De er primært interesserede i MDMA- og psykedelika-brugere, men også i dem, som slet ikke har taget noget. Hvis I ikke passer ind under disse grupper, skal I ikke holde jer tilbage alligevel!
Man skal besvare en helvedes masse narko- og psykologi-spørgsmål (man lærer faktisk sig selv bedre at kende) og blive scannet tre gange: to gange ved en PET-scanner og en gang ved en MR-scanner. Ved begge PET-scanningerne får man indsprøjtet en radioaktiv-mærket serotonin receptor antagonist... der er tale om to forskellige indsprøjtninger på to forskellige dage.
Du får dækket transportopkostninger, får et bestemt beløb til mad pr. dag, fri adgang til deres køleskabe under hospitalsopholdet, og får en pæn, skattefri løn for at være der og stille dig selv til rådighed. Udover det, så er det fantastisk søde mennesker vi har med at gøre, som er imødekommende, fordomsfrie og interesserede i at høre hvad som helst om stoffer og forbruget/misbruget af dem.
Det eneste der er virkelig er pain in the ass, er deres MR-scanner på Hvidovre Hospital. Man skal have meget tålmodighed og være hårdfør, for at holde tiden ud og de meget irriterende lyde man bliver udsat for. Men resultatet er også fantastisk, for du får lov til at se dit kranium, hvor man så kan zoome ind og se mange forskellige lag af hjernen... det er virkelig absurd og fascinerende at se sig selv på den måde!
Hvis ønsket, kan man få billeder af ens hjerne brændt på en CD. Jeg venter stadig på min, men jeg tror de har så travlt med projektet, at CD'erne kommer til sidst.
Man får uddelt et kodenavn ("MDMA-xxxxxx"), som de arbejder med, så ens eget navn ikke fremgår forskellige steder - altså det er anonymt, lige udover ved indmeldelsen, hvor alle oplysningerne bliver gemt fortroligt.
Emnet har desuden været oppe at vende et par gange her på psychedelia.
Jeg kan kun tale godt om dem, og kun hade MR-scanneren

Læs mere her:
http://nru.dk/drugstudy/