Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 01:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted derude
Hej

Jeg startede et growkit forrige mandag d.27.08.2007.

Kittet er et psilocube cubensis mexican købt på nettet.

Jeg har fulgt opskriften, og idag da jeg tjekkede som sædvanligt og sprayede ned i posen, så jeg til min glæde de første spæde røde pins.

Min glæde blev så stor at jeg måtte have boxen med kagen forsigtigt op af posen og se nærmere efter. Selvfølgelig efter at have vasket og sprittet mig af.

Da jeg kiggedenærmere efter på boxen,så jeg til min rædsel at de 3 - 4 små pins på toppen, ikke var alene. Faktisk er der en del pins, men de har desværre valgt at vokse ud fra bunden af kagen og ned mod bunden af boxen. De er ret små og er heldigvis ikke mast eler noget endnu.

hmmm....what to do :?:

Jeg kan ikke bare lade den stå for størstedelen af dette flush kommer tilsyneladende på undersiden, og det ville være synd at de går til spilde dernede.

Efter at have søgt lidt herinde kan jeg se at andre, når deres har vokset i siderne, så har de klippet siden af boxen eller vendt boxen på hovedet med kagen oven på.

Det nytter ikke noget at jeg gør det, i hvert fald ikke uden også at vende kagen om, men så ødelægger jeg jo de pins der er på toppen :?

Min egen logiske løsning var at tage boxen op, forsigtigt lirke kagen ud, vende boxen på hovedet, og så stille kagen liggende på den lange side på højkant, for der er ingen pins...

Nu står den og ser sådan her ud (beklager dårlig kval... mobilcam)

Billede

Nogen der har erfaring med at stille den på højkant? Jeg tænker om den tager skade af det? Den burde jo få lige så meget fugt som ellers. Jeg ved ikke om andre faktorer spiller ind.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg mener at svampe gror i lysets retning.. Så stik en lampe over, og gro dem i hvilken retning du nu lyster.
Skal ikke kunne udtale mig om, at vende den på hovedet har nogen indflydelse.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
har dog ikke prøvet det...

men næste gang så sæt noget tape omkring siderne og bunden på kassen da svampene gror i lysets retning..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tak for svar... jeg er med på at jeg mangler at dække siderne men det er vel for sent i dette flush?

Der er allerede en lampe over dem, med 2 halogenpærer i, og den har stået tændt hele tiden. Posen har stået på en sort kuffert, for at blive løftet op, så der må have været gen-skin fra lyset på kufferten op under boxen.

Lige nu sidder jeg og overvejer om jeg bare skal ofre de få pins der var på oversiden før, og så bare vende kagen rundt i boxen.

Jeg er nervøs for at den vælter eller noget når den står som den gør nu.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Wow.. kom lige til at forstille mig hvis nu man hang en kage op i en streng i en sådan vinkel at den blev belyst på alle sider... :D
Det kunne se nice ud!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
child_of_gaia skrev:
Wow.. kom lige til at forstille mig hvis nu man hang en kage op i en streng i en sådan vinkel at den blev belyst på alle sider... :D
Det kunne se nice ud!

du skulle tilfældigvis ikke være skæv lige nu? :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

child_of_gaia skrev:
Det kunne se nice ud!

LMFAO :lol:

Det ville faktisk være en løsning hvis man bare kunne hænge en streng op sådan inde i posen tror jeg hehe

Nu har sprittet en flad smørekniv af, og støtter kagen i den ene side med den. Den var lidt ustabil før, men nu virker det ok.

Glæder mig til at se hvad der sker

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hehe nej jeg behøver skam ikke være skæv for at tænke skævt, dog ikke sagt at det ikke fungerer godt til selv samme formål. :wink:
Men det kunne være cool.. belysning fra alle sider.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hmm...

Det er som om der overhovedet ikke er sket noget i growkittet siden i går. De er måske vokset en lille bitte smule men ikke meget. Når jeg ser andres growlogs, så ser det ud som svampene fordobler sig hver dag...

Måske kagen har fået et shock af behandlingen med at blive pillet ud og sat på højkant?

Jeg tænker også at det måske kan være fordi svampene der voksede i bunden sikkert har søbet en masse vand op indtil jeg stillede kagen op.

Er det ikke noget med at hvis svampene får vand på sig, så kan de gå lidt i stå? Men så burde de svampe der vokser på den anden side (den side der før var opad) jo bare vokse derudaf, de har ikke rørt ved vand, og de er også gået i stå.
:?: :?:

Nogen gode tips eller beroligelser til en n00b?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
slap af og giv dem tid. Tror godt de kan tåle at vokse skævt osv. De er ligeglade med lyset, det er kun en guide da det i naturen er smartest at vende op ad.. Og selvf. at de drukner og rådner i bunden af din plastik kasse.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja ok... var nok lige lidt hurtig til at gå i panik tidligere idag :oops:

Nu ser det sådan her ud:
hele kagen oppefra
Billede

lidt nærbilleder:
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Måske der egentlig ser helt fint ud... Og jo, de er vokset siden i går, da var de meget små.

I må bære over med kvaliteten på billederne, mit gode cam har jeg ikke hjemme i øjeblikket.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Til en anden gang: Der er vist nogle der pakker sidene og bunden af kassen ind i f.eks. staniol så der kun kommer lys fra toppen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hehe... det har du ret i, men det har allerede været oppe i tråden :wink:

Titel: wehoooo
Medlem
Brugeravatar

Nå... så blev der endelig høstet.

Jeg var meget i tvivl om jeg skulle plukke dem eller ej, da de ikke så specielt store ud endnu.

Jeg stod og stenede lidt over dem, og tog dem så ud af posen for at kigge nærmere.

Da jeg fik kagen ud og kunne se op under hovederne, kunne jeg se at sløret var brudt på flere af dem, og der var allerede drysset en lille bitte smule sporer ud over et par stykker (næsten ikke til at se).

Jeg besluttede mig derfor for at plukke dem med det samme.

Jeg glemte i min iver, at tage et billede før jeg plukkede dem, men jeg tog et bagefter, da de lå på en avis side om side:
Billede

Så tog jeg lidt flere:

nogen af de største sammenlignet med et alkaline AA
Billede

Billede

Billede

Som sagt er de ikke kæmpe, men det er vel ok. Synes at have læst at det er meget normalt i første flush, og at de så bliver størrre i andet flush.

Jeg vejede dem op til 120gram friske, hvilket vel svarer til ca. 10 -12 gram tørrede. Ikke noget at prale af ligefrem, men jeg er ganske tilfreds, med det.

Jeg skrabede kagen "ren" som intsruktionerne siger, og lagde kagen i boxen igen. Så fyldte jeg boxen med vand, puttede låget på og smed den i køleskabet. Der får den lov at ligge i 4 timer og så ryger den op i posen igen.

Jeg kan også lige indføje at jeg har pakket boxen ind i staniol i siderne og bunden, og dækket den nederste 1/3 af grow-posen med sort plastic for at holde lyset ude.

Håbet er så at 2. flush kommer ud på toppen af kagen :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Tillykke med høsten. Er du sikker på det ikke er et alkaline AAA :lol: :?: Fik du iøvrigt lavet sporeaftryk :?:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

øh hehe... altså det er ikke et af de helt små batterier... men det kan da godt være at det hedder aaa... det kan min hashede hjerne ikke lige huske :lol:

Nej jeg har ikke taget sporeaftryk, for det er ikke hensigten at jeg skal dyrke videre efter dette growkit.

Men det kan da være jeg skifter mening. Der når jo nok at komme nogen flere op i andet flush (håber jeg da hehe)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ved nærmere eftersyn er batteriet et AA og ikke AAA... så små er svampene heller ikke :wink:

Har testet dem i fredags i tørret tilstand.

Havde besøg af nogle venner, vi var 4 der indtog svampe. 2 spiste 1g hver, jeg spiste 1,5g og 1 spiste 2g, og senere 1/2g.

Vi er alle erfarne trippere, og selvom jeg ikke har spist svampe i næsten 10 år, har jeg spist en del tidligere.

Jeg regnede med at det bare skulle være et mildt trip, og har tidligere spist adskillige gram ad gangen, så 1,5 skulle være ok.

Vi vejede dem op og spiste dem som de var, og skyllede efter med cola (med brus hehe). Vi spiste de største af dem, og gik uden om aborterne.

Efter ca. 20 minutter var der tydelig virkning hos os alle, ved 45 min. var vi fuldstændig blæst, med kraftige visuals og heftig bodyload, en af de andre som havde spist 1g, og ham der nok er den mest erfarne af os,spurgte hvor lang tid der var gået. Da han fik af vide at der kun var gået 45min, grinede han helt vildt og sagde at så skulle vi tage og spænde sikkerhedsselerne, for come-up fortsætter 45min endnu ca...

Og han havde ret... jeg har aldrig i mit liv været så påvirket af så lidt svampe... De 3 andre sagde det samme. Det er godt nok nogle vilde svampe... og jeg troede det var et begynder-kit jeg havde købt :lol:

Jeg glæder mig til at prøve aborterne, som jeg har læst skulle være mest potente.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]