Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Efter jeg er blevet mere opmærksom på sukkers ødelæggene effekt overfor cannabisrusen, synes jeg sukkeret virker mere og mere effektivt på at smadre rusen.
Synes det virker lidt placebo agtigt, da jeg overhovedet ikke lagde mærke til dét i starten og kunne fråde massevis af sukkerholdig slik i en fråder uden at det havde nogen synderlig påvirkning på rusen.

1) Hvordan har i andre med dét?
2) Tænker i over at finde alternativ fråder uden sukker? (Light produkter, pizza, kebab osv.)
3) Mener i der er en reel effekt ved sukkeret, eller er det noget jeg bilder mig ind, evt. nogen der kan forklare hvorfor det har denne virkning hvis ikke det er en slags placebo effekt?

Måske lidt rodet, men på forhånd tak.

Vh.
Bismann.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg føler mig bestemt meget sløv efter en ordentlig æder. Det kan godt være, at sukker ændre ens skævert, men jeg tror også alene det, at man fylder sig med for meget har en stor betydning.

Jeg forsøger, især hvis jeg skal i byen, at holde min æder under kontrol for at bevare en mere "high" skævert.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Personligt synes jeg ikke at sukker hjælper på en for høj skævert

Derimod så virker sodavand (koldt) opkvikkende, men det kan der være mange grunde til

Skæverten ændrer sig hvis man sidder og stener i en god couch-lock og man fordyber sig i rusen. Så virker kold cola i min hals som et koldt bad om morgenen, som om brusen bruser igennem kroppen og hæver couch-locken til det niveau den har når man bevæger sig. Rusen er meget meget meget bestemt af din egen vilje og tanker, meget af det kan du tænke dig til og derved manipulere din rus til at føles bedre end den egentligt gør. Jeg tror mere det er tankens kraft (placebo) der giver den effekt, men helt 100 er det at jeg kan blive noget så mærkelig hvis jeg ikke har fået sukker i lang tid og ryger. Sodavand slår derved alle coke-cravings i verden. Jeg tror jeg ville kunne dræbe for sukkervand ;)

Det der når den gzzzzzzz i ganen og i halsen... Mums det er mums i en skunkrus

Sukker virker IMO godt på folk der har røget for meget, masser af koldt cola, let brise og rolige omgivelser. Det skal bare siddes væk uden at lukke øjnene imo.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat: If you smoke to much and get sick or begin to feel bad, eat or drink something with lot of sugar. Sugar neutralizes THC.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Takker for svarende! :)

Titel:
Medlem

Puny_pete skrev:
Citat: If you smoke to much and get sick or begin to feel bad, eat or drink something with lot of sugar. Sugar neutralizes THC.

Det citat har du fra Jointen.dk ikke?
Jeg ved ikke om det er placebo, men jeg forsøger at undgå alt for meget sukker for at bevare rusen. Får man det dårligt er det sku bare at vente en time ca. Man får det bedre igen og er stadig skæv :P

Titel:
Medlem

Puny_pete skrev:

Det citat har du fra Jointen.dk ikke?
Jeg ved ikke om det er placebo, men jeg forsøger at undgå alt for meget sukker for at bevare rusen. Får man det dårligt er det sku bare at vente en time ca. Man får det bedre igen og er stadig skæv :P

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
BisMann skrev:
Efter jeg er blevet mere opmærksom på sukkers ødelæggene effekt overfor cannabisrusen, synes jeg sukkeret virker mere og mere effektivt på at smadre rusen.
Synes det virker lidt placebo agtigt, da jeg overhovedet ikke lagde mærke til dét i starten og kunne fråde massevis af sukkerholdig slik i en fråder uden at det havde nogen synderlig påvirkning på rusen.

2) Tænker i over at finde alternativ fråder uden sukker? (Light produkter, pizza, kebab osv.)
3) Mener i der er en reel effekt ved sukkeret, eller er det noget jeg bilder mig ind, evt. nogen der kan forklare hvorfor det har denne virkning hvis ikke det er en slags placebo effekt?

Måske lidt rodet, men på forhånd tak.

Vh.
Bismann.

Har aldrig oplevet at sukker har gjort noget som helst ved min skævert. Var også meget skeptisk da jeg læste om det første gang herinde og har efterfølgende prøvet at se om der var hold i det, stadig ingenting.

Kunne aldrig finde på at begynde at drikke cola light eller lignende.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Light-produkter smager imo grimt når man ryger. Personligt vil jeg ikke indtage sødemidler, så hellere indtage noget der smager salt/stærkt uden sukker

Har ikke oplevet nogen ændring i rusen ved indtag af sukker i mad. Jeg tror ikke det er sukkeret, men derimod den "rus" man får når smagsløgene smager noget sødt sammen med brusen i sodavand. Flad sodavand virker imo ikke på samme måde

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: København...
Xpert skrev:
Skæverten ændrer sig hvis man sidder og stener i en god couch-lock og man fordyber sig i rusen. Så virker kold cola i min hals som et koldt bad om morgenen, som om brusen bruser igennem kroppen og hæver couch-locken til det niveau den har når man bevæger sig. Rusen er meget meget meget bestemt af din egen vilje og tanker, meget af det kan du tænke dig til og derved manipulere din rus til at føles bedre end den egentligt gør. Jeg tror mere det er tankens kraft (placebo) der giver den effekt, men helt 100 er det at jeg kan blive noget så mærkelig hvis jeg ikke har fået sukker i lang tid og ryger. Sodavand slår derved alle coke-cravings i verden. Jeg tror jeg ville kunne dræbe for sukkervand ;)

Smuk beskrivelse der Xpert!
Er selv colaholiker og føler virkleig din epifaniske beskrivelse :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hvis du spiser nok sukker får du jo "sukker-chok" og det nedsætter rusen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er egentlig ikke noget, jeg har lagt mærke til. For det meste spiser jeg også chips, men også tit chokolade hvor jeg ikke har mærket forskel. Måske skulle jeg prøve at tjekke efter næste gang.
Btw, synes jeg sgu, det er det hele værd. Intet som god fråder under en skævert. Man kan vel altid lige ryge lidt mere. :lol: :joint:

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Xpert skrev:
Light-produkter smager imo grimt når man ryger.

Light-produkter smager imo altid grimt, påvirket eller ej. Den der kvalmesøde smag af de kemikalier, der er erstatter sukkeret, giver jeg ikke meget for.

Jeg tror heller ikke på at sukker dæmper en skævert - MEN - jeg har set (og selv oplevet) et del gange, at det at ryge på helt tom mave (lavt blodsukker), kan gøre at man får det dårligt (kvalme og anden ubehag) og her hjælper sukker, fordi det får blodsukkeret til at stige. Jeg tror det er dette fænomen der får folk til at tro, at sukker dæmper en hashrus.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BisMann skrev:

Det er lidt et definitionsspørgsmål, men der findes statistisk set 25% af alle mennesker, der reagerer relativt voldsomt på sukkerindtagelse (eller indtagelse af andre massive mængder af kulhydrater). Hos dem udløses der relativt store mængder insulin, og insulin har den effekt at sukker og fedt bliver transporteret ud i glucose og fedtlagrene, men ofte lige en tand for aggressivt pga. den lidt abnorme reaktion.

Dette kunne tænkes at gøre to primære ting: 1. sende THC ud i fedtvævet, da det jo er en lipofil størrelse (binder sig til fedt) og 2. efter blodsukker-peak ramler blodsukkeren måske længere ned end optimalt, og så går man paradoksalt nok sukkerkold efter et stykke tid og får lyst til at spise mere - altså føler man sult.

Det er min bedste hypotese p.t.

Faktisk er hashens sukkerfråder noget af det mest irriterende... men man kan godt nyde andre produkter (kvalitetsspegepølse, peanuts, osv.) Det burde i hvert fald ikke fucke med din sukkerbalance.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har heller aldrig tænkt over, om sukker nedsætter hashrusen. Kunne da være at man skulle tjekke det engang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Jeg synes helt sikkert jeg kan mærke at sukker / slik fjerne den tunge stener jeg ryger for at få på... Så sidder aldrig og fråder i alt muligt slik og den slags når jeg ryger... Men kan godt kværne en pose peanuts enten saltet eller chilli garneret :) Eller taco / majs chips med ekstra hot salsa dip er osse godt...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
For meget sukker giver jo som bekendt en følelse af træthed, tror i ikke det er så enkelt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]