eedeolla skrev:
Jeg stemte som jeg gjorde (og nej jeg var ikke i tvivl) fordi jeg ikke synes at den nuværende regering, som direkte har været med til at dræbe 83.128 mennersker, og indirekte flere end 650.000 mennekser i Iraq skal ha lov at styre vores land.
Og jeg ser kun på alle jer der nu alligevel stemte på regeringen, som en frygtelig omgang snotforlælede, egoistiske, kyniske, nærige, griske ubehagelige mennersker. Der burde sende til Irak for at rode op i al den ødelæggelse I er skyld i.
Bagefter kan I bruge resten af jeres liv på at gå fra dør til dør, og bønfaldende sige undskyld til de efterladtes famillier.
Dvs. at du hader mig over alt på jorden?

Snotforkælet? Niks, jeg sørger for mig selv selvom jeg er flyttet hjem til mine forældre igen, og betaler endda for at bo her.
Egoistisk? Ja, til tider. Det er jo måden man overlever på nogle gange i denne verden.
Grisk? Nah, nu stemte jeg jo på et parti som går mindre end for velfærd, så jeg kan ikke udnytte dets goder. For min skyld må de gerne sætte SU'en ned, selvom jeg skal bruge den mindst 6 år mere (jeg arbejder bare for mine penge).
Du laver nogle grimme generaliseringer om folk som du på ingen måde kender, så hold dine fordomme for dig selv. De kan ikke bruges til noget uden de er begrundede.
Desuden er det ikke mig der skal sige undskyld til nogen. Det er ham irakeren der trykkede på aftrækkeren og den afdøde (for den afdøde havde et valg mht. militæret), og så også statsministeren. Og hvorfor skal "vi" sendes til Irak for at rette op på det hele? Hele aktionen vil i sidste ende ikke blive anderledes end det der sker dernede nu. Undtagen hvis du har et konstruktivt forslag til hva "vi" skal gøre dernede?