man lære at bruge hovedet.

Hilsen Fanny

Senest rettet af Fanny 10 jan 2008 23:14, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
rigtig godt skrevet :) alt held og lykke her fra :) glæder mig til du skriver igen. forhåbentlig bliver din næste skrift noget mere positiv :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]