Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 20:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grønthandleren
Hey

Jeg har for nogle dage siden købt noget Ayahuasca (Mimosa) og lagt det derhjemme (Bor stadig hos de gamle)

Så igår da jeg kom hjem ligger mit Ayahuasca fremme på køkkenbordet og min far spørger mig hva det er jeg har gang i? :?

Jeg tænkte at jeg ikke gad og komme med dumme undskyldninger så jeg fortalte ham det hele. At jeg en gang i mellem eksperimenterede med psychedeliske stoffer. og fortalte ham om alle de forskellige planter, svampe osv. som mig og mine venner tar en gang i mellem, og hvordan min holdning var til det.

Han begyndte og græde og forstod ikk hvorfor jeg skulle lege sådan med mit liv. hvorfor jeg gad risikere at få en evig psykose eller panik-angst.

Jeg prøvede at fortælle ham alt hvad jeg ved men han deler jo bare sundhedsstyrelsens mening om psychedeliske stoffer. :(

ved ikke helt hva jeg skal gøre.. ville bare lige ud med det!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Den dag min far fik at vide om mit ecstasy(valgte at fortælle, da v ofte suger fede og er meget nære) forbrug blev han rasende, Rejste sig op af sofaen og gik over mod min sofa. Tog mig i armene og rejste mig op. Ruskede mig helt vildt og råbte i mit hoved. Bliv nu gammel for helvede DU SKAL IKKE RØRE DET. DU SKAL IKKE RØRE DET. JEG VIL IKKE BEGRAVE DIG. Jeg gik først i forsvar fordi jeg kun har prøvet det 4 gange på 2 år. Men kort efter fik jeg gåsehud gysninger og mindloop. Og en ordenlig spand respekt for min far(virkelig intens selvrealisering).

Har ikke rørt det siden og vil heller aldrig.

Ville også bare ud med det.

Titel:
Medlem

Vil du aldrig røre det mere pga. din fars reaktion? Vil da mene at 4 gange på 2 år er meget lidt og sagtens kan forsvares.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
min kæreste havde samme indstilling til tingene til at starte med, men så stak jeg hende en bog og bad hende læse den før jeg overhovedet gad diskutere det med hende.

Hun blev ikke til nogen stor tilhænger, men hun kom til at respektere mit valg og acceptere det.

Måske du kunne forsøge noget i samme stil med din far.

Titel:
Medlem

Da jeg var gået helt ned, og havde den vildeste nedtur pga ecstasy, fortalte jeg min mor det hele. Hun begyndte at græde og sagde " Din dumme dreng altså " Og at hun godt inderst inde godt vidste det, men at hun stod magtesløs. De tog det pænt de gamle, jeg lovede at holde helt op, men det kan man jo ikke sige at jeg har holdt. Nedtur, det med din far Broccoli, men der er vel ikke så meget at gøre ved det. Prøv og sæt ham lidt ind i tingene og fortæl ham, at det ikke er så farligt, som folk gør det til!

God weekend

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
DR-D skrev:
min kæreste havde samme indstilling til tingene til at starte med, men så stak jeg hende en bog og bad hende læse den før jeg overhovedet gad diskutere det med hende.

Hun blev ikke til nogen stor tilhænger, men hun kom til at respektere mit valg og acceptere det.

Måske du kunne forsøge noget i samme stil med din far.

hvilken bog?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
synes du sku se nogle dokumentar sammen med ham, jeg sad og så abc news ecstasy rising med peter jennings sammen med min mor da jeg fortalte hende om mit forbrug :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg fik hende til at læse Pharmacotheon af Jonathan Ott, men det er måske lidt voldsomt til fædre, men måske noget lign. men mindre?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det var min fars desperate forsøg på at påvirke mit forhold til det sjove. Og det vidste han.
Ja, det kan forsvares men han udløste på en eller anden måde det som skulle til for at tage (i mine øjne) en positiv beslutning.

Ved godt han ikke havde faq'sne med sig. Men X handler om så meget mere end skadereduktion og sjove aftener.

Vil quitte mens det stadig ikke rør mig.
Du ved aldrig hvordan fremtiden kan stimulerer dig. Især når vi snakker om billetter til gode følelser. Rigtig rigtig gode.

De sidste 2 gange var med 2 måneders mellemrum. Så jeg pladrer ikke helt uden erfaring :P kun næsten :D

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Brocoli: Du kunne evt få ham til at læse afnittet om Psykedeliske stoffer i Jørgen Lumbyes: "Brug og misbrug, vi er alle på stoffer!" Han skriver i et forståeligt sprog som henvender sig til folk uden forudgående viden omkring stoffer. Jeg fik selv min mor til at læse lidt af det, og det ændrede hendes syn på sagen.

Din far burde være stolt af at hans søn tør udfordre den store Ayahuasca ånd! Det er den slags som giver hår på brystet! :P

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Brocoli: Kan det måske være, at din far ved mere om tingene end du giver ham kredit for? Jeg tænker på, at han her angriber en risiko, som rent faktisk er reel, når man har med psychedelia at gøre. En fordomspræget reaktion ville være, at han troede du ville dø af det. Og ayahuasca er jo ikke ligefrem det mest kendte psychedelia, så det er da lidt imponerende, hvis han lige ved øjekast kunne identificere.

Og nu da det er medaljensbagside, synes jeg da det kunne være interessant, hvis du ville svare på hans spørgsmål. Hvorfor vælger du egentlig at sætte din mentale sindstilstand på spil? ayahuasca er, hvilket du formodentlig/forhåbentlig er klar over, ikke nogen let og overkommelig oplevelse.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Bergthora skrev:
Brocoli: Kan det måske være, at din far ved mere om tingene end du giver ham kredit for?

Han fortalte ham jo selv hvad Ayahuasca er, så jeg tror ikke faderen har vidst særlig meget om det i forvejen.

Citat:
En fordomspræget reaktion ville være, at han troede du ville dø af det.

Hvorfor det? Almindelige mennesker ved ofte godt at man ikke dør af psykedelika. Derimod bliver man undervist i folkeskolen om at psykedelika er "psykosefremkaldende".

Citat:
Hvorfor vælger du egentlig at sætte din mentale sindstilstand på spil?

Jeg undrer mig lidt over din formulering som virker noget fordomsfuld. Men lad os da høre hvorfor Brocoli gerne vil tage ayahuasca. Det er jo ikke ligefrem noget fest-stof!

Og så lige en ting: Brocoli, hvor gammel er du? Psykedeliske stoffer kan være fantastisk givende og øjen-åbene, men det er en god ide, at vente til man er over de 18. Nu skriver du at din far fandt dine ting, hvilket indikerer at du bor hjemme og er under 18?

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Synes du koger lidt fanny. "hår" på brystet kan være en metafor som forvirre den potientelt uheldige, og det kan have sindsygt alvorlige konsekvenser. Synes på ingen måder nogen nogensinde skal anbefale psychedelia overhovedet. Derimod redegør hvad det kan give og tage fra en i sine egne erfaringer. Og netop klargøre at det kun er egne erfaringer og folk skal tage det med tons af salt fordi det er sindsygt individuelt.

Psychedelia tror jeg kun skal bruges når livet er meget stabilt og man føler sin grundbias er total iorden. Og mest vigtigt, En klar og egen beslutning om sit forbrug. Du ved ikke hvem brocco er. Og derfor holde stærkt igen på at slynge motivation ud til højre og venstre.

Selv det med at omdanne fadern til sønnens (ikke nødvendigvis i det lange løb) fordel gennem forståelse med gradvis subjektiv information ser jeg som ussel motivation givning.

Hvis faren så hvad du skrev til hans søn, ville han med stor chance blive rød i hovedet af raseri. Og jeg ville stå på hans tribune. Han græder forhelvede ikke uden grund. Det kan være et livsfarligt gamble for det han elsker mest i verden. hvis personen går hen og mister lysten til livet og stadig affyre(nej alle er ikke herre over følelser). Vores liv er en kædereaktion, så undervurder ikke "quote: You act how you feel and how you feel is pretty much a result of how you have acted"

Ville du anbefale dine børn ayahuasca? Ville du have dem anbefalet psychedelia, af de heldige brugere(som stadig kan sidde på et forum)Måske pakke det ind i gavepapir når de fylder 18?

Broccoli; lyt ikke for meget til det hele. Jeg tror ikke mange herinde kan huske hvordan det er at være HELT straight, glad og interreseret. Inkluderet migselv.

F.eks.
Måske startede deres psychedeliske rejse på bunden af et hashmisbrug. Ude i en god hashtåge kan selv de mindste forskelle betyde meget for en person. Slug ikke anbefalinger råt. Især ikke i tekstformat. Deres subjektive holdninger kan være slørret af pommerns til. Hold fast ved hovedet. Og sørg for at have det sjovt hvis du vælger at give slip :) Gud ved at det skal der også være plads til. Rigtig lykke har det med at føre til mere lykke. Ikke en ide om at den smølf der hopper rundt, er indsigts givenede, og en dag sætter alting på plads. Dog ikke for at sige at smølfen sagtens kan.
Den virker på godt og ondt. Men sørg nu for at vide hvad ende du står i.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

agjoey skrev:
Citat:
Synes du koger lidt fanny. "hår" på brystet kan være en metafor som forvirre den potientelt uheldige, og det kan have sindsygt alvorlige konsekvenser.

Ok jeg undskylder metaforen, men jeg havde dog den opfattelse at broccoli vidste lidt om psykedeliske stoffer og hvad de kan åbne op for, da han skrev at han og hans venner bla. tog svampe engang imellem. Mht til din egen brug af metaforer, så hold dig venligst saglig.

Citat:
Synes på ingen måder nogen nogensinde skal anbefale psychedelia overhovedet. Derimod redegør hvad det kan give og tage fra en i sine egne erfaringer. Og netop klargøre at det kun er egne erfaringer og folk skal tage det med tons af salt fordi det er sindsygt individuelt.

Hvor har jeg anbefalet det? Hvis folk spørger mig om det er en god ide, vil jeg svare ærligt, -og ja, jeg tror at der er mange, -men ikke alle, som kan få noget rigtig godt ud af psykedeliske stoffer, hvis de behandler sig selv og stofferne med respekt.

Citat:
Psychedelia tror jeg kun skal bruges når livet er meget stabilt og man føler sin grundbias er total iorden. Og mest vigtigt, En klar og egen beslutning om sit forbrug. Du ved ikke hvem brocco er. Og derfor holde stærkt igen på at slynge motivation ud til højre og venstre.

Jeg kender ikk broccoli nej, -det var også derfor jeg spurgte til hans alder. Hvis han er myndig vil jeg dog respekterer hans valg mht. psykedeliske stoffer.

Citat:
Selv det med at omdanne fadern til sønnens (ikke nødvendigvis i det lange løb) fordel gennem forståelse med gradvis subjektiv information ser jeg som ussel motivation givning.

Den sætning der, forstår jeg simpelt hen ikke. Prøv at omformuler dig.

Citat:
Hvis faren så hvad du skrev til hans søn, ville han med stor chance blive rød i hovedet af raseri. Og jeg ville stå på hans tribune. Han græder forhelvede ikke uden grund. Det kan være et livsfarligt gamble for det han elsker mest i verden. hvis personen går hen og mister lysten til livet og stadig affyre(nej alle er ikke herre over følelser). Vores liv er en kædereaktion, så undervurder ikke "quote: You act how you feel and how you feel is pretty much a result of how you have acted"

Jeg synes du gætter om en masse, som der slet ikke står at læse i Broccoli´s post. Hvem siger at broccoli er i fare for at gå hen og miste lysten til livet, fordi han tager Ayahuasca og svampe? Det lyder nærmest som et citat fra statens narko-oplysning. Måske skulle du lade være med at gætte så meget og så lad broccoli svare for sig selv. Jeg tror faktisk han har en mening om tingene selv.

Citat:
Ville du anbefale dine børn ayahuasca?

Hvis jeg havde børn ville jeg når de var gamle nok, fortælle dem åbent om mit eget forhold til psykedelia og så ville jeg lade dem selv tage stilling. Hvis de brændte for det, ville jeg endda tage på trip med dem (når de var over 18 ).
Hvis min holdning chokerer dig, kan jeg fortælle dig, at jeg på ingen måde er en ambivalent skabs-psykedeliker som mener, at så længe jeg kan skaffe hvad jeg vil, er det fint at det er forbudt for andre, for tænk nu hvis mine børn ville prøve det en dag!
Jeg mener at folk har ret til at vælge for sig selv, hvilke stoffer de vil tage (også mine potentielle børn). Kun derigennem kan vi endelig tage ansvar for os selv, ved at stole på hinanden istedet for denne evige umyndiggørrelse. Når folk ikke får tillid mister de respekt for sig selv, hinanden og de stoffer de propper sig med. Det er desværre en nedadgående spiral og det bliver sværere og sværere at vende den.

Citat:
Måske startede deres psychedeliske rejse på bunden af et hashmisbrug. Ude i en god hashtåge kan selv de mindste forskelle betyde meget for en person. Slug ikke anbefalinger råt. Især ikke i tekstformat. Deres subjektive holdninger kan være slørret af pommerns til. Hold fast ved hovedet. Og sørg for at have det sjovt hvis du vælger at give slip Gud ved at det skal der også være plads til. Rigtig lykke har det med at føre til mere lykke. Ikke en ide om at den smølf der hopper rundt, er indsigts givenede, og en dag sætter alting på plads. Dog ikke for at sige at smølfen sagtens kan.
Den virker på godt og ondt. Men sørg nu for at vide hvad ende du står i.

Det lyder ikke som om du har særlig meget respekt for de psykedeliske stoffer, siden du kan skrive sådan noget vrøvl som ovenstående. Måske prøver du bare at skrive din egen historie og dermed advare andre, men så start venligst din egen tråd.
Du er højest sandsynlig en af de få, jeg ikke ville anbefale psykedelia til.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg bakker ud. Jeg er på 5 dagen i mit hashstop og mine tanker kører hyber tempo.

Men tak fanny. Godt at se flere meninger. Og sry

Senest rettet af agjoey 01 okt 2007 16:16, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Fanny: Jeg forstår hans post sådan, at hans far fandt ayahuasca'en, hvilket ledte brocoli til at fortælle om hele hans eksperiment.

Selvom det godt nok er længe siden jeg gik i folkeskole, husker jeg det som om, de skar alt over en kam. Det er min egen erfaring, at folk jeg møder, som er fordomsfulde overfor det liv jeg fører, ikke forstår forskellen på psychedelia, depressanter og stimulanser, men ser det hele som "stoffer", og derfor mener jeg er ved at slå mig selv ihjel. Det var her jeg tog mit udgangspunkt. Måske møder jeg de forkerte mennesker, måske er din omgangskreds præget af mere "oplyste" mennesker, der er mange variabler der kan spille ind her, hvilket resultere i en hvidt forskellig oplevelse af mængdens fordomme.

Mht. sidste formulering er jeg godt klar over, i dag, at den ikke er helt heldig, men jeg kunne desværre ikke omformulere mig i går. Jeg ville egentlig bare få brocoli til at tænke lidt over de risici, som jo unægteligt er forbundet med dyb ransagning af underbevidstheden, risici jeg vel at mærke selv lever med, og gør mit bedste for at imødekomme.
Jeg synes, at det netop i denne sammenhæng er et spørgsmål, som bør stilles, da ayahuasca jo ikke er, som en lørdag formiddag med 2g cubensis, men i større grad er en oplevelse man skal være klar til, og jeg tror da du vil give mig ret i, at nogle måske er klar fra deres 18 års fødselsdag, hvor andre aldrig bliver klar. Det kan godt være, at jeg er fordomsfuld, jeg ser det dog mere som påpasselig :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

agjoey > helt iorden. Det er godt at blive lidt vred en gang imellem, så man tvinges til at definerer sine værdier :wink:

Ang. Broccoli så har han skrevet at han stopper sine indlæg, da hans far har fundet ud af hans profil på psychedelia og konfronteret ham med det.

Som svar på mit spørgsmål om hans alder, fortalte han mig, at han er 19 år og derfor burde være ude over den mest følsomme teenagetid, hvor vi jo anbefaler at man venter med psykedelia.

Tak for indlæg Broccoli. Og held og lykke fremover med dit liv.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]