Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 15:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hej, jeg håber meget, at den her tråd vil blive gjort til sticky samt at folk vil slutte op omkring projektet. Nogle forskere på rigshospitalet ønsker at lave en undersøgelse om hvordan folk kombinerer forskellige stoffer, hvilke doser de tager osv. Det er ikke særligt tidskrævende at deltage i, og arbejdet består sådan set bare i at besvare to spørgeskemaer og deltage i et enkelt interview (sidstnævnte kan klares via telefonen, hvis man bor langt fra Rigshospitalet.)
Kravene for at deltage i projektet, er at man har taget stoffer (udover hash) mindst én gang inden for de sidste 12 måneder, og minimum 15 gange i løbet af ens liv. Man skal være mellem 18 og 35 år for at deltage. Man får 110 kr. i timen for at deltage (dog får man maks betaling for 3 timer, men jeg kan bevidne at tidsnormeringen er rimelig.)
Der gøres meget ud af, at alle deltagere får fuld anonymitet, og at personfølsomme oplysninger bliver beskyttet på tilfredsstillende vis.
Jeg håber meget på, at folk vil investere et par timer i projektet - I bliver somsagt kompenseret for jeres dyrebare tid. Kun med hjælp fra videnskaben kan vi undgå, at diskussionen om stoffer bliver baseret på myter og halve sandheder, og at vurdere ud fra den kontakt jeg har haft med folkene bag, så virker de meget seriøse. Kontaktoplysninger er som følger:

Mads Okholm
Stud.med. Forskningsassistent.
Rigshospitalet N9201,
Neurobiologisk Forskningsenhed (NRU)
e-mail: mo@nru.dk

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Midtjylland
hvad gør jeg så hvis jeg vil deltage? bare smider en mail til ham eller hvad?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
depri skrev:
hvad gør jeg så hvis jeg vil deltage? bare smider en mail til ham eller hvad?

Det var da en oplagt mulighed...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fortabt i intetheden
Jeg kunne godt tænke mig at deltage i projektet, føler bare ikke jeg ved nok om de diverse stoffer til at det vil lyde positivt når det kommer ud af min mund

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
Jeg er nød til at tage flere stoffer hvis jeg skal være med i dette eksperiment!

Hæhæ...

:lol:

Det lyder ellers spændende!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9 killo
Opfylder respondentkriterierne og har mailet fyren. :)

.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
One-Eye skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at deltage i projektet, føler bare ikke jeg ved nok om de diverse stoffer til at det vil lyde positivt når det kommer ud af min mund

Det synes, jeg ikke er så vigtigt. Hvis det drejede sig om, at udtale sig til en journalist ville det være oplagt at man havde et vist vidensniveau, men når det drejer sig om en mediciner, finder jeg det ikke så vigtigt.

Mvh. Psyko

Titel: hmm
Medlem

Geografisk sted: 3630
hvor mange har tilmeldt sig den her undersøgelse herinde fra?
Jeg har fået skemaet og sendt det afsted..

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg ved ikke om det er samme undersøgelse jeg deltager i. Det startede med at jeg kontaktede dem tilbage til den gang hvor de lavede stofmønsterprojektet med hjerneskanninger osv. Jeg fik så at vide at de ikke lavede skanningerne mere men at jeg meget gerne måtte deltage i undersøgelsen alligevel dvs. spørgeskemaer og interview.

Den gang gik det ud på at undersøge om der var et fælles træk hos de folk der indtog stoffer og det er den jeg deltager i nu. Er der nogle der ved om det er samme undersøgelse det her?

Titel: ..
Medlem

Jeg tror det er den samme undersøgelse, jeg skal til et interview her på mandag på riget, så tror det er det samme

Men du må ik hænge mig op på det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Så var jeg også inde og blive interviewet og tænk engang, det var slet ikke så slemt. Han er skam yderst tilforladelig ham Mads.
Jeg lod mig fortælle at de stadig mangler folk til interviews, godt 100 stk. Så det er bare om at konktakte ham hvis man ønsker at deltage, det tager ikke lang tid og man bliver som nævnt aflønnet for den tid man bruger.
Iøvrigt ville de åbne op for en ny omgang hjernescanninger i slutningen af dette/starten af næste år, det vil være nøje udvalgte deltagere men hvilken profil man skal have ved jeg ikke.

Kender i nogle som opfylder kravene så fortæl dem da om projektet, imo er det fedt at der er nogle der gider tage sig tid til at beskæftige sig med dette og hvis man kan hjælpe til at de får bedre resultater.. Ja så burde man sgu gøre det.

Peace!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
jeg melder mig syntes bare det er ærgeligt de ikke har den der scannings mulighed længere :x well overlever nok :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

gid jeg var 18 :) kravene passer faktisk til mig også :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
Har været der inde og det er ganske seriøst og et wake up call (for mig ivertfald) da jeg fik set hvor meget jeg egentlig havde taget igennem tiderne.

Ham jeg snakkede med var flink og der var ingen skæve blikke på en.

Tilmeld jer, de har brug for det :)

Titel: ...
Medlem

Ja jeg var der inde for en måneds tid siden, snakkede med
Mads Okholm - Han er ellers meget fin at snakke med! Tror jeg var der i 2 timer ca.

Men man får brugt hovedet lidt, når man skal sidde og huske tilbage på, hva man har taget, hvor meget man har taget af det pågældene stof og på hvilket tidspunkt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]