Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 16:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Jeg har nu taget imozop i 5 måneder og skal tage 15mg før de virker... Findes der nogle alternativer at jeg kan nævne for min læge?

Senest rettet af Smokémon 29 aug 2007 10:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Kan ikke lige komme på noget alternativt som sådan.. Der er kun Zolpidem osv men det er også Zopiclon der er det virksomme stof i dem.. Ser frem til at høre hvad de andre har at sige.. For ku godt bruge nogle selv ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Der findes masser af alternativer.. Men tror ikke du skal regne med at få din læge til at udskrive en recept, på et medikament efter eget valg...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Nu vil jeg ikke lege læge, men efter hvad jeg kan læse under OBS så burde du måske overveje at stoppe?
http://www.apoteket.dk/servlet/osp/subs ... 8101727794

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Jeg har heller ikke lyst til at skulle skifte til f.eks. flunitrazepam eller andet "hardcore"... Det var bare mere om man med fordel kunne skifte til Zolpidem,som stonez har foreslået i det andet indlæg... Forstår ikke lige hvorfor der ligger to af det samme indlæg,har kun postet det eén gang... :?:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
nu er det ikke meningen disse inslumrings piller som imozop og zolpidem er , skal tages mere end max 14 dage , de er til akut søvn besvær , og ikke beregnet til at man skal tage dem i halvt år hver dag for at sove, så det er egenligt ikke noget vidunder du har skullet oppe dosis . jeg tror ikke det vil hjælpe det store at skifte til zolpidem vis du har haft et stort forbrug af zopiclon og det ikke rigtigt virker mere.

vis det er et vedvarende problem du ikke kan sove må du se om dig og din læge ikke kan finde en mere holdbar løsning end indslumrings piller..... behandling af selve årsagen, eller måske et ikke benzo deviat til at sove på..... virker efter min overbevisning mere hensigts mæssigt vis der er tale om lang varig behandling.....

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Noget antipsykotisk som f.eks. truxal og seroquel bør kunne gøre det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Antihistamin, fås både i håndkøb og på recept. Bruger dem med fordel ved søvnløse nætter, dog virker de sommetider meget trættende på mig dagen derpå også.

Titel:
Medlem

Har du prøvet melatonin?
Stoffet er et hormon, der udskilles i hjernen og er med til regulere døgnrytmen. Ved udskillelse af melatonin vil man opleve en naturlig træthed.

Jeg har selv prøvet at tage melatonin 3 mg hvis jeg ikke kunne sove, eller hvis jeg af den ene eller anden grund havde brug for at vende min døgnrytme. Det virker fortrinligt, men forvent ikke en effekt som Zopiclon eller benzodiazepiner. Jeg har også snakket med flere, der ikke fik helt den samme effekt ud af det som jeg.

Problemet er, at stoffet er ulovligt i Danmark pt., men det kan købes i håndkøb i mange andre europæiske lande samt USA. Kig dig lidt omkring, de er ikke så svære at skaffe. Tjek wikipedias info om stoffet før du foretager dig noget:
http://en.wikipedia.org/wiki/Melatonin

Jeg er enig med de andre i, at du skal holde dig fra de stærke benzoer, og at du bør trappe ned på zopiclonen. Det er en ond cirkel, og det kan ødelægge din hverdag.

Held og lykke med det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]