jaz0n skrev:
godt ord igen champ jeg har også scoret nedere karakter hvis jeg hva høj eller sådan noget men det bedøver stadig cellerne og kan dræbe i længden
Hash dræber ikke hjernecellerne. Det er en myte.
Til dem, der endnu ikke har opdaget det:
Cannabismyter:
http://cannabismyter.dk/cm/Peter Ege artikel:
http://cannabismyter.dk/binaries/enkelt ... o_ikke.docOg til den oprindelige poster:
Uvidenheden hos forbudssiden opnår ofte det modsatte af, hvad den egentlig havde til hensigt. Som én poster siger, så ender man med at vælge opioder, fordi de er sværere at opdage (fordi man bare får mindre pupiller). I dag er trenden ikke så tydelig herhjemme, men i USA hvor drug tests er meget udbredte er der mange, der tager en del mere risikabel narko bare for at undslippe diverse tests.
Personligt har jeg været utrolig glad ved at kombinere moderater doser alkohol med moderate doser cannabis. Det er noget med at jeg de sidste 2-3 år har haft tømmermænd 1-2 gange - hvilket kan oversættes til at jeg har haft en helt afsindig masse lørdage og søndage, der har være mere produktive end den gang hver evig eneste fest resulterede i voldsomme tømmermænd. (Sidst jeg havde tømmermænd var nytårsaften, men der vil jeg gerne være undskyldt lidt, for der var mindst et dusin champagner fra 150-300 kr. flasken ... og det er jo synd at spilde den slags dyre dråber.)
Som jeg sommetider siger, så er den største triumf overfor ens kritikere, at man demonstrerer, at man kan få sit liv til at køre på skinner. Så hvis du tager i byen i den kommende tid og ryger lidt hash (men overnatter hos din kammerat), så har du jo muligheden for at gøre noget ukarakterisktisk: nemlig komme hjem allerede om formiddagen og være frisk og klar på dagens pligter i stedet for at ligne et lig.
Det er en god ballast, hvis du senere skal tage en diskussion. For teori er én ting, men kan du demonstrere, at du vitterligt er friskere og mindre syg i weekenderne af druk, så kan det jo være din mør bløder lidt op i holdningerne?
Angående hendes andre holdninger, så er min bog Cannabismyter et godt sted at starte, hvis du vil øge din evne til at debattere konstruktivt (der er også masser af links til andet læsestof). Der er også et link til "Hash-samtalen", som SST har udgivet. Det er godt nok fra SST og egentlig møntet på forældrene, men jeg ynder nu at anbefale den til de unge mennesker, der har forældre, der er en tand mindre konstruktive end dem selv