One-Eye skrev:
Men hvis det skylder at trippet var så intenst, vil det så sige jeg skal starte med en lille dosis istedet for bare at tænke "Oh yes nu skal jeg fandme se dansene køer" ?
Det må man nok sige, at det betyeder. 5 gram Psilocybe cubensis "Ecuadorian" er i hvertfald en, i mine øjne, uansvarlig dosis, at æde, hvis det kun er tredje gang. Jeg er ikke lige helt med på, om det var tredje gang du tog så meget, men det formoder jeg...
Jeg synes også det er en helt forkert indstilling at have til emnet. Jeg tror langt de fleste vil få mest ud af, hvis de ligeså stille bevæger sig op ad i dosis, og på den måde danner sig et overblik over hvorledes de selv reagerer på de givne doser. På den måde kan man næsten eliminere risikoen for at havne et sted man ikke kan bunde, et sted man finder meget ubehageligt.
I mine øjne er der ikke noget i vejen for, at man udelukkende bruger psykedelika som noget underholdende og socialt, som man måsæe også kan få noget ud af i sin dagligdag.
FOlk med en tilgang, der kredser om energier, shamanisme, whatever skal ikke ha' patent på psykedelika, men ikke desto mindre bliver man, i mine øjne, nød til lige at undersøge lidt omkring dosis osv osv.
Så min endelige anbefaling vedrørende de Philosophers Stone må være at starte stille ud, og så kan
du selv, da du nu har noget erfaring med svampe i forvejen, eventuelt redosere med ikke mere end samme dosis efter en time-halvanden, hvis du føler du er klar på lidt mere.