Ja Odden jeg troede sku også på en psykedeliske reinkarnation af en oldnordisk gud som havde været i hænderne på onde ariske mænd med for stor kemisk viden - du fik mig - mit opstød var lige ved og blive til en grum bøvs, men okay gi en sodavandsis, hvis du får chancen - så er alt på forhånd glemt.
Tak 2c-Bart

.
troo_L_S jeg har meget svært ved at forstå hvad du er uenig med Peakeye i - jeg syntes at dine ord overlapper hans meget.
I er enig i der ingen gud er og det er vores frie vilje plus instinkter som får os til og lave ups "Jeg gled og ved et uheld ramte min pik din kvinde, hvorved den gled ind" frit oversat efter pulp fiktion kunne ikke de engelske ord.
Min holdning er at ser du på et menneskeliv, vil det være muligt og være et godt menneske, men de egenskaber som djævelen tillægges vil så sandelig stadig eksistere i dig.
Faktisk er de i mine øjne menneskelige og her kommer vi ind i det som jeg anser som kernen i religion.
Jeg vil give Scented ret i at gud er en form for overlevelses mekanisme, men desværre gælder overlevelsen primært samfundet og dets magtstruktur.
Religion er i vid udstrækning blevet brugt til at holde masserne under kontrol - ikke at det har været forkert som sådan, men udførslen har været temmelig primitiv til tider.
det nye testamente fed etik og filosofi bare synd den ikke holder .
Det gamle testamente - rimelig brutalt - bare synd det holder - som jeg ser har mennesket ikke formået og tage det giga skridt kognitivt (måden vi tænker på) fra det gamle til det nye testamente.
Jeg tror faktisk heller ikke det lykkes fordi meget stærke kræfter modarbejder det - medierne, politik og penge. Denne ugudelige treenighed samlet kan skrives med et ord
MAGTAt den enkelte kan nå langt ved troen er jeg helt enig med dig i Mikkel og ville gerne selv kunne, men var der en retfærdig gud, så var jeg ikke.
Mit jeg skal her ses som den udvikling der har præget mig frem til nu fordi retfærdighed og prøvelser er ikke forenelige størrelser i mine øjne.
Jeg ved at mange har lidt og lider langt mere end jeg nogensinde vil kunne rumme igen (Psykosetiden), men hvis gud elskede de små børn "lad dem komme til mig" så tak jeg var gået frivilligt, hvis jeg havde været sikker på, at han eksisterede og han god tog selvmord som okay dødsårsag, så var jeg ikke blevet konfirmeret , men jeg vidste det modsatte og her kommer overlevelses instinktet ind.
Den er primær som sult og meget svær og snyde uden hjælp.
Håbet om et bedre liv eller blot et liv - holdt mig levende I 4. kl. lærte jeg så og læse et nyt univers åbenbarede sig - i bøgerne gemte jeg mig så i mange år - senere filmene og stofferne.