Der har været en overflod af elendige tråde det sidste stykke tid, selv standarden i fuck er dalet, selvom man ikke skulle tro det var muligt. Den slags kommer desværre i bølger og jeg tror ikke det er noget vi kan gardere os fuldstændig imod, det er en del af Psychedelia. Men da rart at se at mange medlemmer er trætte af det efterhånden og ønsker en mere hård linie fra moderatornes side, der er ikke noget vi hellere vil muhahah! Der har også været mange tråde omhandlende amfetamin og kokain, og de fylder meget i Syntetiske, men emnerne reflekterer vel brugerne af sitet, og da der da er særlig grund til at tænke i HR-øjemed med netop disse stoffer, har de i mine øjne sin berettigelse på et HR-board.
Petter skrev:
Der var et tidligere forslag i en anden tråd om alle emner skulle læses af en admin først. Det synes jeg faktisk at vi burde få indført. Vi trænger til at få hævet niveauet gevaldigt herinde.
Jeg synes det er en dårlig ide, dels ville det kræve en fandens masse arbejde og tid, og så ville det åbne op for smagsdommeri og censur. Det burde være muligt at opdrage lidt på folk i stedet.
Petter skrev:
Og hvis vi kigger øverst på siden kan man også læse:
"Velkommen her til den psykedeliske verden.
Her vil du kunne finde information om brug og dyrkning af ethnobotaniske vækster og information om psykedeliske stoffer."
Hvor står stimulanser nævnt? Jeg synes vi burde lave Psychedelia til et psykedelisk forum igen. Så må dem der vil have oprigtig viden om deppresanter og stimulanser lave deres eget forum, i stedet for at ødelægge vores. Sorry to be the drug-nazi. Men vi kan ikke dække alle kategorier og gøre alle tilfredse samtidig.
Jeg tror nærmere overskriften trænger til en opdatering.

Psychedelia's profil har jo ændret sig med tiden, men selvom jeg personligt godt kunne tænke mig et rent psykedelika-forum, finder jeg vores skadesreduktionsfunktion vigtigere, og det tror jeg også de fleste af de gamle medlemmer mener. Selvom hippierne foragter kexeklapperne og følelsen sikkert er gengældt, skal der være plads til alle. Så må folk være lidt selektive med hvad de læser, eller finde sig i at have spildt et par minutter på noget der ikke faldt i deres smag. Men ligesom vi har forbudt pillesnakken, bør der måske slåes ned på ligegyldige lamme-kommentarer generelt, som dem der praktiseres i Tiesto-tråden f.eks.
Cubensis skrev:
Jeg syntes et karmapoint system kunne være lækkert, frækt og endda motiverende for nogle. Et system hvor man som bruger ku' tildele en post et antal karmapoint på en +/- skala og de samlede point for en brugers posts ville tilsammen udgøre brugerens KARMA!
Ideen er god nok, jeg har dog aldrig set det fungere særlig godt på nogen af de andre forums hvor jeg har set det implementeret. Som man kender det fra karaktergivning i andre sammenhænge, så har folk det svært ved at være objektive, og mange andre ting end postens kvalitet kommer let til at spille ind. På drugsforum måtte systemet udbygges pga misbrug af den karakter, folk gav minus point i stride strømme til dem de ikke kunne lide osv., så folk skulle komme med en begrundelse også, og så en admin der skulle sidde og vurdere om denne begrundelse nu kunne godtages. Jeg er dog åben for ideen, og så vidt jeg husker har KK foreslået noget lign. engang, i hvertfald et system som gav minuspoint for at poste i fuck
@Cubensis
Jeg er helt nede med dine forslag til nogen skærpede retningslinjer, og har lavet et first draft herunder, de bliver nok ændret når én med formuleringsevner træder til

Jeg har tilføjet dem til bekendtgørelsen i syntetiske og tyvstjålet den til generelt.
Underbyg din påstand - Psychedelia forsøger at videreformidle ærlig information om stoffer, og dermed få ryddet ud i de myter og vandrehistorier der florerer i stofmiljøerne rundt omkring i Danmark, og som kontrast til statens misinformation. Derfor er det vigtigt at faktuelle påstånde så vidt muligt underbygges med links/henvisninger til el. uddrag af relevante artikler fra troværdige videnskabelige kilder (
http://www.pubmed.gov er et godt sted at lede). "Jeg har hørt..." eller "Min pusher/ven/kanin sagde..." er ikke brugbare kilder.
Genopliv ikke døde emner uden en god grund - Tjek venligst emnets dato før du poster, og lad være med at genoplive gamle, døde emner, medmindre du har noget vigtig information som mangler i tråden, med andre ord, lad være med at genoplive emner for at skrive "Yeah that!" eller besvare 5 år gamle spørgsmål. Regn med at trådstarter nok har fået svar på sit spørgsmål igennem et af de andre besvarelser i tråden, eller på anden vis er kommet videre i sit liv i mellemtiden. Har man derimod lige fundet et argument der kan vende udfaldet af en tidligere diskussion, opdateret et spændende projekt, eller man er faldet over et guldkorn i arkiverne der skriger om eksponering endnu engang etc., er man mere end velkommen til det, men gør det med omtanke.
Begrund dit standpunkt - Hvis du har en mening om noget, så begrund den venligst. Vi vil meget gerne høre hvad du mener, men endnu mere hvorfor du mener det. Det gør debatten mere interessant for alle parter.