Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 17:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg erindrer da en klassekammerat igennem 1½ år som røg et par gr. ryger om dagen. Vi var et par stykker der også røg en del i samme periode, og vi havde da ingen anelse om at han gjorde det. Det kan sagtens lade sig gøre at skjule et misbrug hvis man øver sig lidt. Kommer også an på hvor meget man ryger.

Hvis rygere ikke kan afsløre rygere, så er det fandme svært for andre :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tommerup, Fyn
Jeg mener ikke at det er røgen, som gør dig dum... Jeg har selv lige været inde i en periode, som varede fra august til starten af den her måned, hvor jeg røg næsten hver dag... Det sjove er, at jeg har førhøjet alle mine karaktere... Jeg gik fra at få 02 og 4 (02 svare til 6 og 4 til 7) til at få 10... Så i mit tilfælde mener jeg, at hashen har hjulpet mig til at få renset mit hoved, og kun kunne koncentrere mig om en ting af gangen...

Det gælder bare om at tage sig lidt sammen, så kommer alt det gode til dig :joint:

//JJH_DeUngeRebeller :wink: [/quote]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4200
JJHpower skrev:
Jeg mener ikke at det er røgen, som gør dig dum... Jeg har selv lige været inde i en periode, som varede fra august til starten af den her måned, hvor jeg røg næsten hver dag... Det sjove er, at jeg har førhøjet alle mine karaktere... Jeg gik fra at få 02 og 4 (02 svare til 6 og 4 til 7) til at få 10... Så i mit tilfælde mener jeg, at hashen har hjulpet mig til at få renset mit hoved, og kun kunne koncentrere mig om en ting af gangen...

Det gælder bare om at tage sig lidt sammen, så kommer alt det gode til dig :joint:

//JJH_DeUngeRebeller :wink:
[/quote]

godt ord igen champ jeg har også scoret nedere karakter hvis jeg hva høj eller sådan noget men det bedøver stadig cellerne og kan dræbe i længden

Medlem
Brugeravatar

Og det var ikke kun i et fag dette skete... Det var mere generalt... :D

//JJH_DeUngeRebeller

Titel:
Medlem
Brugeravatar

sådan går det jo for nogle andre fucker op i det der ikke kan styre det O.o

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jaz0n skrev:
sådan går det jo for nogle andre fucker op i det der ikke kan styre det O.o

Ved det godt, men tror på, at man kun skal ryge eller indtage stoffer, hvis man er af den holdning at man ikke skal fucke op... Ved godt, at der er mange som mener at man indtager stoffer, nettop på grund af man vil skide på det hele, og bare gå amok... Har selv været der, og det ødelage alt for mig! Det er sgu lidt svært at formullere sig på den rigtige måde, men jeg syntes at man skal tage stoffer for at nyde dem, og ikke for at smadre sig selv... :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

den tur har jeg også været på fucket det total op selv også -.-

Titel: :..
Medlem
Brugeravatar

Der ser du... Der kommer intet godt ud af det... Så er det sgu klogere at lade være... :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Gæst skrev:
jaz0n skrev:
der tager din mor faktisk fejl hash bedøver kun hjerneceller men hvis du derimod ryger tit så dræber det ja men hvis det er lidt i weeks sker der zero med din hjerne

Hvor har du det fra? Altså at ens hjerneceller bliver dræbt, hvis man ryger meget. :\

Jeg har også hørt det et eller andet sted.. Men hvor, det er spørgsmålet...
Du må ikke hænge mig op på det, men mener at det er noget med, at dine hjerneceller ikke kan tåle at være inaktive så længe... Men er ikke sgu sikker... :?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jaz0n skrev:
godt ord igen champ jeg har også scoret nedere karakter hvis jeg hva høj eller sådan noget men det bedøver stadig cellerne og kan dræbe i længden

Hash dræber ikke hjernecellerne. Det er en myte.

Til dem, der endnu ikke har opdaget det:

Cannabismyter: http://cannabismyter.dk/cm/
Peter Ege artikel: http://cannabismyter.dk/binaries/enkelt ... o_ikke.doc

Og til den oprindelige poster:

Uvidenheden hos forbudssiden opnår ofte det modsatte af, hvad den egentlig havde til hensigt. Som én poster siger, så ender man med at vælge opioder, fordi de er sværere at opdage (fordi man bare får mindre pupiller). I dag er trenden ikke så tydelig herhjemme, men i USA hvor drug tests er meget udbredte er der mange, der tager en del mere risikabel narko bare for at undslippe diverse tests.

Personligt har jeg været utrolig glad ved at kombinere moderater doser alkohol med moderate doser cannabis. Det er noget med at jeg de sidste 2-3 år har haft tømmermænd 1-2 gange - hvilket kan oversættes til at jeg har haft en helt afsindig masse lørdage og søndage, der har være mere produktive end den gang hver evig eneste fest resulterede i voldsomme tømmermænd. (Sidst jeg havde tømmermænd var nytårsaften, men der vil jeg gerne være undskyldt lidt, for der var mindst et dusin champagner fra 150-300 kr. flasken ... og det er jo synd at spilde den slags dyre dråber.)

Som jeg sommetider siger, så er den største triumf overfor ens kritikere, at man demonstrerer, at man kan få sit liv til at køre på skinner. Så hvis du tager i byen i den kommende tid og ryger lidt hash (men overnatter hos din kammerat), så har du jo muligheden for at gøre noget ukarakterisktisk: nemlig komme hjem allerede om formiddagen og være frisk og klar på dagens pligter i stedet for at ligne et lig.

Det er en god ballast, hvis du senere skal tage en diskussion. For teori er én ting, men kan du demonstrere, at du vitterligt er friskere og mindre syg i weekenderne af druk, så kan det jo være din mør bløder lidt op i holdningerne?

Angående hendes andre holdninger, så er min bog Cannabismyter et godt sted at starte, hvis du vil øge din evne til at debattere konstruktivt (der er også masser af links til andet læsestof). Der er også et link til "Hash-samtalen", som SST har udgivet. Det er godt nok fra SST og egentlig møntet på forældrene, men jeg ynder nu at anbefale den til de unge mennesker, der har forældre, der er en tand mindre konstruktive end dem selv ;)

Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
jaz0n skrev:

Hash dræber ikke hjernecellerne. Det er en myte.

Til dem, der endnu ikke har opdaget det:

Cannabismyter: http://cannabismyter.dk/cm/
Peter Ege artikel: http://cannabismyter.dk/binaries/enkelt ... o_ikke.doc

Lækkert!! Jeg var faktisk også overbevist om at det slog dem ihjel... Men nu er der bare endnu en god grund til at ryge!!
Takker for info!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JJHpower skrev:
Lækkert!! Jeg var faktisk også overbevist om at det slog dem ihjel... Men nu er der bare endnu en god grund til at ryge!!
Takker for info!

Jeg ved ikke, om det kan kaldes en god grund til at ryge. Der er såmænd gode nok grunde til også at passe på. Jeg er bare tilhænger af at man kender den præcise risiko, som er forbundet med at ryge hash.

I Peter Ege artiklen "Enkelt er det jo ikke" refererer han til nogle ret interessante resultater. Forskerne havde nemlig undersøgt en masse hashrygere efter at have opdelt dem i forskellige grupper alt efter, hvor meget de røg:

De fandt helt klart kognitive forskelle mellem grupperne, og naturligvis var det rå-rygerne, der havde flest problemer.

Da de afvænnede grupperne viste tests efter dag 28 som clean, at der INGEN kognitive forskelle var mellem nogen af grupper. Selv dem, der havde røget hash som skorstene gennem adskillige år, klarede sig fint efter denne korte tid.

Dog stod det også klart, at dem, der havde røget mest, slet ikke var på niveau med de moderate rygere hvad angik uddannelse og karriere.

Dette passer jo meget godt med, at når man ryger sig ned over en længere årerække, så ligger ens kompetencer mere på området "at ryge hash" end i mere konstruktive gøremål.

Forbudstilhængerne går dog ikke meget op i sådanne spidsfindigheder. De blander til gengæld rutinemæssigt brugere og misbrugere sammen i én pærevælling, og så får de det til at lyde, som om alle hashrygere er tabere.

Senest er debatten om "hashrygende tabere" jo også blevet nuanceret lidt af denne artikel: Swiss study has some surprises on marijuana use

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Du kan ikke konkludere en skid udfra at en person virker dum efter at have røget hash!

Hvis du har nogen kilder på at jointrygning dræber hjerneceller, så post dem.
Hvis du gætter, så luk røven :)

Hvis det dræbte hjerneceller ville det være hjerneskadende, og det er det ikke!
Det gør nogle centre mere aktive, mens det nedsætter aktiviteten i andre.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tag en ordnelig tone på og lad være med at skid i min tråd.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg sagde det bedøvet dem og hvis man blev ved med det ville de dræbe dem kald det en over dosis what ever men ja snak pænt det er hva jeg har hørt inde fra staden af så undskyld da mig og min uvidenhed

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
jaz0n skrev:
jeg sagde det bedøvet dem og hvis man blev ved med det ville de dræbe dem kald det en over dosis what ever men ja snak pænt det er hva jeg har hørt inde fra staden af så undskyld da mig og min uvidenhed

Det er ikke for at træde på dig, på nogen måde. Men vil du ikke forsøge at sætte et par kommaer? :) Meget besværligt at læse.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
jaz0n skrev:

Det er ikke for at træde på dig, på nogen måde. Men vil du ikke forsøge at sætte et par kommaer? :) Meget besværligt at læse.

hehe ved det du er ikke den første der siger det men er lidt ordblind hva hensyn til grammatik

Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
JJHpower skrev:
Takker for info!

Jeg ved ikke, om det kan kaldes en god grund til at ryge. Der er såmænd gode nok grunde til også at passe på. Jeg er bare tilhænger af at man kender den præcise risiko, som er forbundet med at ryge hash.

Nej, er selvfølgelig godt med på, at man ikke skal ryge sig i hegnet hver dag, fordi det er bevist, at det ikke slår hjeneceller ihjel... Det var nu også mere for sjov :lol:
Alt med måde selvfølgelig!
Men det er da en positiv information, da det har været en af grundene til, at jeg har haft en smule ubehag over min rygning (altså, at det skulle gøre mig mere uintelligent)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Luca-main skrev:
Du kan ikke konkludere en skid udfra at en person virker dum efter at have røget hash!

Hvis du har nogen kilder på at jointrygning dræber hjerneceller, så post dem.
Hvis du gætter, så luk røven :)

Hvis det dræbte hjerneceller ville det være hjerneskadende, og det er det ikke!
Det gør nogle centre mere aktive, mens det nedsætter aktiviteten i andre.

Er det ikke en smule svært, at poste en kammerat?? Og ingen har jo sagt, at det var fakta..
Der er så mange rygter og myter, så det er sgu svært at kende forskel mellem falske og rigtige... :?
Men der er det godt, at man kan spørge informationsrige mennesker, og derved få de falske manet i jorden! :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Altid tæt på hjemme :)
Puny_pete skrev:
Heys, det er efterhånden meget lang tid siden jeg har røget hash sidst, tror det var i sommerferien sidst. Jeg bryder mig ikke så meget om hash faktisk da jeg synes at rusen er en smule ubehagelig fysisk men har alligevel lyst til at prøve endnu en gang for at se om jeg får det nice

Men det ubehagelige synes jeg er det her:
Når man ryger bliver man enorm tør i svælget og de røde øjne synes jeg er irriterne fordi det er så tydeligt at se når man er skæv hvilke jeg synes ikke er så fedt hvis man skal hjem senere på dagen og det giver mig også ofte de sygeste paranoia da jeg før er blevet opdaget. De sagde det var okay men de ville ikke ha jeg røg det mere fordi de er bange for afhængighed og det er vel også skadeligt og bla bla

Så mit spørgsmål går ud på, bliver man stadig tør i svælget og får røde øjne af hvis man spiser hash?

Udover det kunne jeg også godt tænke mig at vide noge om dose når man spiser det, min tolerance er på absolut 0. Og det værste jeg har prøvet er overdosering af hash. Så well jeg tænkte et kvart gram eller sådan er rigeligt?

Tak på forhånd!!

Jeg ved ikke om nogen har skrevet det! Men på apoteket kan man købe noget som hedder Visine (mod trætte øjne) det er en slags saltvands opløsning som gør dine øjne klare! Også når man har røget... Det kan købes i håndkøb...

Det var bare lige det jeg ville sige :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]