Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 22:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

3-5 joints og bong om aftenen - hver dag :shock: det ville jeg da betegne som overforbrug

Titel:
Junior medlem

balle skrev:
3-5 joints og bong om aftenen - hver dag :shock: det ville jeg da betegne som overforbrug

Det skal vist lige siges for en god ordens skyld at joints bliver delt mellem min mor og min onkel også, når vi ryger sammen. :wink:

Titel:
Medlem

Trehalose skrev:
Kredes skrev:
Ja jeg føler trang, men jeg tror nu ikke jeg ville gå helt amok hvis jeg ikke fik noget.

Hvor lang tid har du røget? .. vil du stoppe permanent?

Jeg røg første gang som 14 eller 15 årig, men jeg har røget meget on/off siden. Mit hverdagsbongmisbrug startede for 4-5 måneder siden, men det helt afskyelige misbrug, hvor man slammer hoveder fra man står op af sengen til man falder ned i den igen, startede for 2-3 måneder siden.

Nej, jeg vil ikke stoppe permanent, men jeg vil lægge bongen på hylden i et godt stykke tid, og holde mig til en joint i ny og næ i stedet. Men jeg begynder heller ikke på joints igen før jeg er kommet helt ovenpå.

Er igang med dag 3 i mit rygestop nu :)

Jeg har stortset lige gjort det samme, smidt min bong ud, også bare holdt mig væk fra alle med røg. Jeg blev først rigtig afhængig her i ferien, fordi jeg røg konstant, der er omkring kun 3-4 dage i denne ferie hvor jeg har været "normal" :P Problemet for mig var, ay jeg vednede mig til at være skæv, så jeg lige pludsleig sagtens kunne være skæv mens min mor var der, hun kunne intet se eller mærke på mig, fordi jeg havde vændet mig så meget til det.

Jeg kunne mærke det ved at jeg blev rastløs når jeg ikke var skæv, og havde meget svært ved at sove. Men det er let at komme af med, efter 3-4 dage, så er det intet problem synes jeg. Jeg røg nok 10-20 bonghoveder i døgnet, alle om aftenen, fordi jeg først stod op ved 18-tiden, man bliver meget sløv, når ,am først begynder at kunne suge.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Søren00 skrev:
Jeg synes det er svært at definere afhængighed af cannabis. Den store fysiske afhængighed opnår man ikke og den psykiske er til at tale med.
Jeg er selv stoppet forholdsvis smertefrit, men man kan så afgjort mærke at der ligesom mangler noget. Beskæftiger jeg mig ikke med det store, og giver jeg mig selv plads til at tænke på at ryge, så bliver det lige den tand sværere.

Når jeg har drukket alkohol får jeg tilgengæld den følelse af at verden ikke er det samme uden fed, men sådan er det, disse ting må man leve med.

Så jeg vil sige at man først mærker afhængigheden bagefter, men at den er til at håndtere. Der mangler bare stadig noget.

fysisk afhængighed kommer skam... bare rolig.. lå sønvløs i ca. 14 dage, rystede og svedte som en i helvede.. havde tynd mave den første uge..

og de psykisk er endnu værre... men det kommer self osse an på hvor lang tid du har ladet dit misbrug stå på..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

waggafnipsen skrev:
Søren00 skrev:
Jeg synes det er svært at definere afhængighed af cannabis. Den store fysiske afhængighed opnår man ikke og den psykiske er til at tale med.
Jeg er selv stoppet forholdsvis smertefrit, men man kan så afgjort mærke at der ligesom mangler noget. Beskæftiger jeg mig ikke med det store, og giver jeg mig selv plads til at tænke på at ryge, så bliver det lige den tand sværere.

Når jeg har drukket alkohol får jeg tilgengæld den følelse af at verden ikke er det samme uden fed, men sådan er det, disse ting må man leve med.

Så jeg vil sige at man først mærker afhængigheden bagefter, men at den er til at håndtere. Der mangler bare stadig noget.

fysisk afhængighed kommer skam... bare rolig.. lå sønvløs i ca. 14 dage, rystede og svedte som en i helvede.. havde tynd mave den første uge..

og de psykisk er endnu værre... men det kommer self osse an på hvor lang tid du har ladet dit misbrug stå på..

Klart det kommer an på hvor lang tid man har ladet det stå på. De halvandet år hvor jeg røg hver dag lod ikke mig ligge som du har ligget. Hvor lang tid stod din rygning på? Jeg klargjorde for mig selv lang tid før jeg stoppede en dag hvorpå jeg skulle stoppe, og det hjalp mig til langsomt at forberede mig. Jeg er sikker på at det har gjort mit stop mindre smertfrit. Pt. er jeg på 14. dag, har mærket det fysiske igennem svedture og få andre ting, men ikke noget jeg ikke kunne gå igennem uden de største problemer.

Ved andre stoffer er de psykiske abstier endnu hårdere, hvilket det også er med hash, men det er et softdrug vi har med at gøre og så ekstrem er afhængigheden ikke. Man mærker den så afgjort, men VIL man så kan man uden de store følger.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
lige præcis det der er aktuelt for mig PT... jeg har det meste af sommerferien forberedt mig på at stoppe med cannasmoking når jeg skulle starte i skole. Jeg har røget som et svin i sommerferien, meget mere end nødvendigt men hele tiden vidste jeg og forberedte jeg mig på at jeg skulle stoppe.

Jeg er nu på 5.dagen i mit rygestop, har det i perioder af helvedes til, mit temperament er fuldstændig ude af kontrol og jeg spiser næsten ingenting. Men alligevel har jeg det overraskende godt, og er pisse stolt af mig selv og det får det positive syn på dagen frem.

(mit cannabismisbrug har stået på i ca 2 år hvor jeg det sidste års tid har røget mellem 5-10 joints i selskab med andre om dagen. De sidste tre måneder jeg har røget omkring 6-7 joints alene da jeg ikke følte jeg ku blive skæv hvis jeg delte med andre.)

God pointe Søren00

mini

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg sagde også det aldrig ville ske alene. og den morale har de fleste af mine venner også brudt. Meget almindeligt er mit gæt. Efter en måneds daglig rygning kan der forekomme abstinenser. Det siger de kloge hverfald.

2 måneder er lang tid, og du bygger helt klart et opførsels mønster som kommer til at påvirke dig delvis allerede nu. You like beeing stoned. og hverdagen ser ikke ud til tage skade? eller gør den? Faktisk ville det førstnævnte være værst. bare vent du. med 80% chance tager du en tur ud i tågen.

NEJ. det er bare mine pesimistiske erfaringer med hash og mennesker. sorry

Anyway prøv at lad vær med at forelske dig så meget i et stof. Det er ikke smart at ryge hver dag. Føleser og tanker bliver mere og mere fjerne. Når jeg røg måneder af gangen kunne jeg huske ca 1%. Måske synes de gamle det er fedt at sige "aaaaah, den gang man var ung." Hvis jeg var dig ville jeg så meget skrue det ned til et weekend forbrug. GIVE ME A TIMEMACHINE

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]