Nå... så blev der endelig høstet.
Jeg var meget i tvivl om jeg skulle plukke dem eller ej, da de ikke så specielt store ud endnu.
Jeg stod og stenede lidt over dem, og tog dem så ud af posen for at kigge nærmere.
Da jeg fik kagen ud og kunne se op under hovederne, kunne jeg se at sløret var brudt på flere af dem, og der var allerede drysset en lille bitte smule sporer ud over et par stykker (næsten ikke til at se).
Jeg besluttede mig derfor for at plukke dem med det samme.
Jeg glemte i min iver, at tage et billede før jeg plukkede dem, men jeg tog et bagefter, da de lå på en avis side om side:

Så tog jeg lidt flere:
nogen af de største sammenlignet med et alkaline AA

Som sagt er de ikke kæmpe, men det er vel ok. Synes at have læst at det er meget normalt i første flush, og at de så bliver størrre i andet flush.
Jeg vejede dem op til 120gram friske, hvilket vel svarer til ca. 10 -12 gram tørrede. Ikke noget at prale af ligefrem, men jeg er ganske tilfreds, med det.
Jeg skrabede kagen "ren" som intsruktionerne siger, og lagde kagen i boxen igen. Så fyldte jeg boxen med vand, puttede låget på og smed den i køleskabet. Der får den lov at ligge i 4 timer og så ryger den op i posen igen.
Jeg kan også lige indføje at jeg har pakket boxen ind i staniol i siderne og bunden, og dækket den nederste 1/3 af grow-posen med sort plastic for at holde lyset ude.
Håbet er så at 2. flush kommer ud på toppen af kagen