Scented skrev:
Jeg har også overvejet, som du siger Malkavian, at jeg måske bare er ved at blive lidt skitzed. For når jeg ikke tænker over det kan jeg godt trække vejret normalt. Men ligeså snart tanken strejfer mig begynder det igen. Det føles lidt, som om kroppen simpelthen ikke vil have, at jeg får ilt ned i lungerne.
Hvis det nu er placebo, har i så nogle råd til, hvordan man skiller sig af med sådan nogle dårlige vaner?
Det er sådan lidt et "there is no spoon" trick

Det er også sådan at hjernen lagrer dårlige oplevelser, og du har åbenbart lidt uheldigt fået tilegnet din en lidt dårlig "vane". Så når omstændighederne pludselig er der igen, så reagerer du med en art "jamen så må jeg hellere snøre til i halsen". Altså har du reddet dig sådan lidt en tvangstanke - eller en lille angst af en art. Tror jeg. Én af mine personlige reaktioner på stress eller angst er faktisk, at jeg føler at halsen snører sig sammen.
Jeg ville nok også sørge for ikke at få al for tør mund. Det kan godt være ubehageligt og give den der tanke, at man ikke kan trække vejret. Den tanke har i hvert fald også strejfet mig selv. Så et godt glas vand eller en sodavand kunne være din lykkeamulet