@DeHades: Jeg kan se, at du har misforstået, hvad jeg mente med følgende:
"Mht at mange ud fra en viden om div kemiske stoffers indvirken på hjernen gladeligt indtager div nye stoffer
- så lyder det da lidt langt ude at disse psykedelika.dk-brugere ved mere om disse RC end forskerne som opfinder og forsker i dem....-right?"
- Jeg går ud fra, at det er fordi, jeg ikke har udtrykt det klart nok, så jeg prøver at uddybe nærmere:
Nogle af RC stofferne er jo netop endnu så ukendte, at langtidseffekt ikke er kendt - heller ikke af forskerne selv.
Så kan psy.dk-brugerne vel heller ikke kende langtidseffekt uanset, hvor meget de ved om kemisk beslægtede stoffers virkning.
Det er for mig lidt sjovt at se, hvordan ikke videnskabeligt orienteredes livsanskuelse ofte bliver angrebet af videnskabeligt orienterede
- men når det kommer til videnskaben omkring stoffers sikkerhed, er det ofte ikke så vigtigt - bare de virker.
(Citat DeHades: <At kalde folk for intolerante og ignorante fordi de ikke deler en andens [og din]
opfattelse af verden er da så absolut respektløst. Det må du da kunne se.> citat slut.)
Ja det er klart, men ikke hvad jeg faktisk skrev. Men hvad du vælger at (mis)forstå.
Jeg står selv med et ben i både den videnskabelige og den "alternative" verden,
så det ville sgu da være underligt at se ned på andre, som er mere til den ene side - ikk?
Al respekt for de, som har mere interesse (og forstand) i den kemiske/videnskabelige verden!
Ofte oplever jeg bare, at mange af disse er meget lukkede overfor den ikke videnskabelige dimension.
Min erfaring med psy.dk og andre internet-medier er, at misforståelser trives i bedste velgående,
og til tider kan forsøg på at opklare misforståelser bare gøre ondt værre, så jeg stopper her.
-Især er det svært da vi ikke kender hinanden og hinandens referencerammer.
Gider faktisk ikke diskutere om, hvorvidt jeg er intolerant eller ej
- måske nogle af misforståelserne er opklaret nu??? (Hvis du har løsrevet dig fra din første antagelse) - Anyway, Hav en hyggelig weekend.
- Peace brother - får jeg næsten lyst til at sige - så kan du jo undre om jeg er sort, hippie, langt ude eller noget helt 4.