Audhumla skrev:
Det er gået mode i at hade DF ? Ikke I mit univers. Jeg har og vil altid stemme DF til enhver tid.
Der skal være plads til alle, men de mennesker der er født her og bor her har nu engang førsteprioritet i landet efter min mening.
Det er iorden at mennesker fra andre lande kommer her, men det kræver at vi har boliger samt arbejde at tilbyde dem, og så bliver de nødt til at acceptere at vi må sende dem hjem hvis vi ikke mener at have plads nok. Selvfølgelig skal det revurderes hvis vi sender folk direkte i døden eller tortur hvis vi sender dem hjem. Det er klart !
Der er jo altså kun et begrænset areal i Danmark, og vi har ikke lyst til at alle marker i Danmark bliver fyldt op med betonbygninger fordi vi uden at blinke lade folk vælte ind over grænserne.
De mennesker der vælger at komme til landet. Det være sig, fra de muslimske lande, amerikanere, australiere whatever må jo prøve så godt de kan at indrette sig efter de danske normer og værdier. Selvfølgelig skal der være plads til forskellige religioner, men Danmark er et kristent land og dermed skal kirken have førsteprioritet.
Jeg synes det er betænkeligt at især muslimerne så er så agressive og vil ind og have moskéer og fylde mere og mere i Danmark.
Danmark er kristent og det skal ikke være et muslimsk land. De danske værdier er vigtige, mener jeg !
Men som sagt, har vi plads og arbejde er udlændinge og specielt flygtninge velkomne. Vi skal hjælpe hinanden i verden, men det giver sig selv at hvis vi ikke har resourcerne til det må vi desværre afslå.
Et lidt akavet eksempel. Du arbejder som hjemmehjælper på et plejehjem for ældre. Du skal igang med at anrette maden og hjælpe nogle af de ældre med at spise. En ven ringer og skal hentes omgående. Hvad gør du ?
Han er din ven og du vil gerne hjælpe ham, men hvis du gør det sulter 20 ældre mennesker.
Det jeg mener er, at hvis vi bliver ved med at tage så mange udlændige ind og hjælpe dem med bistand bliver Danmark ikke ved med at være rigt. Det vil betyde at vi på et tidspunkt bliver fattigere og det vil til begynde med gå ud over 3 ting som det første. Ældreplejen, børnehaven og su-folkene.
Om vi nok så gerne vil hjælpe hele verden, så kræver det ressourcer vi desværre ikke har i længden.
Desuden er jeg godt tilfreds med den regering vi har på nuværende tidspunkt men de behøver DF til at holde den stramme udlændingepolitik. Ja, jeg ved at de er ret ekstreme ind imellem, men husk nu lige at de jo ikke bestemmer alt.

men de er en god modvægt.
EDIT: og så synes jeg godt nok det er ekstremt barnligt at gå ud og overmale andre partiers valgmateriale bare fordi man ikke er enig. Hvad kan man ellers forvente af Folketinget's lille irriterende snotunge til enhedslisten ! Ja, jeg hørte i radioavisen at det er Enhedslistens unge der lige mente at de godt kunne tillade sig at male lidt på konkurrentens plakater.
De snakker om at det er ytringsfrihed at de overmaler plakaterne. Det har intet med ytringsfrihed at gøre men ganske gemen dansk opdragelse at den slags gør man bare ikke.
Man står jo heller ikke klar med en sprittush eller en spraydåse hver gang der lige popper en ny bygning op et random sted i DK for at overmale den fordi :" Det har man ret til, p.g.a. ytringsfriheden"...
Okay, du synes måske det er iorden at dræber 900.000 mennesker? Og havd er det præcist der er så godt ved en stram udlændingepolitik?
VI MANGLER EKSTREMT MEGET ARBEJDS KRÆFT
Hvilke dele af af den sætning er det du ikke forstår?
Og hvorfor skulle muslimer være mere aggressive end andre? Det vil jeg godt se en kilde på med det samme.
Og ja det er ikke iorden at udøve hærværk, men der er åbenbart nogen der er meget utilfredse siden de tyr til sådanne handlinger.
Og hvad er egenlig værst? Male lidt på en plakat, eller ha sådan nogle usympatiske holdninger som disse:
Citat:
»Lad mig sige det klart: Muslimer skal bo i muslimland – og det er ikke her« (i Danmark). Mogens Camre, DFs landsmøde 19.09.2004
»Også hvad angår intelligensen er der desværre langt mellem snapsene hos muslimerne. Ud med alle muslimer i Europa og ind mød jøderne i stedet!«, tordnede Merethe Egeberg Holm fra talerstolen i Odense Kongrescenter (Dansk Folkepartis Årsmøde 15. - 16. september 2007).
I Nyhedsavisen d. 20. april 2007 siger EU-parlamentarikeren Mogens Camre om Enhedslistens Asmaa Abdol-Hamid: "Det er en syg idé og helt naturstridigt, at en fundamentalist med tørklæde skal være medlem af vores demokratiske parlament. Hun trænger til psykiatrisk behandling. Man må jo behandle den slags mennesker. Det er nogle hjernevaskede små stakler, som går med tørklæder. Skik følge eller land fly, så simpelt er det. Jo før hun rejser, jo bedre." Pia Kjærsgaard bakker Mogens Camre op i Nyhedsavisen d. 20. april 2007. "Camre er jo kendt for at sætte tingene på spidsen. Men han har jo ret i, at hun tilhører en fundamentalistisk ideologi, som dybest set ikke hører hjemme i Danmark", siger Pia Kjærsgaard.
»Med sin egoistiske, trodsige og selvhævdende demonstration lige for næsen af Dronningen og den kongelige familie nåede han også lige at få tørret næse i det land, der har givet ham indfødsret og gjort ham til dansk folketingsmand. ... Han kan simpelthen ikke fordrage Danmark. Underligt, at han gider at være her.« Søren Espersen i Dansk Folkepartis medlemsblad 3/2004, vedr. Kamal Qureshi (SF) der mødte til hofbal i en smuk shervani.
»Engang vil vores børnebørn spørge: Hvor stod du, da islam tromlede hen over landet og forvandlede os til dhimmier. Løb du med i usselheden, eller var du med til at protestere.« (Jesper Langballe, Dansk Folkepartis årsmøde, 2006; Information, 18.9.2006).
"Der er dem, der siger, at tonen i den danske debat er så slem, at vi ikke længere kan være os selv bekendt, og forfattere skammer sig over deres herkomst og skuespillere vrider hænder i tolerante, udenlandske kollegers selskab. Lad dem rejse til Iran!" (Pia Kjærsgaards tale ved Dansk Folkepartis årsmøde i Odense Kongresscenter 15. - 16. september 2007)
»Hvis pengene til en moske bliver rejst, og kommunen giver tilladelse til byggeriet, så vil vi gøre alt for at stoppe det i Folketinget. En københavnsk moske, hvor driften bliver betalt af Saudi-Arabien, vil blive med langskæggede imamer med sortsyn. Det har vi ikke brug for«, siger Søren Espersen. (Politiken 2. februar 2006)
Og hvad ved du egenlig om at vi ikke har resourser til at redde hele verden, det er jo et typisk dansk folke parti synpunkt. Som er et klart eksemple på at DF's politik står i vejen for udviklingen