Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 15:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Ok, så jeg fik lokket den synderlige kilde ud af mine venner langt om længe..

Det viser sig at deres latterlig uholdbare teori bygger på den her sølle myspace profil:

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=88244867

Hvad siger i drenge til den her? Altså jeg kan stadig på ingen måde tage det seriøst men vil da gerne lige høre jeres ytringer om den.

Senest rettet af Drugejogge 20 sep 2007 16:59, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Bella:

Der er en sød lille ting der hedder "voldsom overdosering gennem længere tid" og hvis din ven har taget 10-12 piller 3 dage om ugen kan han ikke forvente at forblive upåvirket. At han så tilmed fortsætter sit idiotiske forbrug EFTER han er begyndt at mærke diverse tegn på skadesvirkninger, er for mig fuldstændig uforståeligt og mildest talt latterligt.

Selvfølgelig er MDMA skadeligt hvis du i den grad skider på doseringen, ligesom de fleste andre substanser, deriblandt alkohol. Desuden er der blevet forsket i virking/skadesvirkning ved brug af MDMA siden starten af 1900-tallet af et utal af højt respekterede forskere. Og da "The UK Medical Research Council" lavede deres liste over skadelige substanser for et års tid siden, placerede de MDMA UNDER ting som alkohol, cannabis og tobak.

Det er et fact at det dræner Serotonin forrådet i kroppen når man tager MDMA, og det er derfor anbefalet at man venter en måneds tid mellem hver indtagelse, da ens normale Serotonin niveau dermed er genoprettet. Hvis man "binger" bliver man ved med at dræne, uden at give kroppen en chance for at restituere og dette øger risikoen for en forgifting drastisk.

Så én bog som kunne være skrevet af hvem som helst, (og højst sandsynligt en af ultrakonservative propaganda klovne der fortsat fylder diverse hjemmesider osv. med deres lort) der siger det modsatte af 100 års forskning eller ihvertfald glemmer at fortælle hvad den egentlige årsag til whatsherface's hjerneskader var (Mine penge er på skødesløst brug/kraftig overdosering gennem længere tid), får mig ikke overbevist om noget som helst. Specielt ikke når dens indhold efterfølgende er fortolket og frit oversat af dig :)

Det virker desuden en smule suspekt at du ikke kan huske navnet på en bog du ejer og har læst, men det er nok bare mig.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
zap skrev:
Bella:

Der er en sød lille ting der hedder "voldsom overdosering gennem længere tid" og hvis din ven har taget 10-12 piller 3 dage om ugen kan han ikke forvente at forblive upåvirket. At han så tilmed fortsætter sit idiotiske forbrug EFTER han er begyndt at mærke diverse tegn på skadesvirkninger, er for mig fuldstændig uforståeligt og mildest talt latterligt.

Selvfølgelig er MDMA skadeligt hvis du i den grad skider på doseringen, ligesom de fleste andre substanser, deriblandt alkohol. Desuden er der blevet forsket i virking/skadesvirkning ved brug af MDMA siden starten af 1900-tallet af et utal af højt respekterede forskere. Og da "The UK Medical Research Council" lavede deres liste over skadelige substanser for et års tid siden, placerede de MDMA UNDER ting som alkohol, cannabis og tobak.

Det er et fact at det dræner Serotonin forrådet i kroppen når man tager MDMA, og det er derfor anbefalet at man venter en måneds tid mellem hver indtagelse, da ens normale Serotonin niveau dermed er genoprettet. Hvis man "binger" bliver man ved med at dræne, uden at give kroppen en chance for at restituere og dette øger risikoen for en forgifting drastisk.

Så én bog som kunne være skrevet af hvem som helst, (og højst sandsynligt en af ultrakonservative propaganda klovne der fortsat fylder diverse hjemmesider osv. med deres lort) der siger det modsatte af 100 års forskning eller ihvertfald glemmer at fortælle hvad den egentlige årsag til whatsherface's hjerneskader var (Mine penge er på skødesløst brug/kraftig overdosering gennem længere tid), får mig ikke overbevist om noget som helst. Specielt ikke når dens indhold efterfølgende er fortolket og frit oversat af dig :)

Det virker desuden en smule suspekt at du ikke kan huske navnet på en bog du ejer og har læst, men det er nok bare mig.

Jeg vil også nærmere lytte på alle de saglige kilder jeg tidligere har læst end på en der kommer og fyre op for lort mildest talt.. kom da med nogle saglige kilder bella, når nu alle andre har læst noget andet...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
bellaDonna atropa skrev:

Grund, overforbrug af E. Stoffet havde ætset hans hjærne så sagt. Den var blevet til en stor svamp. Egenlig var det kramperne som smadrede hjærnen, men havde han haft en normal hjærne havde han også være normal efter sådan et krampe anfald. Vi fik at vide at hans hjærne så ud som fra en altzimer som nåede de 90år og han var på daværende tidspunkt 22. Han bliver aldrig anderledes.

nu har jeg leget lidt med kemikalier, og aldrig har noget jeg har ætset blevet til en svamp.

jeg har lidt svært ved at tyde hvad du siger, men du mener at hans hjerne lignte en med alzheimers på 90 år?

selve det udtryk lyder mest, somom nogen læger følte de blev nød til at forklare det på en højest pædagogisk måde, som langt fra er sand.

alzheimers kan optræde tidligt i livet, og 1 sag med en på 90 og en med en på 40 kan stortset have samme hjernestadie.

ud over det - nu har jeg lige et spørgsmål.. du siger hans hjerne lignte en svamp, det udtryk har jeg hørt omkring PMA, hvori man snakker om hjernen bliver nedbrudt på grund af for høj kropstemperatur (sårn forstod jeg det, jeg mangler kilde -) hvilket også medføre kramper..

kunne det tænkes at mdmas skader skyldtes... at han ikke rent og skær tog mdma, men forskellige piller som han blandede med stimulanser?

stimulanserne er bare en tanke, pga. skizofreni..

Titel:
Junior medlem

spiffeh skrev:
bellaDonna atropa skrev:

Grund, overforbrug af E. Stoffet havde ætset hans hjærne så sagt. Den var blevet til en stor svamp. Egenlig var det kramperne som smadrede hjærnen, men havde han haft en normal hjærne havde han også være normal efter sådan et krampe anfald. Vi fik at vide at hans hjærne så ud som fra en altzimer som nåede de 90år og han var på daværende tidspunkt 22. Han bliver aldrig anderledes.

nu har jeg leget lidt med kemikalier, og aldrig har noget jeg har ætset blevet til en svamp.

jeg har lidt svært ved at tyde hvad du siger, men du mener at hans hjerne lignte en med alzheimers på 90 år?

selve det udtryk lyder mest, somom nogen læger følte de blev nød til at forklare det på en højest pædagogisk måde, som langt fra er sand.

alzheimers kan optræde tidligt i livet, og 1 sag med en på 90 og en med en på 40 kan stortset have samme hjernestadie.

ud over det - nu har jeg lige et spørgsmål.. du siger hans hjerne lignte en svamp, det udtryk har jeg hørt omkring PMA, hvori man snakker om hjernen bliver nedbrudt på grund af for høj kropstemperatur (sårn forstod jeg det, jeg mangler kilde -) hvilket også medføre kramper..

kunne det tænkes at mdmas skader skyldtes... at han ikke rent og skær tog mdma, men forskellige piller som han blandede med stimulanser?

Go point, Men mine penge ville ligges på at han glemte at få væske under sine by ture

Titel:
Junior medlem

tookie skrev:
spiffeh skrev:
bellaDonna atropa skrev:

Go point, Men mine penge ville ligges på at han glemte at få væske under sine by ture

Væskemangel har så vidt jeg ved ingen effekt på hjernen som sådan, heller ikke i forbindelse med en MDMA rus. Tror bare han har været clueless angående dosering og hvor hyppigt det er ansvarligt at indtage det.

Titel:
Dedikeret medlem

................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bellaDonna atropa skrev:
Har fundet frem til den nu og pigen hedder Lynn Marie Smith, og bogen hedder Besat af ecstasy.

Okay, jeg har fundet bogen på biblioteket, og ved ikke helt hvad jeg skal mene om den. Den er iøvrigt skrevet af hende fra Drugejogge's link.

Da hun er inde på hospitalet for at se resultatet af sin hjernescanning, er MTV der også for at filme det, og det tror jeg påvirker lægen meget. Det er i hvert fald tydeligt at han er lidt medieliderlig. Her er en afskrift fra side 205 og 206 i bogen:

Citat:
"Nå, Lynn, som du ved, scannede vi din hjerne for et par uger siden..." sagde han(lægen, red.) og kiggede forbi mig. Jeg tror han spillede op til kameraet. "I dag vil jeg så vise dig og din mor resultatet af denne test."
Sygeplejersken satte sig ved computeren og lod fingrene danse he over tastaturet. "Allerførst vil Sherry vise en scanning af et normalt menneske," forklarede han og pegede med sin kuglepen på skærmen.
Et normalt menneske ... gider du lige.
Der gik et par sekunder, så dukkede der et grønligt 3D billede af en hjerne op på den store skærm. "Som du kan se, er denne her stor og fyldig ... nu vil vi så lægge billedet af din hjerne ved siden af."
Trommehvirvler ...
Jeg blinkede, og så var det der. Hjertet sank i livet på mig. Jeg hørte min mor udstøde et lille gisp. Jeg kunne ikke tage blikket fra skærmen.
"Som du kan se, Lynn, er der en masse mørke områder - Sherry, vil du være sød at rotere billedet," sagde han.
Jeg så min hjerne rotere på skærmen. Jeg kunne se lige igennem den. Der var flere huller. Den mindede mig om en Schweizerost. Det kunne ikke være godt. Nej ... nej ... nej.
Lægen pegede på skærmen med sin kuglepen. "Din hjerne ligner et spindelvæv; næsten mølædt. Disse mørke pletter er inaktive områder, de ligner huller, men det er det ikke. Disse inaktive områder får ikke tilført blod. Hukommelsen, evnen til at tage beslutninger, humør, dybdeperception, alle disse områder er blevet beskadiget. Hvor gammel er du egentlig, Lynn? Atten? Tyve?" spurgte han.
"Toogtyve," svarede jeg.
"Når man ser på billedet af din hjerne, så ville man tro, at den tilhørte en 60-65 årig kvinde, der havde haft flere slagtilfælde ..."

Ovenstående er ALT hvad der står i den bog om hendes hjernescanning, og det mener jeg ikke man kan konkludere noget ud fra. Det er for mig at se ret tydeligt at han smører tykt på, muligvis pga. kameraet, muligvis for at skræmme Lynn. Der står ingen decideret tekniske detaljer, så det er svært at finde ud af nøjagtigt hvad man egentlig kan læse ud af det billede, man ser ikke engang billedet.

På den anden side, så har hun jo i lang tid gået ret hårdt til den med de piller, så det ville være underligt om ikke hendes hjerne havde taget skade i en eller anden grad. Men jeg kan ikke lade være at tænke på Line Risberg når jeg læser om hende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
synes tilfældet med ham din ven som nu kun ka savle lyder som om han blevet overophedet, gik i kramper og ik nåede at bli kølet ned i tide.. altså kort sagt at det faktisk ik direkte var mdma'en som var skyld i det..

Titel:
Dedikeret medlem

..............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Mange undersøgelser tyder på at der ihvertfald for nogle stoffers vedkomne, afhængig af varighed og forbrug kan forekomme irreversible hjerneskader, feks i form af nedregulerede receptorer der aldrig bliver gendannet til deres oprindelige stade.

En anden ting der også kan understrege dette er feks brug af ketamin hvor de fleste hardcore brugere er enige om at at man har et endeligt antal trips til rådighed, og derefter er det aldrig det samme igen ligegyldig hvor lang en pause man holder, dette gælder også for en del andre stoffer, og det tyder på en irreversibel hjerneskade, ikke at den behøver at have nogen betydning overhovedet ud over at trippet ikke bliver det samme

Man kunne også argumentere at trippet ændrer sig fordi man kender oplevelsen, men hvis man kender lidt til hjernens receptorer og optagelses mekanismer lyder ikke helt usandsynligt at der kan opstå irreversibel skade når man udsætter den for noget den aldrig var designet til og måske end da gør det gennem længere tid

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Belladonna> Man skal altså være noget kritisk overfor den slags "studier". Der er mange som har stor interesse i at male et effektivt skræmmebillede af alle illegale stoffer. Specielt overfor medier som MTV!
Det kan godt være at billederne fra Lynn's scanning ser skræmmende ud - men det er en SPECT-scanning, og man kan justere på tærskelværdierne for en SPECT-scanning så selv helt normale hjerner ser "hullede" ud.
Se dette link hvor MAPS kommenterer scanningsresultaterne fra Lynn: Rick Doblin - Clarification of Information Presented on MTV's Special on Ecstasy, 11/28/2000
Her henvises bl.a. til et reélt studie, hvor 21 ecstasybrugere med et mediumhøjt indtag sammenlignes med 21 kontroller ved SPECT-scanning - og hvor der ikke var signifikante variationer i cerebral blodstrømning i nogen områder. I dette studie fik patienterne også MR-scanning, og ingen viste tegn på stroke - som lægen i Lynn's tilfælde mener at kunne læse ud fra hendes SPECT-scanning. MAPS har tilbudt Lynn og hendes læge at betale for en MR-scanning så eventuel morfologisk skade kan påvises. Det ville være lidt sært om lige Lynn skilte sig så voldsomt ud fra en gennemchecket kohorte af ecstasy-brugere.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Bomber skrev:
Billedet med de scannede hjerner var en skræmmekampagne lavet af den amerikanske regering.. røntgenbillederne var imidlertid skaderne ved LSD og IKKE ecstasy..

Det kan alt sammen ses i filmen ectasy rising

No way. Der bliver intet nævnt om at LSD kan forårsage skader i Ecstasy Rising. Det ville også være så meget mere sært end hvis MDMA gjorde det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Ham den levende grønsag kan sagtens have pådraget sig hjerneskader, ligesom folk før er døde.

det skyldes nok næppe at MDMA har ætset hans hjerne, men det faktum at han har overdoseret en stimulans (kramper) og overophedning, som er bevist at give hjerneskader og blodpropper.. Dette ville sikkert ikke være sket uden de piller, men stadig.. Du kan blive ristet af alt hvis du overdriver og ikke tager forholdsregeler.

Titel: xtc
Junior medlem

HAR VÆRET MED SIDEN XTC STARTEN AF DE 7-8 STYKKER INC. MIG SELV DER KØRTE DEN HÅRDT ER DER IKK EN DER HAR UNDGÅET DEPRESSIONER OG 2 ER BLEVET HELT KUK DEN ENE ER PÅ PSYKIATRISK
NU..................

DET ER 100% CHANCE FOR SKADE GODE ODDS???

Titel: Re: xtc
Junior medlem

buddixxx skrev:
HAR VÆRET MED SIDEN XTC STARTEN AF DE 7-8 STYKKER INC. MIG SELV DER KØRTE DEN HÅRDT ER DER IKK EN DER HAR UNDGÅET DEPRESSIONER OG 2 ER BLEVET HELT KUK DEN ENE ER PÅ PSYKIATRISK
NU..................

Måske skulle du ringe og spørge TV2 om der er plads til en ekstra mand i tv-serien "Morten og Peter". Hvis du misbruger en substans kan der let forekomme psykiske og fysiske skader, nærmest uanset hvilken substans der er tale om(inkl. alkohol osv.) Man skal derfor være noget nær hjernedød for at sige at der er 100% chance for at komme til skade, baseret på 7-8 menneskers voldtægt af et stof. Det er også postulater som dette der er med til vildlede den gennemsnitlige borger, idet man bruger disse misbrugstilfælde som argumentation i diverse debatter. Stortset ALT kan misbruges, selv gulerødder, men det betyder ikke at det pågældende stof er farligt.

Hvis du i den grad misbruger et stof, er det fandme også dig der sidder med lorten når det går galt. Det er UDELUKKENDE din skyld, hvis du overdosere og får varige mén som følge deraf.

Medlem
Brugeravatar

buddixxx skrev:
NU..................

Kan du lige prøve at skrive det igen.. Uden Caps-Lock og gerne lidt mere forståeligt!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

zap skrev:
buddixxx skrev:
NU..................

Måske skulle du ringe og spørge TV2 om der er plads til en ekstra mand i tv-serien "Morten og Peter". Hvis du misbruger en substans kan der let forekomme psykiske og fysiske skader, nærmest uanset hvilken substans der er tale om(inkl. alkohol osv.) Man skal derfor være noget nær hjernedød for at sige at der er 100% chance for at komme til skade, baseret på 7-8 menneskers voldtægt af et stof. Det er også postulater som dette der er med til vildlede den gennemsnitlige borger, idet man bruger disse misbrugstilfælde som argumentation i diverse debatter. Stortset ALT kan misbruges, selv gulerødder, men det betyder ikke at det pågældende stof er farligt.

Hvis du i den grad misbruger et stof, er det fandme også dig der sidder med lorten når det går galt. Det er UDELUKKENDE din skyld, hvis du overdosere og får varige mén som følge deraf.

Hehe, det er satme også svært at komme udenom, hvis du æder dem som slik.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
buddixxx skrev:
NU..................

Jeg har jævnligt taget MDMA siden starten af halvfemserne og op til for nogle år siden. Jeg fungerer fint og har aldrig haft problemer med det. Alle jeg kender der har taget stoffet fornuftigt har ligeledes heller ikke haft problemer.

I min erfaring er der når svage mennesker med store problemer begynder at knarke at problemerne opstår. Jeg har set en del mennesker komme galt afsted i årenes løb, men aldrig nogensinde set en der var velfungerende til at starte med gå ned på at bruge MDMA.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]