efter at ha læst hele topic må jeg osse lige dele min sessions historie;
jeg er af princip militær nægter, jeg nægter at skulle kommanderes rundt og følge andres ordrer, det ville være fint hvis forsvaret var valgfrit, men at tvinge unge mennesker til potentielt at skulle i krig er mig fandme imod, desuden tror jeg bestemt ikke at det danske militær mangler frivilllige, så hvorfor tvinge? men jeg vil så osse kalde noget såsom folkeskole for tvang, så måske det bare er mig. men hvis danmark kommer i krig er der alligevel ik en hat vi kan gøre
heldighvis kan man da rimeligt nemt komme uden om sin "afsoning", og så kan man kalde det dårlige undskyldninger, men hvilke undskyldninger har de for at værne unge mennesker? de er ikke gyldige imo
da jeg blev indkaldt til session, kommer jeg ind, sidder i et lokale med en masse andre og udfylder deres intelligens test, derefter skal vi så ellers sidde og vente, efter 3 timers tom stiren gider jeg bare ik mer, og skrider hjem.
det blir de ikke glade for, og jeg får et brev og en bøde på 600 kr, og skal indkaldes igen.... ja det er vel forståeligt nok fra deres side, men sætter satme hede i mit urin, så næste gang jeg mødte op blev det i en lidt hårdere tone; jeg kommer ind, og får straks at vide at jeg skal ind til læge undersøgelse, går ned af en gang, der er en halv lang kø, lige ved siden af døren til lægerummet sidder der en ung fyr på en bænk, kun iført underbukser, foran alle, og ser meget pint og underkuet ud, med sit tøj i hænderne, og der er en "general" der siger "ja du venter lige dér".
jeg tænker jeg bar "NO FUCKING WAY, PIGS!" det der sker sku ik for mig, der findes ik noget i verden der pisser mig mere end magtglade autoriteter, og den ondeste psykopat vrede kommer frem i mig. jeg kommer ind til denne hersens læge figur, som koldt stirer på mig, ligsom for at understrege hvem der bestemmer, jeg stirrer igen, og der kommer en tavshed hvor vi bare glor, i ved hvordan øjenkontakt er, det er somom at den der først blinker er den svage, weird shit, men no prob, jeg nedstirrer ham stift indtil han gir op og kigger ned i hans papirer, hvor han ikke ser op fra igen, jeg siger vredt men roligt, "jeg er militærnægter og jeg nægter at deltage i noget som helst i kommer med, og efter jeres fine brev og en bøde på 600, ja hva fanden regner du så selv med?" han forsøger lidt at argumentere for at han skal undersøge min krop, han rejser sig op og siger ta din trøje af, jeg griner i indeni og siger "det sker ikke", så står han lidt og ved ik hva han skal gøre, han havde rejst sig og jeg kan se at han hele tiden forsøger at vende situationen til at få overtaget, så han går hen og piller lidt ved gardinet og sætter sig igen, som var det for at understrege at han ikke havde rejst sig unødvendigt, en lille bagatel men det sagde det hele..
han gir så op og går ud og henter nogle andre "generaler" og jeg kommer ind i et andet lokale, her sidder der 3 fine herrer, og de virker en del anderledes, her forsøger de lidt mere pædagoriskt at få mig "overtalt" men igen her nedstirer jeg dem og viser kun agression, det eneste pæne jeg siger til dem er "hvis det var valgfrit kunne det være at jeg engang ville ha deltaget, men når i prøver på at tvinge mig får i kun lort igen, desuden ville i nok opdage at folk var en del mere engagerede hvis de møder op af egen vilje" ja så var der ik rigtigt mere de kunne sige eller gøre, de kunne tydeligt se at de ikke kunne nå mig med nogen af deres midler, så maximalt et kvarter efter jeg havde mødt op var min session slut, og jeg blev erklæret uegnet, de skrev at de havde vurderet at min værne ville være besværet..
så jeg vil sige, at det er nemt at undgå hvis man vil... og jeg havde det sku egentligt pisse sjovt med at se deres forsøg på at "nå" mig, tror de har set mig som et lost cause...
men det der især gør mig gal er, at der kan være så stor forskel på hva de gør, altså der kommer en knægt ind, han er underdanig og makker ret, og han ender så i underbuks foran alle, så kommer der en og viser agressivitet, han flyver lige igennem fordi de ikke kan andet. så hvis de ser muligheden for at styre dig og kan fortælle dig hvad du skal i livet, så gør de det, men hvis man viser at man er selvstændig og ikke lytter til dem, kan de intet gøre,
det blev ret langt, men bær over med mig, autoriteter gør mig vred
|