BisMann skrev:
1) Hvordan har i andre med dét?
2) Tænker i over at finde alternativ fråder uden sukker? (Light produkter, pizza, kebab osv.)
3) Mener i der er en reel effekt ved sukkeret, eller er det noget jeg bilder mig ind, evt. nogen der kan forklare hvorfor det har denne virkning hvis ikke det er en slags placebo effekt?
Det er lidt et definitionsspørgsmål, men der findes statistisk set 25% af alle mennesker, der reagerer relativt voldsomt på sukkerindtagelse (eller indtagelse af andre massive mængder af kulhydrater). Hos dem udløses der relativt store mængder insulin, og insulin har den effekt at sukker og fedt bliver transporteret ud i glucose og fedtlagrene, men ofte lige en tand for aggressivt pga. den lidt abnorme reaktion.
Dette kunne tænkes at gøre to primære ting: 1. sende THC ud i fedtvævet, da det jo er en lipofil størrelse (binder sig til fedt) og 2. efter blodsukker-peak ramler blodsukkeren måske længere ned end optimalt, og så går man paradoksalt nok sukkerkold efter et stykke tid og får lyst til at spise mere - altså føler man sult.
Det er min bedste hypotese p.t.
Faktisk er hashens sukkerfråder noget af det mest irriterende... men man kan godt nyde andre produkter (kvalitetsspegepølse, peanuts, osv.) Det burde i hvert fald ikke fucke med din sukkerbalance.