Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 19:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har lidt få spørgsmål, som ville hjælpe mig rigtig meget næste gang jeg skal tage knalder, så hvis i gider at hjælpe med dem ville det være skide godt :) Har prøvet at søge, men syntes ikke rigtigt jeg kan få svar på dem.

1. Hvor lang tid gør der før det virker? Spørger nemlig fordi sidste gang, tog jeg 1 stk. og der gik 1 time, og jeg kunne intet mærke. Derefter drak jeg så en masse, og tog 1 stk mere, ca. ½ time efter var jeg totalt ristet.
2. Er det dumt at drikke alkohol samtidig, eller giver det ingen virkning? Det må vel være godt så jeg ikke dehydrerer.
3. Er der forskel på hvilket humør jeg er i inden jeg tager det? Nogle venner siger nemlig, at hvis man er i dårligt humør inden skulle man blive utrolig aggressiv, og det har jeg ikke lyst til :)

Håber i vil hjælpe mig, tak for hjælpen på forhånd :)

Titel:
Medlem

1. Ved mig tager det en time til halvanden.

2. Du skal ikke drikke alkohol imens. Alkohol er også dehydrerende så sammen med kiks er det slet ikke en god blanding.

3. Jeg tror ikke nogen bliver agressive på kiks, men du kan sikket opleve nedtur. Om det så har noget med humøret før indtagelse skal jeg ikke kunne sige.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
1. Det plejer at tage 1 time, måske lidt længere eller kortere, afhængig af hvornår du sidst spiste (meget mad i maven betyder at du optager pillen langsommere)

2. NEJ!!!
Alkohol er vand-drivende (det "dehydrerer dig"), så det er ikke en god idé.
Et par enkelte genstande er måske ikke vildt farligt, hvis du opholder dig et sted der ikke er for varmt, og du sørger for at drikke nok vand. Men du skal passe meget på.
Det kan også ødelægge effekten af MDMA'en lidt.

3. MDMA ("ecstasy") er en smule psykedelisk, idet det forstærker sanseindtryk og stemninger.
Det er nok ikke en god idé at tage det, hvis du er nedtrykt, vred el.l..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Trier- skrev:
3. Er der forskel på hvilket humør jeg er i inden jeg tager det? Nogle venner siger nemlig, at hvis man er i dårligt humør inden skulle man blive utrolig aggressiv, og det har jeg ikke lyst til

Det har dine venner ret i. Typisk er der et eller andet man er negativ over. Sørg for at få afklaret problemet inden du går igang.

Hvis du fx. er negativ på en ven over et eller andet han har gjordt, så sørg for at få talt ud med ham, inden du "tripper". Man kan blive aggressiv hvis man går og holder igen og ikke lukker op mens man er på mdma.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
CamelJJ skrev:
Det har dine venner ret i. Typisk er der et eller andet man er negativ over. Sørg for at få afklaret problemet inden du går igang.

Hvis du fx. er negativ på en ven over et eller andet han har gjordt, så sørg for at få talt ud med ham, inden du "tripper". Man kan blive aggressiv hvis man går og holder igen og ikke lukker op mens man er på mdma.

Har ikke selv prøvet MDMA, men er det ikke svært at lade være med at lukke op, når man er på det? Det er ihvertfald mit indtryk fra de posts der har været om det, 'but please, enlighten me'.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Afhængig af pillen samt indhold af mad i maven kan der gå imellem et kvarter og sikkert op til halvanden time+.

Et par øl inden at det kicker ind kunne eventuelt være godt, for lige at sætte et lille beruset smil på læben så du er i godt humør inden du bliver skudt af ;)

Under selve rusen skal du dog kun drikke vand, og helst masser af det hvis du danser i et varmt lokale samtidig. Sportsdrikke der inderholder salt er også godt, for at bevare balancen.

Og hold forresten helst 2 måneders mellemrum med ecstacy, hvis ikke du vil have at det skal fucke dig op.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
DeHades skrev:
CamelJJ skrev:

Har ikke selv prøvet MDMA, men er det ikke svært at lade være med at lukke op, når man er på det? Det er ihvertfald mit indtryk fra de posts der har været om det, 'but please, enlighten me'.

For grønne mdma brugere er det ikke noget problem at lukke op og sige hvad de føler osv, det sker af sig selv.
En erfaren mdma bruger som tager stoffet ofte, har lært at styre rusen og kan derfor holde igen med at lade sig rive med på "trippet".

Det er ligesom at nogen folk kan gå i byen på syre, fordi de har lært at styre rusen, mens andre ikke kan gå ud af en dør, fordi de ikke kan styre rusen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Okay, på den måde. Jeg er helt med, for det samme princip gør sig gældende for mig med amfetamin. De første mange gange mistede jeg al kontrol over snakketøjet, men det har jeg styr på nu. Det samme kan ikke siges for methylon ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CamelJJ skrev:
DeHades skrev:
CamelJJ skrev:

For grønne mdma brugere er det ikke noget problem at lukke op og sige hvad de føler osv, det sker af sig selv.
En erfaren mdma bruger som tager stoffet ofte, har lært at styre rusen og kan derfor holde igen med at lade sig rive med på "trippet".

Det er ligesom at nogen folk kan gå i byen på syre, fordi de har lært at styre rusen, mens andre ikke kan gå ud af en dør, fordi de ikke kan styre rusen.

Lært at styre rusen .. Må jeg da være fri.

Deres tolerance er sku da bare så skyhøj at lortet virker som en pande pis på dem.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg kender faktisk til et tilfælde, hvor en person har begået mord mens han var på piller. :shock:
Så jo det kan afgjort godt lade sig gøre at blive aggresiv mens man er på MDMA hvis bare man er syg nok i skallen i forvejen.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Resist skrev:

Deres tolerance er sku da bare så skyhøj at lortet virker som en pande pis på dem.

Der må jeg være uenig. Meget af det er psykisk. Jeg kan også sagtens holde mig selv i tøjlerne, selvom jeg spiser 2-3 kiks efter 3-6 måneders afholdenhed, fordi man ikke glemmer, hvordan man styrer sig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Resist skrev:

Der må jeg være uenig. Meget af det er psykisk. Jeg kan også sagtens holde mig selv i tøjlerne, selvom jeg spiser 2-3 kiks efter 3-6 måneders afholdenhed, fordi man ikke glemmer, hvordan man styrer sig.

CamelJJ skrev:
En erfaren mdma bruger som tager stoffet ofte

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Resist skrev:
CamelJJ skrev:

Aha! Så er jeg også enig med dig. Men både tolerance og erfaringen spiller en afgørende rolle for effekten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Resist skrev:
CamelJJ skrev:

Aha! Så er jeg også enig med dig. Men både tolerance og erfaringen spiller en afgørende rolle for effekten.

Helt bestemt :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Trier- skrev:
1. Hvor lang tid gør der før det virker? Spørger nemlig fordi sidste gang, tog jeg 1 stk. og der gik 1 time, og jeg kunne intet mærke. Derefter drak jeg så en masse, og tog 1 stk mere, ca. ½ time efter var jeg totalt ristet.

Når du pludselig begynder at drikke, så maskerer du jo den "come up" der er. Ikke smart.

Her i huset tager det normalt en time, før der er ordentlig virkning, men én af mine trip buddies tager rutinemæssigt 1½ time om at komme ordentlig op. Altså er vi forskudt med ca. en halv time.

Jeg kender vores foderstand, og det skyldes simpelthen ikke at den ene har spist mere end den anden til aftensmad.

Trier- skrev:
2. Er det dumt at drikke alkohol samtidig, eller giver det ingen virkning? Det må vel være godt så jeg ikke dehydrerer.

Alkohol er primært en fare, hvis du danser samtidig. Her er dehydrering en virkelig fjende! Tager du det uden stor fysisk udfoldelse, så er det ikke farligt som sådan. Alkohol mindsker dog fornøjelsen og skarpheden i MDMA'en, og det er lidt spildt.

Trier- skrev:
3. Er der forskel på hvilket humør jeg er i inden jeg tager det? Nogle venner siger nemlig, at hvis man er i dårligt humør inden skulle man blive utrolig aggressiv, og det har jeg ikke lyst til :)

Jeg har ikke selv prøvet det, og det er ikke stoffets mest normale effekt. Men risikoen er sikkert lidt som at få en sjælden noia på hash: det sker normalt ikke, men ... shit happens :)

Der er desværre eksempler på at folk er gået i panik på Ecstasy, og det giver jo normalt udslag i "flygt eller kæmp"-adfærd.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg kan godt finde på at blive provo og pågående når jeg har taget MDMA, hvilket jeg egenlig mener er fint nok da den gængse MDMA-rus nogle gange kan være kvalmende i overført betydning.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mange tak for alle svarena :) Er rimelig overrasket ang. alkohold, havde nemlig hørt det fuldstænding modsatte, men man hører jo så meget >_>

Helt klart noget jeg kan bruge, så tak igen :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Flaban skrev:
Jeg kan godt finde på at blive provo og pågående når jeg har taget MDMA, hvilket jeg egenlig mener er fint nok da den gængse MDMA-rus nogle gange kan være kvalmende i overført betydning.

Jo også træls at blive uvenner med folk :wink:

Men jo den kan blive ret "kvalmende" :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
altså der er jo en grund til at mdma også er kaldt "the love drug"
Man bliver meget kærlig på mdma og din verden bliver positiv. Alle er dine venner, self bortset fra hvis du begynder at lave noget lort og slås med folk. Jeg har selv kun prøvet det een gang. Men jeg har et rimelig klart indtryk af rusen.

Jeg synes det var fedt nok men jeg re doserede lige kraftigt nok.
og det er normalt at der går de der 45-120 minutter før virkningen træder i kræft.

og ja ? hvis du bare drikker bajere en hel aften så er du nok ude og pisse en 10 gange, eftersom alkohol dehydrere. Da MDMA sætter gang i kroppen og får dig til at svede vil du have brug for væske. vand. Det er derfor mange diskoteker har lukket for den kolde hane så de kan tillade sig at tage 20 kr for en halv liter vand!

håber du kan bruge det. ellers så tag et smut forbi wikien der står alt vældig godt beskrevet :) http://psychedelia.dk/wiki/

Titel:
Medlem

Sjældent folk bliver aggressiv på Ecstasy .. men det sker da.. synes bare ikke stoffet virker på sådan en måde at man bliver aggressiv .. men kan være det bare er min mening :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]