Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 15:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Incase skrev:
FlæmMing skrev:
JEL skrev:

the-red-pill skrev:
FlæmMing skrev:
Jeg har tinitus. Det er hvertfald nok til at man ikke kommer ind.

Det ved jeg.

Skal man have en lægeerklæring?

Spørger både fordi jeg selv har tinitus men aldrig været til en læge med det, men også fordi det ville være en let måde for andre at blive fritaget fra tjeneste på :)

På den anden side kan man jo også bare få sådan en.

tinitus er _ikke_ noget man vil ha' :) Det ved alle der har det mere eller mindre permanent i større eller mindre grad tror jeg.

Ja, jeg ville gerne havde haft undværet mit. Det MØG irriterende.

Må jeg have lov til at spørge hvordan du fik det?

Det er kommet med tiden. Det kom ikke sådan pludselig. Det er vel mest pga for høj musik på mp3'en, plus anlæget hjermme. Har 2 Cerwin Vega højttalere, og en ordenlig strømbasse af en denon forstærker. Det er vel nok dem som har en del af skylden.

Det er værst på mit venstre øre.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Har kigget på denne tråd i lidt tid, men har ikke kunnet tage mig sammen til at skrive noget fornuftigt -- indtil nu...

Lige meget hvor meget man er imod værnepligten i Danmark, så findes der et fantastisk alternativ: Beredskabsstyrelsen.
Trak frinummer til min session, men følte mig ikke parat til universitetet. Vidste ikke helt om jeg skulle søge ind i militæret alligevel, men til sessionen fik jeg læst lidt omkring Beredskabsstyrelsen, og det gav mig blod på tanden.

Var i Beredskabet fra primo december til ultimo maj, og den tid var fantastisk. Valgte med vilje et sted der ligger langt fra hvor jeg boede for at komme lidt væk, og er bestemt ikke ked af at jeg gjorde det.
For dem der ikke ved det, så tager det 6 måneder at komme igennem Beredskabsstyrelsen og et lille kørekort er et krav. Efter 6 måneder er man så uddannet brandmand. Man lærer førstehjælp, udvidet førstehjælp, får stort kørekort (og i nogle sjældne tilfælde også trailer-kort), bliver uddannet røgdykker og meget andet.
Der er disciplin på samme måde som i militæret, men knapt så streng (i hvert fald ikke der hvor jeg var), og er man andet end komplet retarderet skal man nok komme igennem uden at føle at man er blevet behandlet skidt.
Har elsket hvert øjeblik jeg var der, på trods af en rejsetid mellem 6 og 10 timer hver vej, og kender en del som har fået mere blod på tanden efter BRS og som nu arbejder i Københavns Brandvæsen.

Kort fortalt: trak du ikke frinummer, gider ikke militæret, men vil gerne bruge 6 måneder på noget andet end at sætte varer på plads i SuperBrugsen, så overvej Beredskabsstyrelsen... ;)

Fortsat god dag!

Titel:
Relativistisk båthorn

FlæmMing skrev:

Snakker du i tlf med venstre øre? Det tror jeg ka' være en årsag (måske ikke alene-stående, men bidragende til det. Telefoner burde være i stereo)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ovre i hjørnet
efter at ha læst hele topic må jeg osse lige dele min sessions historie;

jeg er af princip militær nægter, jeg nægter at skulle kommanderes rundt og følge andres ordrer, det ville være fint hvis forsvaret var valgfrit, men at tvinge unge mennesker til potentielt at skulle i krig er mig fandme imod, desuden tror jeg bestemt ikke at det danske militær mangler frivilllige, så hvorfor tvinge? men jeg vil så osse kalde noget såsom folkeskole for tvang, så måske det bare er mig. men hvis danmark kommer i krig er der alligevel ik en hat vi kan gøre

heldighvis kan man da rimeligt nemt komme uden om sin "afsoning", og så kan man kalde det dårlige undskyldninger, men hvilke undskyldninger har de for at værne unge mennesker? de er ikke gyldige imo

da jeg blev indkaldt til session, kommer jeg ind, sidder i et lokale med en masse andre og udfylder deres intelligens test, derefter skal vi så ellers sidde og vente, efter 3 timers tom stiren gider jeg bare ik mer, og skrider hjem.

det blir de ikke glade for, og jeg får et brev og en bøde på 600 kr, og skal indkaldes igen.... ja det er vel forståeligt nok fra deres side, men sætter satme hede i mit urin, så næste gang jeg mødte op blev det i en lidt hårdere tone;
jeg kommer ind, og får straks at vide at jeg skal ind til læge undersøgelse, går ned af en gang, der er en halv lang kø, lige ved siden af døren til lægerummet sidder der en ung fyr på en bænk, kun iført underbukser, foran alle, og ser meget pint og underkuet ud, med sit tøj i hænderne, og der er en "general" der siger "ja du venter lige dér".

jeg tænker jeg bar "NO FUCKING WAY, PIGS!" det der sker sku ik for mig, der findes ik noget i verden der pisser mig mere end magtglade autoriteter, og den ondeste psykopat vrede kommer frem i mig.
jeg kommer ind til denne hersens læge figur, som koldt stirer på mig, ligsom for at understrege hvem der bestemmer, jeg stirrer igen, og der kommer en tavshed hvor vi bare glor, i ved hvordan øjenkontakt er, det er somom at den der først blinker er den svage, weird shit, men no prob, jeg nedstirrer ham stift indtil han gir op og kigger ned i hans papirer, hvor han ikke ser op fra igen, jeg siger vredt men roligt, "jeg er militærnægter og jeg nægter at deltage i noget som helst i kommer med, og efter jeres fine brev og en bøde på 600, ja hva fanden regner du så selv med?" han forsøger lidt at argumentere for at han skal undersøge min krop, han rejser sig op og siger ta din trøje af, jeg griner i indeni og siger "det sker ikke", så står han lidt og ved ik hva han skal gøre, han havde rejst sig og jeg kan se at han hele tiden forsøger at vende situationen til at få overtaget, så han går hen og piller lidt ved gardinet og sætter sig igen, som var det for at understrege at han ikke havde rejst sig unødvendigt, en lille bagatel men det sagde det hele..

han gir så op og går ud og henter nogle andre "generaler" og jeg kommer ind i et andet lokale, her sidder der 3 fine herrer, og de virker en del anderledes, her forsøger de lidt mere pædagoriskt at få mig "overtalt" men igen her nedstirer jeg dem og viser kun agression, det eneste pæne jeg siger til dem er "hvis det var valgfrit kunne det være at jeg engang ville ha deltaget, men når i prøver på at tvinge mig får i kun lort igen, desuden ville i nok opdage at folk var en del mere engagerede hvis de møder op af egen vilje"
ja så var der ik rigtigt mere de kunne sige eller gøre, de kunne tydeligt se at de ikke kunne nå mig med nogen af deres midler, så maximalt et kvarter efter jeg havde mødt op var min session slut, og jeg blev erklæret uegnet, de skrev at de havde vurderet at min værne ville være besværet..

så jeg vil sige, at det er nemt at undgå hvis man vil... og jeg havde det sku egentligt pisse sjovt med at se deres forsøg på at "nå" mig, tror de har set mig som et lost cause...

men det der især gør mig gal er, at der kan være så stor forskel på hva de gør,
altså der kommer en knægt ind, han er underdanig og makker ret, og han ender så i underbuks foran alle,
så kommer der en og viser agressivitet, han flyver lige igennem fordi de ikke kan andet.
så hvis de ser muligheden for at styre dig og kan fortælle dig hvad du skal i livet, så gør de det, men hvis man viser at man er selvstændig og ikke lytter til dem, kan de intet gøre,

det blev ret langt, men bær over med mig, autoriteter gør mig vred

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg havde den indstilling til session, at jeg var glad, hvadendten jeg kom ind eller måtte disponere frit over min tid.. jeg blev valgt ind, og fik en plads i Dronningens artilleriregiment. Det var en lækker tid, med store kanoner, HIT & HIDE, god motion og nogle gode kammerater.
Så lærte jeg noget om autoriteters baggrund for at handle, og blev bekræftet i at man godt kan påvirke disse stenklipper. og jeg lærte noget om min egen reaktion i pressede og uventede situationer.
Jeg har det helt fint med at Enki betalte.
Jeg syntes også krig er noget snask, og jeg sagde da også nej til DIB´en, da jeg ikke kan se vi har nogle interesser i at være i krig.
Men den dag Hviderusserne kommer tromlende, står jeg parat med en bombe i hånden.
Der bliver brugt for mange penge på militæret. det kunne gøres meget effektiv for et mindre beløb, men ingen tør tage initiativet.
dem der beslutter hvad militæret skal bruges til, har huller i kraniet.Jeg er tilfreds med mit ophold der, og tidspunktet jeg valgte at gå på.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JEL skrev:
FlæmMing skrev:

Snakker du i tlf med venstre øre? Det tror jeg ka' være en årsag (måske ikke alene-stående, men bidragende til det. Telefoner burde være i stereo)

Som regl bruger jeg faktisk højre øre. Jeg tror måske det kan skyldes at da jeg hørte meget musik på min mp3 afspiller brugte jeg mest venstre hovedtelefon.

Men det kan jo skyldes så mange små ting, støj fra tv'et, fulde mennesker der råber en ind i øret. Det kan nok også skyldes mit anlæg herhjemme. Det er jo svært at lade være med at fyre op for dem, når det næsten kan blæse en ud af værelset.

Titel:
Relativistisk båthorn

@FlæmMing; sandt nok :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
LilleElefant skrev:
Jeg ska satme ik derned.. Jeg synes bar værnepligten er en fin ting, men prof. soldat.. Det nok ik lige mig :D

Du vil gerne spilde skattekroner på en meget dyr uddannelse, som du tilsyneladende synes er brand-skæg, men når det kommer til stykket er du for pivet til at betale dit land igen ved at benytte uddannelsen?

Jeg synes du burde respektere de folk der rent faktisk tænker længere end til "byture" og "venner for livet". Den der skrev at han havde aftjent sin værnepligt på et bibliotek, har rent faktisk gjort at en flittig bruger af biblioteket som jeg selv (jeg er godt klar over, at det nok ikke er det sted du oftest besøger....) har kunne finde bøgerne på hylderne. Du derimod har bare spildt mine penge.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
--:-- skrev:
Så er det i morgen tidlig jeg skal møde til session/Forsvarets dag... Hvor mange herinde har aftjent værnepligt? Hvordan er det, og hvad har i fået ud af det set fra et "Psy.dk" synspunkt? Hvor høj var Brian faktoren? (You catch my drift :) )

Håber for alt i verden at jeg trækker frinummer...

Hvis du har en eller anden gammel skade, så bare te dig over den og vær en pussy og sig du ikke kan holde til det psykisk, det var der et par fra det hold jeg lige er kommet hjem fra der gjorde, og de blev smidt ud efter 1½ måneds tid. Det er lidt langsommere, men den er mere hæderlig og man riskerer ikke at fornærme nogen...

P.S. Brian faktoren på en skala fra 1-10 = 9. Der et par gymnasie drenge indimellem, men det skinner ikke rigtig igennem, kun hvis man lærer dem at kende. Så der skal snakkes hvis man vil undgå for meget brian.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
And skrev:
FlæmMing skrev:
Jeg har tinitus. Det er hvertfald nok til at man ikke kommer ind.

Det ved jeg.

Virkelig? Ej hvor trist, jeg ville nu ellers gerne i militæret. Er der nogen indelysende grund til, at tinnitus-plagede ikke kan hoppe i trøjen?

Hvis det bliver værre under forløbet kan du få det erkendt som en arbejdsskade, og så skal de give dig erstatning. Det kan nemt ske hvis man lige glemmer sine ørepropper en gang på skydebanen med skarpt. Jeg skød én gang 7 skarpe stående skud af, jeg kunne tælle 4 toner som hylede i mine ører bagefter :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Nøj hvor er folk godt nok nogle hippier eller fra greenpeace er ikk helt sikker?.

Det danske militær skal da blive det er selvfølgelig elendigt hvis vi bliver angrebet men vi har et land eller to i ryggen der nok skal hjælpe os sådan rimeligt okay.

Jeg er ikke selv gammel nok til at skulle aftjene min værnepligt endnu, men når jeg er og hvis jeg ikke er igang med en uddannelse vil jeg da gerne aftjene den og måske senere tage i krig som prof. Hvis jeg dog vælger at drage i krig er der to ting jeg ville være ret utilfreds med at blive ramt af eller slået ihjel af:

vejside bomber og det skidt
granatsplinter
og så få tinitus

ville allerhelst dø i ildkamp hvis jeg skulle dø i krig

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JEL skrev:
@FlæmMing; sandt nok :)

Musik skal ikke lyttes til.

Det skal kunne høres :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

THB skrev:
efter at ha læst hele topic må jeg osse lige dele min sessions historie;

jeg er af princip militær nægter, jeg nægter at skulle kommanderes rundt og følge andres ordrer, det ville være fint hvis forsvaret var valgfrit, men at tvinge unge mennesker til potentielt at skulle i krig er mig fandme imod, desuden tror jeg bestemt ikke at det danske militær mangler frivilllige, så hvorfor tvinge? men jeg vil så osse kalde noget såsom folkeskole for tvang, så måske det bare er mig. men hvis danmark kommer i krig er der alligevel ik en hat vi kan gøre

heldighvis kan man da rimeligt nemt komme uden om sin "afsoning", og så kan man kalde det dårlige undskyldninger, men hvilke undskyldninger har de for at værne unge mennesker? de er ikke gyldige imo

da jeg blev indkaldt til session, kommer jeg ind, sidder i et lokale med en masse andre og udfylder deres intelligens test, derefter skal vi så ellers sidde og vente, efter 3 timers tom stiren gider jeg bare ik mer, og skrider hjem.

det blir de ikke glade for, og jeg får et brev og en bøde på 600 kr, og skal indkaldes igen.... ja det er vel forståeligt nok fra deres side, men sætter satme hede i mit urin, så næste gang jeg mødte op blev det i en lidt hårdere tone;
jeg kommer ind, og får straks at vide at jeg skal ind til læge undersøgelse, går ned af en gang, der er en halv lang kø, lige ved siden af døren til lægerummet sidder der en ung fyr på en bænk, kun iført underbukser, foran alle, og ser meget pint og underkuet ud, med sit tøj i hænderne, og der er en "general" der siger "ja du venter lige dér".

jeg tænker jeg bar "NO FUCKING WAY, PIGS!" det der sker sku ik for mig, der findes ik noget i verden der pisser mig mere end magtglade autoriteter, og den ondeste psykopat vrede kommer frem i mig.
jeg kommer ind til denne hersens læge figur, som koldt stirer på mig, ligsom for at understrege hvem der bestemmer, jeg stirrer igen, og der kommer en tavshed hvor vi bare glor, i ved hvordan øjenkontakt er, det er somom at den der først blinker er den svage, weird shit, men no prob, jeg nedstirrer ham stift indtil han gir op og kigger ned i hans papirer, hvor han ikke ser op fra igen, jeg siger vredt men roligt, "jeg er militærnægter og jeg nægter at deltage i noget som helst i kommer med, og efter jeres fine brev og en bøde på 600, ja hva fanden regner du så selv med?" han forsøger lidt at argumentere for at han skal undersøge min krop, han rejser sig op og siger ta din trøje af, jeg griner i indeni og siger "det sker ikke", så står han lidt og ved ik hva han skal gøre, han havde rejst sig og jeg kan se at han hele tiden forsøger at vende situationen til at få overtaget, så han går hen og piller lidt ved gardinet og sætter sig igen, som var det for at understrege at han ikke havde rejst sig unødvendigt, en lille bagatel men det sagde det hele..

han gir så op og går ud og henter nogle andre "generaler" og jeg kommer ind i et andet lokale, her sidder der 3 fine herrer, og de virker en del anderledes, her forsøger de lidt mere pædagoriskt at få mig "overtalt" men igen her nedstirer jeg dem og viser kun agression, det eneste pæne jeg siger til dem er "hvis det var valgfrit kunne det være at jeg engang ville ha deltaget, men når i prøver på at tvinge mig får i kun lort igen, desuden ville i nok opdage at folk var en del mere engagerede hvis de møder op af egen vilje"
ja så var der ik rigtigt mere de kunne sige eller gøre, de kunne tydeligt se at de ikke kunne nå mig med nogen af deres midler, så maximalt et kvarter efter jeg havde mødt op var min session slut, og jeg blev erklæret uegnet, de skrev at de havde vurderet at min værne ville være besværet..

så jeg vil sige, at det er nemt at undgå hvis man vil... og jeg havde det sku egentligt pisse sjovt med at se deres forsøg på at "nå" mig, tror de har set mig som et lost cause...

men det der især gør mig gal er, at der kan være så stor forskel på hva de gør,
altså der kommer en knægt ind, han er underdanig og makker ret, og han ender så i underbuks foran alle,
så kommer der en og viser agressivitet, han flyver lige igennem fordi de ikke kan andet.
så hvis de ser muligheden for at styre dig og kan fortælle dig hvad du skal i livet, så gør de det, men hvis man viser at man er selvstændig og ikke lytter til dem, kan de intet gøre,

det blev ret langt, men bær over med mig, autoriteter gør mig vred

Rigtig rart at se en historie fortalt neutralt.

Du siger Forsvaret tvinger unge til at drage i krig og det kunne jeg enormt godt tænke mig at se en kilde på?

Jeg ved hvert fald man ikke er tvunget til at aftjene værnepligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ser ikke noget problem i at unge mænd får sig noget disciplin og evt bliver mere modne, at man nægter bare for at nægte er for tøset.

Ang skattekroner... Vi betaler sgu skat til alting, så den med at det koster penge er sgu lidt slap.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]