Illusion skrev:
Hvordan reagerede du på den hurtige upcomming?
Kan du give mig et råd ang. dosering?
Har læst alt om dosering men gider ikke henvises til utallige internetsider - vil have en personlig vurdering.
Jeg har 3 g 5x salvia og har tænkt mig at tage 1 g og dele det op i 10-12 portioner og derefter ryge en eller halvdelen af en.
Vores rygeinstrument er en nyindkøbt pibe samt rister.
Jamen man reagerer ikke på den hurtige come up. Den sker bare så hurtigt, at du ikke har nogen som helst chance for at forberede dig mentalt. Du kan altså ikke rigtig bruge de mentale tricks, som du kender fra måske hash og svampe: altså sådan noget med at styre trippe, tænke glade tanker i stedet for negative, osv.. Stil dig på tæppet - så skal jeg rive det væk under dig: det er sådan jeg synes det virker.
En lille triprapport:
---
T-00:00:00 Piben tændes og jeg suger røgen i lungerne
T-00:00:25 Den velkendte knitren og salvia gravity kan mærkes.
T-00:01:30 Piben tændes igen med nyt bladmateriale
T-00:01:55 Sugende fornemmelse og knitrende omdannelse af alle fibre i min krop til levende stål á la Colossus. Jeg tvinges af en magt så stor ned i sofaen og har ingen lyst eller evne til at røre mig (formoder jeg).
T-00:02:00 Jeg udbryder frustreret ud i rummet "HVAD SKER DER???!?!?"
T-00...???? Jeg er trukket tilbage i tiden til min barndom, og jeg føler at jeg forlader denne kvantevirkelighed for at finde en ny tilbage i min barndom. Jeg bliver angst, da jeg svagt kan huske at jeg har kone og barn, og jeg har bare ikke lyst til at forlade dem for altid. Herefter ryger jeg frem og tilbage i tid (ikke reelt, men sådan oplever jeg det), og med en meget skiftende viden om, hvorvidt jeg tripper eller ej. Jeg prøver at "hive mig selv op af rusen", men det er nærmest umuligt. Alt er meget, meget mystisk, og jeg kan slet ikke finde fodfæste.
T.00...???? Måske er det 5, 10 eller 15 minutter senere? Jeg siger til mig selv, at jeg ikke tripper Salvia solo igen - og jeg er glad for at jeg ikke røg alle de små bunker ekstrakt, der ligger på bordet foran mig. Jeg tænker på alle de gange jeg har set en sci-fi serie, hvor der optræder tidsrejser og kvanteforskydninger - men først nu forstår jeg den ufattelige desorientering og frygt, som de ramte måtte føle.
---
Jeg vil mene at Erowids dosering af 5x salvia er meget passende. Jeg målte engang op til en Strong dosis af noget 11x ekstrakt, men jeg nåede ikke at ryge mere end til en Common. Jeg kunne godt have været lidt mere væk i rusen end jeg var.
Pibe og rister skal nok virke fint. Jeg kender godt al hypen omkring stormlightere og bong, men med mit ekstrakt har jeg ikke haft grund til at klage ved brugen af pibe, rist og helt almindelig lighter. Men folk der kun har 1x blade kan muligvis have lidt andre udfordringer.