bellaDonna atropa skrev:
Har fundet frem til den nu og pigen hedder Lynn Marie Smith, og bogen hedder Besat af ecstasy.
Okay, jeg har fundet bogen på biblioteket, og ved ikke helt hvad jeg skal mene om den. Den er iøvrigt skrevet af hende fra Drugejogge's link.
Da hun er inde på hospitalet for at se resultatet af sin hjernescanning, er MTV der også for at filme det, og det tror jeg påvirker lægen meget. Det er i hvert fald tydeligt at han er lidt medieliderlig. Her er en afskrift fra side 205 og 206 i bogen:
Citat:
"Nå, Lynn, som du ved, scannede vi din hjerne for et par uger siden..." sagde han(lægen, red.) og kiggede forbi mig. Jeg tror han spillede op til kameraet. "I dag vil jeg så vise dig og din mor resultatet af denne test."
Sygeplejersken satte sig ved computeren og lod fingrene danse he over tastaturet. "Allerførst vil Sherry vise en scanning af et normalt menneske," forklarede han og pegede med sin kuglepen på skærmen.
Et normalt menneske ... gider du lige.
Der gik et par sekunder, så dukkede der et grønligt 3D billede af en hjerne op på den store skærm. "Som du kan se, er denne her stor og fyldig ... nu vil vi så lægge billedet af din hjerne ved siden af."
Trommehvirvler ...
Jeg blinkede, og så var det der. Hjertet sank i livet på mig. Jeg hørte min mor udstøde et lille gisp. Jeg kunne ikke tage blikket fra skærmen.
"Som du kan se, Lynn, er der en masse mørke områder - Sherry, vil du være sød at rotere billedet," sagde han.
Jeg så min hjerne rotere på skærmen. Jeg kunne se lige igennem den. Der var flere huller. Den mindede mig om en Schweizerost. Det kunne ikke være godt. Nej ... nej ... nej.
Lægen pegede på skærmen med sin kuglepen. "Din hjerne ligner et spindelvæv; næsten mølædt. Disse mørke pletter er inaktive områder, de ligner huller, men det er det ikke. Disse inaktive områder får ikke tilført blod. Hukommelsen, evnen til at tage beslutninger, humør, dybdeperception, alle disse områder er blevet beskadiget. Hvor gammel er du egentlig, Lynn? Atten? Tyve?" spurgte han.
"Toogtyve," svarede jeg.
"Når man ser på billedet af din hjerne, så ville man tro, at den tilhørte en 60-65 årig kvinde, der havde haft flere slagtilfælde ..."
Ovenstående er ALT hvad der står i den bog om hendes hjernescanning, og det mener jeg ikke man kan konkludere noget ud fra. Det er for mig at se ret tydeligt at han smører tykt på, muligvis pga. kameraet, muligvis for at skræmme Lynn. Der står ingen decideret tekniske detaljer, så det er svært at finde ud af nøjagtigt hvad man egentlig kan læse ud af det billede, man ser ikke engang billedet.
På den anden side, så har hun jo i lang tid gået ret hårdt til den med de piller, så det ville være underligt om ikke hendes hjerne havde taget skade i en eller anden grad. Men jeg kan ikke lade være at tænke på Line Risberg når jeg læser om hende.