Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Flueknepper kongen

Malkavian, blot fordi stoffer deler kemisk struktur, dvs. phenylethylaminskelettet, betyder det slet ikke, at de har samme effekt på hjernen. Det synes jeg er en vildfaren kommentar, da masser af phenethylaminer, såsom phenethylamin i sig selv ingen toksicitet udviser.

Methylon skal ses i kraft ud fra sin strukturelle sammenlignelighed med MDMA, samt introduktionen af en oxogruppe, der som bekendt ændrer stoffets egenskaber en hel del.

En polær gruppe som en oxogruppe (cathinongruppen) eller hydroxygruppe (efedrinklassen) påvirker stoffers toksicitet og effekt meget. Et klassisk eksempel på dette er methamfetamin kontra efedrin, hvor efedrinet har en langt mere somatisk effekt end methamfetaminets.

Cathinongruppen udviser generel mindre serotonerg aktivitet end amfetaminerne, men i øvrigt ækvivalent dopaminerg og noradrenerg aktivitet.

Den tilsvarende større dosis, der advokeres for kan altså medføre en øget dopaminerg toksicitet, svarende til amfetaminets. Derfor er jeg betænkelig med methylon. Især fordi det studium, Winta har taget del i kun har tjekket for parametre, som ekskluderer netop dopaminerg toksicitet.

Pas på jer selv.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Dagen efter en ordenlig tur på methylon føler jeg heller ikke den smadrerhed som de 2 andre... Men er dog en smule nervøs for de fremtige skader da det som sagt er research

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Levose skrev:
.

En polær gruppe som en oxogruppe (cathinongruppen) eller hydroxygruppe (efedrinklassen) påvirker stoffers toksicitet og effekt meget. Et klassisk eksempel på dette er methamfetamin kontra efedrin, hvor efedrinet har en langt mere somatisk effekt end methamfetaminets.

Cathinongruppen udviser generel mindre serotonerg aktivitet end amfetaminerne, men i øvrigt ækvivalent dopaminerg og noradrenerg aktivitet.
.

Er det grunden til at jeg sveder som et svin når jeg tager methylon?
Sveder langt mere på methylon end jeg gør en eks amfetamin, Meth, MDMA-

Titel:
Flueknepper kongen

Det er i hvert fald ikke et sundt tegn, og netop derfor mener jeg, der skal udvises forsigtighed med methylon, og tage methylon-advokeren med et enormt stort gran salt. Også det på Erowid.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Levose skrev:
Det er i hvert fald ikke et sundt tegn, og netop derfor mener jeg, der skal udvises forsigtighed med methylon, og tage methylon-advokeren med et enormt stort gran salt. Også det på Erowid.

Er det det at svede du bestemt ikke mener er et sundt tegn? Og hvad er din baggrund for den udtalelse?

Titel:
Flueknepper kongen

Winta skrev:
Levose skrev:

Er det det at svede du bestemt ikke mener er et sundt tegn? Og hvad er din baggrund for den udtalelse?

Fordi det reflekterer en temperaturstigning, som netop er et af kriterierne for potentiel neurotoxicitet.

Derfor ville jeg holde igen med Methylon, og synes dets skamløse promovering er at lege med folks hjerner.

Titel:
Methylon Connoisseur

Levose skrev:
Winta skrev:
Levose skrev:

Fordi det reflekterer en temperaturstigning, som netop er et af kriterierne for potentiel neurotoxicitet.

Derfor ville jeg holde igen med Methylon, og synes dets skamløse promovering er at lege med folks hjerner.

Ja, det er klart, jeg skriver nemlig aldrig at folk lige skal huske at tænke over at det er RC..

Så det at dyrke motion er også farligt? Jeg kan stadig ikke forstå at du mener at bare fordi man sveder lidt så er det et tegn på at det er farligt, synes det er lidt tamt.

i øvrigt synes jeg også det er at lege med folks hjerne at komme med foreslag til gode døskomboer og i det hele taget at blande ting og sige god for dem. Jeg tror ikke på methylon er mere skadeligt end mdma, og kender virkelig mange der er enige med mig idet, men hvis du har det godt med at promovere mdma frem for det så er det fint, men lad være med at skulle putte den over på mig..

Titel:
Insane psychedelia user!

Levose skrev:

Skrev du lige methylon med stort, skat? :cry:

Winta skrev:
Jeg tror ikke på methylon er mere skadeligt end mdma, og kender virkelig mange der er enige med mig idet, men hvis du har det godt med at promovere mdma frem for det så er det fint, men lad være med at skulle putte den over på mig..

Nu er neurotoxicitet så ikke et spørgsmål om mening, så uanset hvor mange der mener det, på basis af hvordan de har det dagen efter eller hvad ved jeg, så er den mening lige til at lukke op og skide i. Du kan ikke mærke at neuroner dør, at hepatocytter bliver beskadigede, eller at nukleinsyrer undergår mutationer. I ved INTET om det, så stop med at promovere den holdning. Kom igen når du ved hvad det vil sige at være ekspert.

Hint: Det handler ikke om at bruge et bestemt stof meget.

Titel:
Flueknepper kongen

Forskellen er, Winta, at methylon ikke blot øger temperatur, men har en væsentlig dopaminerg og noradrenerg aktivitet. Disse to faktorer kombineret er det, der skal til for at udløse neurotoxicitet.

Det jeg ikke bryder mig om, er at der stort set ingen sikkerhedsdata er om stoffet. Måske har du fået taget billeder af SERT-mapping, som ganske vist viste forandringer. Men hvad med DAT? Desuden kan man ikke bruge dit resultat til at basere et udsagn om, at methylon er sikkert, på. Du er statistisk insignifikant.

Derfor mener jeg der er al mulig grund til at udvise endog stor sikkerhed, når det kommer til methylon. Og det er det ikke at redosere med 50-100mg.

Titel:
Methylon Connoisseur

Dr. Phibes skrev:
Levose skrev:

Skrev du lige methylon med stort, skat? :cry:

Winta skrev:
Jeg tror ikke på methylon er mere skadeligt end mdma, og kender virkelig mange der er enige med mig idet, men hvis du har det godt med at promovere mdma frem for det så er det fint, men lad være med at skulle putte den over på mig..

Nu er neurotoxicitet så ikke et spørgsmål om mening, så uanset hvor mange der mener det, på basis af hvordan de har det dagen efter eller hvad ved jeg, så er den mening lige til at lukke op og skide i. Du kan ikke mærke at neuroner dør, at hepatocytter bliver beskadigede, eller at nukleinsyrer undergår mutationer. I ved INTET om det, så stop med at promovere den holdning. Kom igen når du ved hvad det vil sige at være ekspert.

Hint: Det handler ikke om at bruge et bestemt stof meget.

Og i ved ikke at det er skadeligt med sikkerhed så lad være med at promovere den holdning.

Levose skrev:
Forskellen er, Winta, at methylon ikke blot øger temperatur, men har en væsentlig dopaminerg og noradrenerg aktivitet. Disse to faktorer kombineret er det, der skal til for at udløse neurotoxicitet.

Det jeg ikke bryder mig om, er at der stort set ingen sikkerhedsdata er om stoffet. Måske har du fået taget billeder af SERT-mapping, som ganske vist viste forandringer. Men hvad med DAT? Desuden kan man ikke bruge dit resultat til at basere et udsagn om, at methylon er sikkert, på. Du er statistisk insignifikant.

Derfor mener jeg der er al mulig grund til at udvise endog stor sikkerhed, når det kommer til methylon. Og det er det ikke at redosere med 50-100mg.

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at methylon var sikkert, tværtimod.

Jeg kan ikke huske præcis hvad jeg blev scannet med og for, ved bare at det strækkede sig over 2 dage og over 6 scaninger, så lidt af hvert er jeg vidst blevet scannet for..

Du lyder bare meget sikker på at der foregår en neurotoxicitet og jeg kan ikke forstå hvad du bykker det på..

Titel:
Flueknepper kongen

På at det har en manglende serotoninaffinitet, men er lige så potent dopaminergt og noradrenergt som MDMA.

Derfor den højere dosis, og tilsvarende højere dopaminerge og noradrenerge aktivitet, derfor øget risiko for neurotoxicitet.

Hvilket jeg også har sagt før.

Og hvis du ikke mente det var sikkert, hvorfor så tale i så høje toner om det? :roll:

Titel:
Methylon Connoisseur

Levose skrev:
På at det har en manglende serotoninaffinitet, men er lige så potent dopaminergt og noradrenergt som MDMA.

Derfor den højere dosis, og tilsvarende højere dopaminerge og noradrenerge aktivitet, derfor øget risiko for neurotoxicitet.

Hvilket jeg også har sagt før.

Og hvis du ikke mente det var sikkert, hvorfor så tale i så høje toner om det? :roll:

Fordi det er mit klare yndslings stof? fordi jeg synes det er virkelig lækkert, og det aldrig har gjort mig noget ondt :)

Alt hvad du taler pænt om, mener du også det er helt sikkert?

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg taler i høje toner om 2C-B. Et hurtigt kig på PubMed viser, at de udførte studier ingen neurotoxicitet udviser. Det samme gælder LSD, fx.

Det har aldrig gjort DIG noget ondt nej, men derfor synes jeg stadig nogle af dine doserings, og især redoseringsvejledninger er helt hen i hegnet, når der stort set ingen studier er blevet udført på det.

Senest rettet af Slettet 23 aug 2007 17:32, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Winta skrev:
og det aldrig har gjort mig noget ondt :)

Se venligst mit ovenstående indlæg. Det ved du INTET om. Du har et religiøst forhold til det stof. En meget dårlig indgang til objektiv debat.

Senest rettet af Dr. Phibes 23 aug 2007 17:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Methylon Connoisseur

Levose skrev:
Jeg taler i høje toner om 2C-B. Et hurtigt kig på PubMed viser, at de udførte studier ingen neurotoxicitet udviser.

Det har aldrig gjort DIG noget ondt nej, men derfor synes jeg stadig nogle af dine doserings, og især redoseringsvejledninger er helt hen i hegnet, når der stort set ingen studier er blevet udført på det.

Hvad hentyder du her til?

Ok, så 2c-b er 100% sikkert at tage lige så meget af man vil? meget uheldig holdning at have synes jeg..

Dr. Phibes skrev:
Winta skrev:

Se venligst mit ovenstående indlæg. Det ved du INTET om. Du har et religiøst forhold til det stof. En meget dårlig indgang til objektiv debat.

Ikke hvad jeg ved af så, og det er godt nok for mig. Og med mit forbrug burde der have været noget hvis det var så slemt som Levose prøver at få det til at lyde.

Religiøst er måske så meget sagt, vil bare ikke sige det er dårligt bare fordi der ikke er nogle beviser for at det ikke er.

Senest rettet af Winta 23 aug 2007 17:40, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Flueknepper kongen

Nej. Men der er ikke et neurotoksisk potentiale, og dermed kan man ikke blive straffet af det om 5-10-20 år.

Jeg advokerer det heller ikke 1% så meget, som du gør med methylon. Det synes jeg er en klar nuanceforskel. Du advokerer næsten ubegrænset for methylon - som om der ingen risici er.

Titel:
Methylon Connoisseur

Levose skrev:
Nej. Men der er ikke et neurotoksisk potentiale, og dermed kan man ikke blive straffet af det om 5-10-20 år.

Jeg advokerer det heller ikke 1% så meget, som du gør med methylon. Det synes jeg er en klar nuanceforskel. Du advokerer næsten ubegrænset for methylon - som om der ingen risici er.

haha, advokere ligefrem.. Det vil jeg nu ikke kalde det, jeg bruger meget tid på at fortælle folk at man lige skal huske og tænke over at man ikke ved ret meget om det.

Det er bare det stof jeg ved mest om og det jeg klart bedst kan lide, derfor er det også det jeg snakker mest om og hjælper folk mest med, det er vel ikke så underligt.. Bare fordi jeg ikke (som andre) tager alt muligt crap jeg kan komme i nærheden af.

Titel:
Insane psychedelia user!

Winta skrev:
Dr. Phibes skrev:
Winta skrev:

Ikke hvad jeg ved af så, og det er godt nok for mig. Og med mit forbrug burde der have været noget hvis det var så slemt som Levose prøver at få det til at lyde.

Den konklusion drager du på basis af hvad? Har du magiske evner som gør at du er bevidst om hver eneste biokemisk proces der finder sted i din krop? Det er fjollet at tro, at du kan mærke skader i form af smerter eller at du føler dig "dum".

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg må nok egentlig også tilskrive mig Levoses bekymring omkring den vejledning man møder, når man begynder at eksperimentere med methylon. Jeg har gennem længere tid selv brugt det ved lejligheder, hvor jeg syntes det var berettiget at give den et ekstra skub bagi.

Jeg har, trods latterliggørelse fra bl.a. dig winta, holdt mig til en maximum dosis på 185mg, da det er hvad jeg synes er maximalt af hvad der er rentabelt at indtage på en aften, dette er uden redosering, da jeg ikke tror på at prøve at presse det sidste ud af en oplevelse, men stille mig tilfreds med, hvad jeg har fået allerede. Dog blev jeg i starten af mit forbrug ofte vejledt til at tage både mere, men ikke mindst også lige så store redoseringer. Den næst største dosis jeg har været på, var faktisk den første, hvor netop du winta doserede for mig.

Da jeg så skulle kører studenterkørsel vælger jeg selv, at denne gang skal der virkelig gang i den, og jeg glemmer for en stund mine strengeforholdsregler med dette stof, og tager raskvæk omkring 700mg over to dage. Her føler jeg så, at jeg for alvor mærker, at dine continuelle lovprisninger og glædeshistorie omkring dette stof ikke holder stik, da jeg på 3 dagen, hvor jeg ikke har taget noget, virkelig kan mærke, at dette ikke har været uden konsekvenser. Specielt mit hovede er meget medtaget og jeg har svært ved at sætte noget som helst sammen, og få selv de mest elementære ting til at give mening. Man kan så argumentere for det faktum, at jeg drak alkohol samtidige var medskyldig i, at jeg havde det så skidt, men jeg føler ikke rigtigt, at min tilstand den følgende dag kan sammenligne med tømmermænd, da jeg ingen af de samme symptomer, som jeg normalt oplever når jeg har tømmermænd, var at mærke på tredjedagen.

Min pointe, hvilken nok indtil nu er svær at følge, er, at de evige lovprisninger om, at man ingen skade tager, i hvert fald ikke i forhold til alkohol, ikke helt holder stik. Og det gør mig så nervøs, at du har den holdning, at man på ingen måde muligt kan tage skade af methylon. Specielt når du på stribevis, overtaler folk til at prøve det, og uden at tøve et sekund stiller garant for, at man sagtens kan tage en dosis af både 300 og 500 mg, som førstegangsbruger. Og hold dig for øje, at jeg her kun tager højde for, de ting jeg selv har kunne mærke på min egen krop og hjerne, og ikke har nogen ide om, hvor megen skade jeg har taget, da, som Dr. Phibes nævner, nogle af skaderne ikke umiddelbart er mulige at mærke på kroppen dagen efter.

Jeg skriver ikke dette indlæg, hvilket du nok vil opfatte det som, som et angreb, provokation eller anden fornærmning (denne diskussion lader til at være fyldt med dem allerede), men tværtimod som en headsup og en bøn til dig om at begynde at tænke dig om med din promovering, og ikke mindst begynde at tage et ansvar for den udbreddelse af stoffet, som du nu engang står for. Jeg synes specielt du skal ligge vægt på at mange faktisk betragter dig, som en ekspert på dette område, selvom din title i mine øjne nok mere er en joke end en kompetance garant.

/edit - Jeg har rettet de tonsvis af stave og grammatikfejl jeg selv kunne finde, jeg undskylder for det ringe sprog.

Senest rettet af Bergthora 23 aug 2007 18:04, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!

Bergthora skrev:
Jeg synes specielt du skal ligge vægt på at mange faktisk betragter dig, som en ekspert på dette område, selvom din title i mine øjne nok mere er en joke end en kompetance garant.

Nemlig. Nye brugere har ingen mulighed for at vide at titlen er selvvalgt, og kan komme til at tillægge hans ord langt større autoritet, end jeg personligt bryder mig om.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]