Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 16:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Folk søges!
Dedikeret medlem

Hejsa

Rigshospitalet, som jo har lavet hjernescanninger på nogle af narkomanerne herinde fra, har kontaktet mig og vil interviewe mig om forbrug og uddannelse og den slags. De vil gerne have så mange interviews som muligt, så jeg skulle lade ordet gå. Så vidt jeg kan se, er der endda lidt penge at tjene på det :-)

Interesserede kan skrive til maria@nru.dk

Alle oplysninger er selvfølgelig beskyttede og vil ikke blive bragt videre. I øvrigt tilbyder de at skabe kontakt til afvænningshjælp, hvis nogle af de interviewede føler, de har et misbrug.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lidt penge og tjene?

Titel:
MEGATRON

kunne du give lidt mere info?

Titel:
Medlem

De er primært interesserede i MDMA- og psykedelika-brugere, men også i dem, som slet ikke har taget noget. Hvis I ikke passer ind under disse grupper, skal I ikke holde jer tilbage alligevel!

Man skal besvare en helvedes masse narko- og psykologi-spørgsmål (man lærer faktisk sig selv bedre at kende) og blive scannet tre gange: to gange ved en PET-scanner og en gang ved en MR-scanner. Ved begge PET-scanningerne får man indsprøjtet en radioaktiv-mærket serotonin receptor antagonist... der er tale om to forskellige indsprøjtninger på to forskellige dage.

Du får dækket transportopkostninger, får et bestemt beløb til mad pr. dag, fri adgang til deres køleskabe under hospitalsopholdet, og får en pæn, skattefri løn for at være der og stille dig selv til rådighed. Udover det, så er det fantastisk søde mennesker vi har med at gøre, som er imødekommende, fordomsfrie og interesserede i at høre hvad som helst om stoffer og forbruget/misbruget af dem.

Det eneste der er virkelig er pain in the ass, er deres MR-scanner på Hvidovre Hospital. Man skal have meget tålmodighed og være hårdfør, for at holde tiden ud og de meget irriterende lyde man bliver udsat for. Men resultatet er også fantastisk, for du får lov til at se dit kranium, hvor man så kan zoome ind og se mange forskellige lag af hjernen... det er virkelig absurd og fascinerende at se sig selv på den måde!

Hvis ønsket, kan man få billeder af ens hjerne brændt på en CD. Jeg venter stadig på min, men jeg tror de har så travlt med projektet, at CD'erne kommer til sidst.

Man får uddelt et kodenavn ("MDMA-xxxxxx"), som de arbejder med, så ens eget navn ikke fremgår forskellige steder - altså det er anonymt, lige udover ved indmeldelsen, hvor alle oplysningerne bliver gemt fortroligt.

Emnet har desuden været oppe at vende et par gange her på psychedelia.

Jeg kan kun tale godt om dem, og kun hade MR-scanneren :)

Læs mere her: http://nru.dk/drugstudy/

Titel:
Dedikeret medlem

Nej, dette er ikke med scanning. Det er KUN interview, og hvis man ikke bor på sjælland foregår det telefonisk. Det giver 110,- i timen, så vidt jeg kan se. Dvs. 220,- i alt.

Titel:
Dedikeret medlem

TheBo: Det lyder interressant. Må jeg i en mail gerne henvise til tråden her for at fortælle hvad det egentlig er jeg taler om?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
Lønnen er ikke skattefri. det er b-honorar, man skal bare selv oplyse indkomsten til skattefar (eller glemme det).

kan varmt anbefales. det er nogel super søde mennesker og ja, man lærer sq noget om sig selv. og det er da en oplevelse + man kan få et billede af sin hjerne. :D

OBS. man skal ikke være bange for spørgeskemaer!!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

encephalon skrev:
De er primært interesserede i MDMA- og psykedelika-brugere, men også i dem, som slet ikke har taget noget. Hvis I ikke passer ind under disse grupper, skal I ikke holde jer tilbage alligevel!

Man skal besvare en helvedes masse narko- og psykologi-spørgsmål (man lærer faktisk sig selv bedre at kende) og blive scannet tre gange: to gange ved en PET-scanner og en gang ved en MR-scanner. Ved begge PET-scanningerne får man indsprøjtet en radioaktiv-mærket serotonin receptor antagonist... der er tale om to forskellige indsprøjtninger på to forskellige dage.

Du får dækket transportopkostninger, får et bestemt beløb til mad pr. dag, fri adgang til deres køleskabe under hospitalsopholdet, og får en pæn, skattefri løn for at være der og stille dig selv til rådighed. Udover det, så er det fantastisk søde mennesker vi har med at gøre, som er imødekommende, fordomsfrie og interesserede i at høre hvad som helst om stoffer og forbruget/misbruget af dem.

Det eneste der er virkelig er pain in the ass, er deres MR-scanner på Hvidovre Hospital. Man skal have meget tålmodighed og være hårdfør, for at holde tiden ud og de meget irriterende lyde man bliver udsat for. Men resultatet er også fantastisk, for du får lov til at se dit kranium, hvor man så kan zoome ind og se mange forskellige lag af hjernen... det er virkelig absurd og fascinerende at se sig selv på den måde!

Hvis ønsket, kan man få billeder af ens hjerne brændt på en CD. Jeg venter stadig på min, men jeg tror de har så travlt med projektet, at CD'erne kommer til sidst.

Man får uddelt et kodenavn ("MDMA-xxxxxx"), som de arbejder med, så ens eget navn ikke fremgår forskellige steder - altså det er anonymt, lige udover ved indmeldelsen, hvor alle oplysningerne bliver gemt fortroligt.

Emnet har desuden været oppe at vende et par gange her på psychedelia.

Jeg kan kun tale godt om dem, og kun hade MR-scanneren :)

Læs mere her: http://nru.dk/drugstudy/

Den der vil jeg meget gerne høre mere om? Laver de stadig dem med mellemrum?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
søg på det skema der, så ringer de hvis de får brug for dig.
troede dog ikke at de stadig scannede...

Titel:
Dedikeret medlem

Portuz skrev:
Lidt penge og tjene?

Nej lidt penge at tjene

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
tiffany skrev:
søg på det skema der, så ringer de hvis de får brug for dig.
troede dog ikke at de stadig scannede...

De scanner ikke mere - har lige skrevet lidt frem og tilbage med en af forskerne.... DESVÆRRE, men de interviewer stadig...

Titel:
Dedikeret medlem

Hør nu lige, folk, det er meget simpelt: Send en mail til maria@nru.dk og sig, at I gerne vil stille jer til rådighed til interviewene om stofforbrug. Så ved de, hvad I taler om, og der er slet ingen grund til at henvise til denne tråd, selv om det selvfølgelig ikke kan skade.
Og igen vil jeg lige sige, at det KUN er interview og ikke hjernescanning.

Titel:
Medlem

Beklager jeg har skabt forvirring :) om de tager flere til scanning, ved jeg så ikke. Det er ved at være over et halvt år siden jeg stillede op.

Men I kan sende en mail til Maria's mail, som TheBo angiver, og spørge nærmere om både interviews og scanninger.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Som en lille service kan jeg tilføje, at folk, der har deltaget til interviews, ikke er blevet glemt. Arbejdet skrider langsomt frem, og honoraret skulle komme, når projektet skrider længere frem.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Ja, pengene kommer ;)

Og ja, rigtigt rare mennesker, hun er rigtigt sød hende maria :)

Bare se at meld jer til, og få delt noget god HR ud til folket, det er jo i sagensbund det det drejer sig om, at finde ud af hvad der sker :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er det det samme projekt som Psyko beskriver i denne tråd?

Titel:
Dedikeret medlem

yeti skrev:

Ja det er det, jeg har selv deltaget i undersøgelsen og ser frem til de publicerede resultater.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogen der ved hvornår vi kan forvente de resultater? Der er efterhånden noget over 6 måneder siden man lå og svedte i scanneren...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
tror du skal væbne dig med en god portion tålmodighed, det er vist et ganske gennemført projekt!

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Flaban skrev:
yeti skrev:

Ja det er det, jeg har selv deltaget i undersøgelsen og ser frem til de publicerede resultater.

Ja også her :) Håber der kommer lidt med med methylon :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]