Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 03:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Krigsstopper skrev:
"grumpy old men"

Jeg føler mig meget såret, sådan en ungdommelig bøllespire :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
flimmer skrev:
Krigsstopper skrev:
"grumpy old men"

Jeg føler mig meget såret, sådan en ungdommelig bøllespire :lol:

Men det er jo ikke dig han omtaler, flimmer. Du er en "funky old man" ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Krigsstopper skrev:
Jeg takker for Flimmer og de andre som har besvare mit spørgsmål på en god og venlig måde, mens jeg syntes NOGLE af jer andre er meget "reserverede" det føles lidt som når man kommer til en fest hvor alle kender hinanden men hvor ingen kender mig og bestemt ikke har lyst til det... Jeg kan genkende meget af det som Luca-main beskriver! Det er lidt ærgeligt da dette jo er et forum for folk med fælles interesser, men livet på nettet må jo afspejle virkeligheden...

Sådan er psychedelia desværre gået hen og blevet med tiden (indenfor de sidste par år). Forummet bliver mere udvandet.

/laden

Titel:
Dedikeret medlem

DeHades skrev:
Krigsstopper skrev:
Jeg takker for Flimmer og de andre som har besvare mit spørgsmål på en god og venlig måde, mens jeg syntes NOGLE af jer andre er meget "reserverede" det føles lidt som når man kommer til en fest hvor alle kender hinanden men hvor ingen kender mig og bestemt ikke har lyst til det... Jeg kan genkende meget af det som Luca-main beskriver! Det er lidt ærgeligt da dette jo er et forum for folk med fælles interesser, men livet på nettet må jo afspejle virkeligheden...

Jeg ved ikke hvor mange fora du ellers bevæger dig på, men jeg synes bestemt at psy er et af de mere imødekommende jeg er stødt på. På nogle jeg har oplevet er det blevet indspist en gruppe der næsten alle kender hinanden IRL og dér føler man virkelig at man blander sig i en privat samtale.
Her skal man bare lige vænne sig til jargonen, så kører det. Og det er pudsigt så hurtigt mange selv falder i den jargon...hehe...

Ja og det er skræmmende. Indenfor integrationstænkningen hedder det assimilation og det er ikke velset.

Mangfoldigheden længe leve. Fuck ensretning.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er assimilation ikke en gensidig tilpasning? Og integration så den udefrakommendes tilpasning til f.eks. DK eller Psychedelia?

Bare lige for at få det på plads... :)

/edit/ Undskyld for den grove OT - Jeg troede det var fuck... :oops:

Titel:
Dedikeret medlem

Homo Superior skrev:
Er assimilation ikke en gensidig tilpasning? Og integration så den udefrakommendes tilpasning til f.eks. DK eller Psychedelia?

Bare lige for at få det på plads... :)

/edit/ Undskyld for den grove OT - Jeg troede det var fuck... :oops:

Når man bliver assimileret så bliver man ligesom den etablerede gruppe. Dvs. ens særegenhed må forsvinde. Ved assimilations integration er det den etablerede gruppe alene der bestemmer målet for den som skal integreres. Uhyggeligt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Homo Superior skrev:
Når man bliver assimileret så bliver man ligesom den etablerede gruppe. Dvs. ens særegenhed må forsvinde. Ved assimilations integration er det den etablerede gruppe alene der bestemmer målet for den som skal integreres. Uhyggeligt.

Nej, det er faktisk drøn effektivt og slet, slet ikke uhyggeligt. Det er jo yderst sjældent, at enkelte personer bevidst bestemmer assimilationen - som regl optræder den bare som en indirekte faktor?

Se bare USA's integration, som jo er baseret på det frie marked, kontra vor egen som er baseret på juks?

Endvidere optræder der stortset overalt en assimitations integration - ganske vidst ubevidst - for folk skal jo helst være på bølgelængde for at tale ordentligt sammen? Teknisk set er small-talk jo en egentlig assimilation?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flaban skrev:
Krigsstopper skrev:

Sådan er psychedelia desværre gået hen og blevet med tiden (indenfor de sidste par år). Forummet bliver mere udvandet.

/laden

Morer mig lidt over "de sidste par år" når du "kun" har været her 3.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Folk kan jo godt læse med i flere år uden at have en bruger?

Et par må vel også defineres som to år?

Titel:
Dedikeret medlem

Xpert skrev:
Folk kan jo godt læse med i flere år uden at have en bruger?

Et par må vel også defineres som to år?

Det er korrekt. Og man kan også, selvom det tilsyneladende ikke er den gængse praksis herinde, læse længere tilbage i databasen end den tid man har været medlem!

Udover det virker det som en generel tendens ved fora: Nogle ildsjæle opretter et forum med udgangspunkt i en fælles interesse. Samtalerne er i begyndelsen derfor primært noget der sker mellem medlemmer med et højt ambitionsniveau og interesse- og kommunikationsniveau er/var af en noget højere kvalitet end den viser sig at være som tiden skrider frem og flere og flere mennesker med forskellige interesser og niveauer bliver medlem.
Med tiden kommer der flere og flere nye medlemmer til som kommer til at "fylde mere" på forummet end de oprindelige medlemmer. Det er der som udgangspunkt intet galt med, tværtimod, og på den måde fungerer psychedelia ganske udemærket.
Men det virker som noget meget almindeligt at kvaliteten af diverse fora daler med tiden. Det er set utallige gange. Ofte til grundlæggernes fortrydelse, da de har et særligt forhold til forummet.
Jeg ved ikke om fænomenet forumdød har været underkastet seriøse undersøgelser, men det ville være interessant at læse om.
Hvis nogle kender til sådanne undersøgelser må I gerne dele ud af informationerne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]