Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Copenhagen
Hejsa,

Fantastisk forum vil jeg lige sige, jeg har læst en masse god herfra og det er dejligt der kan stilles spørgsmål til eksperter :-) så stor ros til alle jer, og til sidens bagmænd.

Jeg har dyrket svampe før, og vil til det igen, da det efter 2 års pause fra de sjove trip, er blevet tid igen. Jeg haft de bedste oplevelser med dem jeg selv har dyrket, og vil derfor gøre det igen.
Der bare lige en ting, når vennerne ser dem igen, så vil de have nogle også, de syntes også de var super, og jeg kan ikke lide at sige nej, så sidst fik jeg ikke så mange selv, men alle vennerne på Roskilde festivallen i 2005 fik vist en god griner :-)

Det vil jeg naturligvis lave om på nu!!! Ja jeg vil da stedig dele ud, men vil bare lave nogle flere :-) og her kan i måske hjælpe mig.

Jeg har nemlig aldrig lavet kage osv. selv, jeg har brugt den nemme løsning med 2-4 kit igang på en gang, også høstet fra det. hvilket vel er ret dumt og dyrt (længe leve de rige og dovne) Ej jeg vil rigtig gerne undgå at købe flere kit på sigt, men til at starte med køber jeg 1-2 igen og jeg køber dem på, øhh ja det må man vel ikke sige, men det starter med [Jegvedgodtatdeterimodreglerneatposteforhandlerlinkssådetgørjegikke.net] ;-) Dem har jeg super erfaringe med, deres kit virker bare hver gang, men kom gerne med andre steder der er troværdige at handle med.

Nå men planen er at få et kit eller 2 igang, og få lavet nogle så vi kan trippe snart. Også fra dem ta spore og selv laver kagerne fremover, det burde jo være muligt, og med lidt ekspert hjælp fra en eller nogle af jer, så håber jeg det kan lade sig gøre.

Jeg kan sige at sterilt værktøj ikke er noget problem, jeg arbejder i en medicinal virksomhed, og her kan jeg få ting der skal bruges, ligesom jeg kan gøre mine plast kasser/glas eller hvad der skal bruges sterilt.

Jeg kan selvfølgelig se der er masser af opskrifter osv her, og det første svar er nok, kig i forum eller lexikon. Men drenge, det ikke fordi jeg ikke gider, syntes bare jeg har brug for noget løbende support, evt. via msn eller noget.

Mit ønske er at kunne fremstille kit magen til dem der kommer med posten fra [Jegvedgodtatdeterimodreglerneatposteforhandlerlinkssådetgørjegikke.net] hvis i forstår. det burde jeg da kunne ikke sandt?

Så håber at høre fra nogle af jer, og kunne få en løbende support fra en eller flere. Modtager gerne en liste over hvad jeg skal handle for at ta spore fra det kit der kommer med posten imorgen og hvordan jeg opbevare dem.

/MizzD

/edit: Andreas/Saiko-Pod

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Velkommen til.
Jeg ved ikke om du har set denne film. Der er en god beskrivelse af dyrkning i bakker med casing. De skal bare i en plastpose med luftfilter og vupti en growboks.
http://video.google.com/videoplay?docid=3286686859329905674

Titel:
Junior medlem

Den havde jeg ikke set nej. Tak for linket :-)

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hej MizzD og velkommen til

Det er, som du selv er inde på, ikke i orden at poste forhandlerlinks, ligesom insinueringer af forhandlerlinks heller ikke tolereres. Jeg har derfor tilladt mig at rette lidt i din post. Det var ellers et ærligt forsøg på at bøje reglerne, men den går altså ikke. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Du skriver, at du gerne vil lave et set-up mage til de growboxe man kan købe. Det burde faktisk sagtens kunne lade sig gøre, idet plastkasserne de kommer i, faktisk kan tåle en tur i trykkogeren. Du skal blot undlade at lukke låget helt til, og derefter dække med sølvpapir, akkurat som med et glas. Dette er for at forhindre, at boksen bliver trukket ud af facon.

Det skal lige siges, at jeg ikke selv har prøvet metoden, men flere hjemmesider sælger boxe i forskellige størrelser, mage til dem de sælger growboxe i, netop til hjemmedyrkere. Jeg har tænkt mig at forsøge med metoden, mest for nemheds skyld, og vil vende tilbage med mine erfaringer til den tid(engang lige efter nytår).

Held og lykke med projektet!

Titel:
Junior medlem

@ Andreas. Jeg beklager og super du har rettet det til. Det var bestemt ikke for at træde på nogen, jeg undskylder og skal ikke lade det ske igen.

@ Bull Lee. Ja jeg ville gerne lave et sådan set-up og jeg kan se på den film Flimmer linker til, at det godt kan lade sig gøre og at det faktisk skulle være muligt for os andre også.

@ Flimmer. Jeg siger mange tak for et super link, jeg har nu fået set filmen helt igennem, og det fik da sat svar på nogle spørgsmål, så stor tak for hjælpen :-) et spørgsmål, ved du hvor det grej de har på filmen kan købes? (tænker på glas, sprøjte osv.)

Jeg mangler en tryk-koger, så nogen der kan fortælle hvor jeg køber denne?? envidere vil jeg også gerne vide hvor svært + tidskrævende det er at dyrke fra start selv, i forhold til at købe et kit der er klar og høstes 30 dage senere. Ligesom det også kunne være interessant at høre lidt om prisforskel og udbyttet.

Jeg ser frem til at høre fra jer. Jeg vil lige tilføje at jeg naturligvis vil poste nogle billeder på et senere tidspunkt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

MizzD skrev:
Et spørgsmål, ved du hvor det grej de har på filmen kan købes? (tænker på glas, sprøjte osv.)

Ja det ved jeg :lol:

Men der er en fornuftig indstilling blandt moderatorne, at er man ikke stor nok til selv at finde de ting man skal bruge, er man ikke stor nok til at lege med :wink:

Iøvrigt mener jeg at du havde vendt emnet med Andreas/Saiko-Pod.

Titel:
Dedikeret medlem

At dyrke selv kræver ikke specielt meget arbejde. Du skal lige lave glassene og sprøjte sporer i, men så står de jo og hygger sig selv indtil de er fuldt koloniserede. Derefter er det bare at lade svampene vokse på samme måde som et growkit. Prismæssigt er det en hel del billigere at lave dem selv.

Og selvom en trykkoger er det bedste, er det ikke strengt nødvendigt. Man kan sagtens opnå gode resultater ved bare at koge glassene i en times tid i en normal gryde.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Det kan jo også være du på arbejde kan snige udstyret med i en autoklave natten over ;)

Ellers ville jeg bare gøre dig opmærksom på at der jo også er 'samle selv' growkits. Hvor du får alle remedierne men selv skal sætte det sammen. Du virker som om du har godt styr på det, men er lidt nervøs for at skulle starte selv, det kan være det kan hjælpe dig til at komme i gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

En erstatning til trykkogeren er evt. denne metode

Titel:
Junior medlem

Så har jeg fået købt nogle glas, det blev sennep glas med plast låg, 230g (går ud fra det er 2dl. Mit spørgsmål er nu, kan de trykkoges med de plast låg på? ville i komme sølvpapir mellem, eller hvad er jeres råd til mig?

Jeg har fået hentet kasser også, så nu mangler jeg kun posten kommer hehe. Ja også lige en trykkoger, den er ikke bare lige at støve op til en rimelig pris, så leder lidt videre, og finder jeg den ikke, så må jeg jo give mig selv en i julegave.

Jeg vil ligge nogle billeder op senere, så håber jeg i fortsat kan yde support, selvom jeg tror jeg har styr på det efterhånden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så længe lågene er af polypropylen kan de godt tåle det, jeg ville dog også bruge 2-3 lag sølvpapir under låget, just in case.

Titel:
Junior medlem

OK :-)

Men jeg tænker på, slutter de for tæt?? Jeg prøver med 2 stykker sølvpapir imellem :-)

Titel:
Junior medlem

Lige et enkelt spørgsmål mere, det ang. opbevaring af spore. Jeg kan læse i en super guide lige over denne tråd hvordan man tar dette print, men kan ikke finde noget om opbevaring :-( når man skraber sine spore ned i den sterile væske, hvor længe kan denne væske så gemmes og hvordan??

Titel:
Junior medlem

Endnu et spørgsmål er opstået, efter at have set noget mere video ang. det at dyrke disse små vidunder.

Når selve kagen kommer ud af glasset, er den så "rimelig" modstands-dygtig mod andre spore?

Jeg har set nogle der ligger hele kagen i vand i 24 timer, hvad er fordelen ved dette, og behøver man det?

Jeg har tænkt mig at ta kagen ud af mine glas i en box jeg selv laver, i ved med hul til armene, men det måske ikke så nødvendigt??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Din sporeopløsning kan holde 1 mdr. tid i køleskab.
Når kagen er gennemvokset er den "rimeligt" modstandsdygtig, jeg har da håndteret den med hænderne uden problemer.
At lægge kagen i vand "dunk" gøres for at rehydrere mediet, så der er en passene fugtighed til primordia.
Og din kaase vil kun være nødvendig, hvis du arbejder under meget beskidte forhold.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
En glovebox som du beskriver, bruges vist ikke når man tager kagen ud af glassene, men efter man har steriliseret mediet til at tilsætte sporeblandingen.

Titel:
Junior medlem

@ Flimmer, Tak for svar. Jeg vil mene at jeg magter både at ryde op og gøre rent, så jo det er under pæne forhold. Så jeg vil nøjes med at bruge min flotte box til når sporene skal i.

Mine spore kan opbevares i en måned, super med det svar :-) tak...! med hvad hvis det er spore print? dem på papir mener jeg.

Dunk som du kalder det, er det nødvendigt?? eller kan jeg godt lade være med dette? hvad med evt. bare at sprøjte lidt vand på kagen?

@ Flak, Også tak til dig :-) det dejligt i er der, og råder mig :-)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sporeprint kan gemmes i flere år, f.eks i et syltetøjsglas med låg i køleskabet.

Titel:
Junior medlem

Så er jeg næsten klar, venter bare på de spore, håber de kommer, begynder at blive nervøs, de er købt og betalt i mandags.

Jeg har fået købt mig en trykkoger, og hvis nogen står og mangler en, så kan jeg da lige oplyse at

[Jegvedgodtatdeterimodreglerneatposteforhandlerlinkssådetgørjegikke.net]

har tilbud på dem. 8.5 L til 899,- før 1200,- og en 6.5 L til 599 før 899,-

Jeg købte en 6.5 L :-)

Ingen forhandlernavne eller link's
Så fat det dog :roll:

Hilsen Flimmer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]