Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Hvilket køn er du?
Mand som tager stoffer 73%  73%  [ 113 ]
Mand som er her udelukkende for viden om stoffer 8%  8%  [ 13 ]
Kvinde som tager stoffer 6%  6%  [ 9 ]
Kvinde som er her udelukkende for viden om stoffer 0%  0%  [ 0 ]
Tvekønnet ;) 13%  13%  [ 20 ]
Afgivne stemmer : 155
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Jeg har det med kvinder der tager stoffer, som med kvinder der bodybuilder. Det er deres eget valg og alt det der, men det skal ikke være min kæreste.

Min kæreste må selvfølgeligt gerne straffe sin kondicykel, ligesom det er helt fint med mig at hun har smagt meget forsigtigt på stoffer.

Jeg tror lidt det er pga. min opfattelse af piger som værende feminine og skrøbelige væsner.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Nu er det ikke for at være på kvindernes side.. Den slags bliver man jo hængt ud for!!

Men tror i ikke at kvinder har det på samme måde, at de syntes det er forfærdeligt at se deres modkøn vælte rundt i stoffer, streger eller bodybuildinghormoner. Jeg syntes det virker enormt snæversynet at sige at det er fordi man ser dem som feminine og skrøbelige, det er da et udtryk for at man opfatter sin maskulinitet som værende mere 'stærk' end feminitet hvilket ikke er særlig heldigt når sagen er at der findes ligeså mange psykisk stærke kvinder som mænd, nogle har bare ikke fået de rette vilkår for at vise det pga. den ulighed der stadig hersker i samfundet. Mænd og kvinder er sgu lige stærke, der findes bare en del udtryksmæssige forskelligheder og så findes der en nedarvet idé hos mænd om at det er dem der er stærke, dem der skaffer maden og dem der slås... Skulle det stille os i bedre lys eller gøre os bedre til at tage stoffer og håndtere det, end kvinder... Det tror jeg altså ikke!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hørt og jeg er enig med Cubensis! Minimal dit udsagn er ikke logisk gyldigt da det forlader sig på urealistiske og ikke afstemte præmisser i forhold. Din påstand bliver netop IKKE til en konklusion - tværtimod. Jeg foreslår at du åbner øjnene for det samfund du lever i.

Senest rettet af Illusion 08 nov 2007 19:01, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg skrev en lang besked herinde, og så gik min computer i stå :evil:.

Men... kvinder har generelt mere ansvarlighed i livet. Mænd dræber hinanden og sig selv på mange måder, de skal bare give generne videre, men det er kvinder der skal føde, amme og pleje børn. Mænd er mere uafhængige igennem hele deres liv. Hvis en kvinde overskrider sine kvindelige egenskaber og bliver mere mandlig end en almindelig mand, så synes jeg, at det bliver frastødende. Det er lige meget om det er stoffer eller styrketræning.

Jeg charmede en af mine damer med mine egne psykedeliske fortællinger. Vi tog sammen flere gange, og jeg er glad for, at det forblev bare lidt usundt stofforbrug i modsat til et sundt misbrug ;].

Titel:
Medlem

Faktisk er de mænd der opfatter sin maskulinitet som stærk og forsøger at være macho ikke nær så stærke psykisk som en feminintet i balance

Specielt når det kommer til psychedeliske stoffer kan deres ego kommer frygtelig til kort...

Senest rettet af topjohn 08 nov 2007 19:49, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg må stille mig uenig med Cubensis... Der er sgu stor forskel på mænd og kvinder og den måde, deres mentalitet er skruet sammen på.

Piger har fx en større tendens til at snakke om, hvor dårligt de har det, når de er på vej ned... Og de søger tryghed i højere grad end mænd. Det gælder ikke alle, men det gælder overordnet set. Jeg er godt klar over, at vi åh så gerne vil sammenligne mænd og kvinder, bryde med normerne og de gamle forestillinger og se mænd og kvinder som ens mennesker, men den vogn hopper jeg absolut ikke på. Jeg er overbevist om, at det er en gang homo-moderne vrøvl.

Kan jeg anbefale "Mænd er fra Mars, Kvinder er fra Venus"?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Sikke noget vrøvl :roll:

Efter min mening kan piger altså godt være dejlig og charmerende selvom de tager stoffer så længe det gøres med måde og på det rette sted. Det med at tage i byen hver weekend og blæse sig til atomer er ikke kønt for nogen.

I drenge er mindst lige så grimme for os piger at se på når i har taget alt for mange stoffer og man bare kan se på kroppens signaler at i ikke har en skid styr på det.

Men det at tage stoffer med måde kan også være en kunst i sig selv.

Titel:
Medlem

waggafnipsen skrev:
og alle ved jo at i sidste ende er det generelt dumt at indtage rusmidler.

Øhm, Nej det var jeg ikke lige klar over. Når jeg tager stoffer føler jeg ikke at jeg dummer mig eller er lidt af en bandit på nogen mulig måde.

Jeg har det med piger der tager stoffer som med piger der drikker øl. Så længe de ikke vælter rundt med toiletpapir hængende ud af bukserne og generelt bare kan opføre sig feminint, så har jeg det helt fint med at de indtager stoffer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har kendt en pige der drak et glas (250ml) vodka på en gang, nogle øl og så tog hun ind i byen. Jeg syntes ikke, det var imponerende. Hvad synes I?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selvfølgelig er mænd og kvinder ikke fuldstændig ens.. Det ville jo være ret trivielt, ik?

Vi er forskellige, point taken. Men jeg kan ikke se hvorfor mænd skulle være bedre rustet til at tage stoffer, end kvinder er. Bare fordi de i højere grad udtrykker de bivirkningssymptomer, som mænd også oplever. Det burde da netop ses som en kvalitet, da en åben dialog i højere grad skaber trygge rammer for et hvilket som helst trip istedet for at man holder inde med at 'whine' fordi det måske ikke lige er, så skide macho.

Og det har altså ikke noget at gøre med at jeg prøver at udviske de forskelle der er mellem kvinder og mænd så vi ender i en kønslig symbiose af metroseksuelle mænd og betonlebber.. Nej, der misforstår du mig!

Men prøv dog at se det fra kvindernes side, de har sikkert også deres betænkeligheder over mænds tilgang til brug af stoffer og måden vi håndterer det på. Den er sikkert også, hvis man tager en kvindelig version af dig minimal bygget på fordomme om mænds manglende intuitive tilgang til det... Altså er der en forskel, ja. Men at mene at den ene er bedre end den anden, er en mening præget af uvidenhed om den anden. Ligesom med folk der battler om hvis religion der er bedst... Det er dybt åndsvagt overhovedet at prøve, men os ateister f.eks. kan jo sagtens i et overvejende ateistisk forum blive utrolig enige om hvor ret vi har i forhold til dem der tror, men hvad nytter det? Det fører bare med sig at troen på vores egen mening bliver så stærk at al nyt syn med det samme, uden videre overvejelser bliver latterliggjort og vi mister hermed evnen til at perspektivere sagen.

Jeg tror det er det der er sket mht. mand/kvinde synet i minimals bevidsthed, mænd har altid debatteret, hørt på andre mænd og bestemt sammen med mænd. Nu er kvinderne så begyndt at komme med i kapløbet om at mene ting, men måden deres meninger er dannet, er aldeles anderledes og udsprunget af andre perspektiver/følelser/overvejelser end mænds og virker derfor fremmede for det ellers så mandsdominerede univers, det er at mene noget. Måden en kvinde kommer frem til en konklusion er anderledes, de bruger nogle anderledes kilder (følelser/fornemmelser/dialog?) end mænd som gerne kan lide faktuelle resultater som er testet, afprøvet og godkendt af andre mænd.

Det var så lidt et sidespor her til sidst, men det skulle altså med for at jeg ku' komme frem til kernen, som er; MANGLENDE FORSTÅELSE FOR DET FREMMEDE!!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
troo_L_S skrev:
waggafnipsen skrev:

Øhm, Nej det var jeg ikke lige klar over. Når jeg tager stoffer føler jeg ikke at jeg dummer mig eller er lidt af en bandit på nogen mulig måde.

Jeg har det med piger der tager stoffer som med piger der drikker øl. Så længe de ikke vælter rundt med toiletpapir hængende ud af bukserne og generelt bare kan opføre sig feminint, så har jeg det helt fint med at de indtager stoffer.

så du mener bestemt at din hjerne fungerer bedre hvis du intager rusmidler hver weekend (alkohol er osse indregnet) end hvis du aldrig gjorde det?

og hvis ja, så vil jeg meget gerne se en kilde.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Der er mange aspekter i det her... men hvis man sammenligner det kvindelige med det mandige, kan jeg kun se grunde til, at mænd skulle være bedre rustede end kvinder til at tage stoffer. Og det er ikke feminimt at tage streger. Der er en grund til, at så stor en del af os er drenge, og at der i forhold til er så få piger, der tager stoffer. Det kan man ikke ignorere. Pigerne skal være af en speciel støbning for at følge med, en mere drenget støbning.

Jeg er ikke i tvivl om, at rigtig mange piger synes, at det er lige så dumt, at vi tager stoffer, og de synes, at vi er klamme og nederen, fordi vi gør det. Men vi kan da undskylde os med, at vi er dumme drenge, vi er født til at være vilde. Det ligger mere til drenge, og det har da helt sikkert sine naturlige grunde. Det er sikkert også medvirkende til, at man så ofte hører om piger, der har taget stoffer, men er stoppet... og er hellige at høre på nu. Jeg er ret overbevist om, at flere piger falder fra på den.

Du kan ikke sammenligne det med religion eller noget andet. Forskellen mellem mænd og kvinder er noget helt unikt.

Men alt i alt respek for de piger, der kører stilen og har tjek på det hele... I er få, men I må være derude... Jeg vil dog ikke ligefrem være kærester med en af slagsen, da sådan en tøs er for hardcore til mig, vil have en sød og blød killing, miaw...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Og det er ikke feminimt at tage streger.

Du kan ikke sammenligne det med religion eller noget andet. Forskellen mellem mænd og kvinder er noget helt unikt.

1) Det er ikke feminint at tage streger siger du.. Hvordan det? Hvordan er det mere maskulint?
Er det billedet af en pige der sniffer, der forarger dig eller mener du ikke rusens kvalitative egenskaber ligger til det kvindelige væsen.. Jeg spørger, fordi jeg ikke forstår!

2) Jeg sammenligner ikke forskellen mellem kvinder og mænd, med forskellen mellem ateister og troende. Men derimod den homogeniserede holdningsdannelse i de to grupper og dermed tilblivelsen af den polariserede manglende forståelse for hinandens forskellige syn!

Titel:
Medlem

Jeg vil gerne se deundersøgelser der ligger til grund for at kvinder skulle tale mere om deres symtomer ved nedturen.

Bare fordiman har oplkevet 10 kvinder og ingen mænd snakke om det så er det af flerre grunde på ingen måde noget der kan danne basis for noget som helst andet end tro og fordomme.

1. Mændene kunne jo pga macho tendenser lade være med at tale om det selv om de føler det og pigerne kunne være mere åbne med det

2. Der skal altid ordenlige undersøgelser til før man kan udtale sig generalt om noget som.

3. det kunne jo være at det blot var det miljø, dine venner, eller de folk som kom på netop det diskotek.

Personligt har jeg kun oplevet en der under hele deres rus var mage optaget af at fortælle om alt det dårlige. Og det var sgu en voksen mand.

i dette tilfælde 100% sikkert forårsaget af psykologiske årsager.

Titel:
Medlem

Nu er det ikek alle stoffer der gør brugeren vild. Naturligvis er der foskelle på piger og drenge. både fysisk og psykisk.

Det afhænger helt og holden at hvorfor man tager stoffer. Der er klart mere feminint at tage psykedelica for at kende sig selv bedre og mere maskulint at tage speed for at komme op og køre.

Ying / yang - feminin er modtagende og maskulin er aktiv.

og igen vil jeg gerne se undersøgelser der bekræfter dine påstande observering under indflydelse, og ikke genskabelige kontrol forsøg er farlige at baseret ret meget udfra - det ligner for meget relgiøse argumenter.

Kvinder med fornuftig forhold til stoffer behøver bestemt ikek være hardcore. ligesom mange hardcore kvinder ikke behøver at kunen styre det. Faktisk er det ego ønske om at være hardcore ofte årsagen til at folk tager formeget - specielt alkohol.

Minimal skrev:
Der er mange aspekter i det her... men hvis man sammenligner det kvindelige med det mandige, kan jeg kun se grunde til, at mænd skulle være bedre rustede end kvinder til at tage stoffer. Og det er ikke feminimt at tage streger. Der er en grund til, at så stor en del af os er drenge, og at der i forhold til er så få piger, der tager stoffer. Det kan man ikke ignorere. Pigerne skal være af en speciel støbning for at følge med, en mere drenget støbning.

Jeg er ikke i tvivl om, at rigtig mange piger synes, at det er lige så dumt, at vi tager stoffer, og de synes, at vi er klamme og nederen, fordi vi gør det. Men vi kan da undskylde os med, at vi er dumme drenge, vi er født til at være vilde. Det ligger mere til drenge, og det har da helt sikkert sine naturlige grunde. Det er sikkert også medvirkende til, at man så ofte hører om piger, der har taget stoffer, men er stoppet... og er hellige at høre på nu. Jeg er ret overbevist om, at flere piger falder fra på den.

Men alt i alt respek for de piger, der kører stilen og har tjek på det hele... I er få, men I må være derude... Jeg vil dog ikke ligefrem være kærester med en af slagsen, da sådan en tøs er for hardcore til mig, vil have en sød og blød killing, miaw...

Titel:
Medlem

waggafnipsen skrev:
troo_L_S skrev:
waggafnipsen skrev:

så du mener bestemt at din hjerne fungerer bedre hvis du intager rusmidler hver weekend (alkohol er osse indregnet) end hvis du aldrig gjorde det?

og hvis ja, så vil jeg meget gerne se en kilde.

Man kan sagtens føle dette, men det er nok mest sandsynlig at det er ens egen oplevelse der påvirkes.

Dette kan dog sagtens give en en adfærd der udefra også vil vurderes som "bedre" for eks folk der føler sig klodsede og går og spæder i maskulerne når de bærer drinks - taber eller falder nemmere pga netop denne spænding. Hvis man efter at have indtaget et stof føler at man pludselig ikke er klodset længere så ophører denne spænding - eller spædingen kan ophøre af andre grunde og en dermed nedsat frekvens af uheld følger.

Titel:
Medlem

Tæækno skrev:
topjohn skrev:
svarer lidt sådan holdningsmæssigt til dengang kvinder ikke måtte gå i lange bukser.

Personligt vil jeg dog påstå at jeg synes kvinder i bukser er lidt mere charmerende end mænd i kjoler.

har du nogensinde set en mandekjole? men der findes kvindebukser? hmm så dårlig sammenligning.. hehe..

og piger ska vel ha ligeså meget ret til at indtage div. ting :wink: men synes nu ik det er særlig kønt at kigge på.. så ka de passe sig selv, :lol:

der fantes ikek kvinde bukser da det var klasifiseret som "ikke feminint at gå i bukser" hvis det blev mere almindeligt at mænd gik i kjoler skulle der hurtig være nogen der så økonomisk muligheder i at lave kjoler til mænd.

Titel:
Medlem

Det gælder vel ALLE ikke bare kvinder.

Minimal skrev:
Det er cool nok, hvis pigerne kan lide at tage lidt stoffer. Men de skal kunne tåle det og ikke ynke om, at de gerne ville stoppe osv. Det er bare ikke fedt. De skal vide, hvad de laver, og ikke tage stoffer, fordi de "ikke kan lade være". Det er nemlig rigtig ucharmerende.

Mange bliver også grimmere at se på, når de er blæste, så det kan også gøre dem mindre charmerende, hvis man skal dømme dem på udseendet. Det er nok aldrig ikke direkte charmerende at fucke sig op.

Blæserkællinger er til gengæld rigtig ucharmerende... med blæserkællinger mener jeg piger, der vælter sig i stoffer og aldrig er helt normal. Når det er så tydeligt, at de kun kan fungere på stoffer. Det er bestemt ikke charmerende.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Minimal skrev:
Og det er ikke feminimt at tage streger.

1) Det er ikke feminint at tage streger siger du.. Hvordan det? Hvordan er det mere maskulint?
Er det billedet af en pige der sniffer, der forarger dig eller mener du ikke rusens kvalitative egenskaber ligger til det kvindelige væsen.. Jeg spørger, fordi jeg ikke forstår!

2) Jeg sammenligner ikke forskellen mellem kvinder og mænd, med forskellen mellem ateister og troende. Men derimod den homogeniserede holdningsdannelse i de to grupper og dermed tilblivelsen af den polariserede manglende forståelse for hinandens forskellige syn!

1) Det er ikke selve det, at hun sidder og sniffer noget op i næsen. Det er til dels selve rusen samt miljøet omkring stoffer. Amfetamin og kokain fremhæver maskuliniteten i os, man kommer op at køre og bliver meget udadvendt og aktiv samt mindre følsom.

2) Ok...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

topjohn skrev:
Nu er det ikek alle stoffer der gør brugeren vild. Naturligvis er der foskelle på piger og drenge. både fysisk og psykisk.

Det afhænger helt og holden at hvorfor man tager stoffer. Der er klart mere feminint at tage psykedelica for at kende sig selv bedre og mere maskulint at tage speed for at komme op og køre.

Ying / yang - feminin er modtagende og maskulin er aktiv.

og igen vil jeg gerne se undersøgelser der bekræfter dine påstande observering under indflydelse, og ikke genskabelige kontrol forsøg er farlige at baseret ret meget udfra - det ligner for meget relgiøse argumenter.

Kvinder med fornuftig forhold til stoffer behøver bestemt ikek være hardcore. ligesom mange hardcore kvinder ikke behøver at kunen styre det. Faktisk er det ego ønske om at være hardcore ofte årsagen til at folk tager formeget - specielt alkohol.

Nemlig. Og vi snakker jo om at sniffe streger her. Og der er sgu da ikke nogle undersøgelser af den slags. Det er ikke lige alt, man kan underbygge via undersøgelser.

I min opfattelse er enhver pige, der tager amf og coke, en smule hårdere end den gennemsnitlige pige... netop fordi det gør dem vildere og mindre feminime.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]