Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 10:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har for nogle år siden røget en del hash, men valgte at stoppe og har siden da kun røget meget sjældent(1 gang ca. hver 3 måned). Problemet er nu at de sidste 2 gange jeg har røget hash, har jeg, når jeg kommer ud i frisk luft fået en følelse af at skulle kaste op hver gang jeg trækker luft ned i lungerne. Det er ikke en decideret kvalme, men nærmere som om luften stimulerer opkastrefleksen, på vej ned i lungerne. Jeg har nogen gange været nødt til at trække vejret meget langsomt og overfladisk, for at ungå at kaste op - hvilket jo er ret ubehageligt, da det giver en følelse af at blive kvalt.

Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes? Kan det evt. være en form for alergisk reaktion?

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
lyder ikke rart... men ved desværre ikk hva det kan skyldes.. kan jo selv ryge bonghoveder i stor stil :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Måske får du får meget?.. hvor meget ryger du når du så ryger? er du på ritalin? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Scented skrev:
Jeg har for nogle år siden røget en del hash, men valgte at stoppe og har siden da kun røget meget sjældent(1 gang ca. hver 3 måned). Problemet er nu at de sidste 2 gange jeg har røget hash, har jeg, når jeg kommer ud i frisk luft fået en følelse af at skulle kaste op hver gang jeg trækker luft ned i lungerne. Det er ikke en decideret kvalme, men nærmere som om luften stimulerer opkastrefleksen, på vej ned i lungerne. Jeg har nogen gange været nødt til at trække vejret meget langsomt og overfladisk, for at ungå at kaste op - hvilket jo er ret ubehageligt, da det giver en følelse af at blive kvalt.

Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes? Kan det evt. være en form for alergisk reaktion?

Det kan være nikotinen?

Det kan være en fiks ide a.k.a. "aktiv placebo" som Sten Larris ville kalde det.

Det kan være psykisk - altså en lurende angst? Angst kan godt virke kvælende og kvalmende, og nogle mennesker har oplevet at blive overfølsom overfor hash i perioder, hvor der sker for meget på den personlige front.

Det kan også være overdosering?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg ryger selv smøger til hverdag, så tror ikke det er nikotinen. Og jeg er 100% sikker på at det ikke er overdosering, da det for det meste kun drejer sig om 5-10 sug på en joint.

Den eneste forklaring jeg sådan lige kan se skulle være, fordi jeg har astma(meget mild grad). Jeg synes dog det virker underligt at det pludselig skulle begynde nu, og ikke komme når jeg ryger almindelige smøger eller førhen har røget hash. Desuden har jeg aldrig hørt nogen beskrive noget lignende før.

Jeg har også overvejet, som du siger Malkavian, at jeg måske bare er ved at blive lidt skitzed. For når jeg ikke tænker over det kan jeg godt trække vejret normalt. Men ligeså snart tanken strejfer mig begynder det igen. Det føles lidt, som om kroppen simpelthen ikke vil have, at jeg får ilt ned i lungerne.

Hvis det nu er placebo, har i så nogle råd til, hvordan man skiller sig af med sådan nogle dårlige vaner?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Måske er det et dumt spørgsmål, men har du røget i forbindelse med, at du har drukket alkohol? For i så fald kan det meget vel blot være kombinationen af de to.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej, jeg mindes ikke at have drukket samtidig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Scented skrev:
Jeg har også overvejet, som du siger Malkavian, at jeg måske bare er ved at blive lidt skitzed. For når jeg ikke tænker over det kan jeg godt trække vejret normalt. Men ligeså snart tanken strejfer mig begynder det igen. Det føles lidt, som om kroppen simpelthen ikke vil have, at jeg får ilt ned i lungerne.

Hvis det nu er placebo, har i så nogle råd til, hvordan man skiller sig af med sådan nogle dårlige vaner?

Det er sådan lidt et "there is no spoon" trick :)

Det er også sådan at hjernen lagrer dårlige oplevelser, og du har åbenbart lidt uheldigt fået tilegnet din en lidt dårlig "vane". Så når omstændighederne pludselig er der igen, så reagerer du med en art "jamen så må jeg hellere snøre til i halsen". Altså har du reddet dig sådan lidt en tvangstanke - eller en lille angst af en art. Tror jeg. Én af mine personlige reaktioner på stress eller angst er faktisk, at jeg føler at halsen snører sig sammen.

Jeg ville nok også sørge for ikke at få al for tør mund. Det kan godt være ubehageligt og give den der tanke, at man ikke kan trække vejret. Den tanke har i hvert fald også strejfet mig selv. Så et godt glas vand eller en sodavand kunne være din lykkeamulet :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det heller ikk fordi du ikke har fået noget at spise inden du røg ?
For det har da ihvertfald givet mig det dårligt lidt hen i samme stil.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Lyder som noget jeg har oplevet et par gange, uden hash dog.
Det er muligvis en form for allergi.

Jeg har personligt oplevet det et par gange i mit liv om sommeren.

Jeg får en mærkelig kvalme, føler at jeg , trods vejr trækning, kvæles og kaster til slut op..

Det kan være partikler i røgen måske? Ihvertfald ubehageligt.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Lytter lige med på den her :D

Har den nemlig på samme måde engang imellem.

Har osse selv haft astma(læger mener at det er på pause) og tror osse at det måske kunna ha noget med det og gøre?

:)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Sindet har en har en forbløffende stor indvirkning på rusen, hvilket man ikke skal undervurdere. Prøv at vænne tankerne modsat, tænke positivt og ikke negativt, og for Guds skyld, lad være med at lede efter symptomer på noget som helst ;)
Er i gang med at skrive en rapport hvor det gik helt galt, hvor tankens kraft bare gjorde det værre og værre

På et tidspunkt havde jeg nogle problemer med hjertet troede jeg, indtil jeg efter et par uger fik vendt fokus væk i stedet for at fokusere på at "nu var det der igen" "blev det ikke værre nu?" osv.

Ligeså snart jeg ikke tænkte på mit hjerte slog det fint, mens det var ved at springe ud af brystkassen (ifølge mig selv) hvis jeg tænkte for meget over det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]