Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 13:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hmmm røg i med alle 3 ben i går. Havde ellers holdt mit rygestop, men kunne ikke lade være med at ryge noget virkelig godt marok i går. Det duftede alt alt for godt. Dumme dumme mig :roll:

Min HPPD sprang op igen efter at være blevet meget bedre de sidste par dage. Finno nok, det kunne jeg regne ud. Men her til morgen og nu, har jeg ikke kunnet fokusere odentligt på objekter længere væk end 2m

Fx. kan jeg ikke se folks øjne på 7-10m afstand. Kun to mørkere pletter.
På 10m afstand kan jeg ikke skelne mund, næse og øjne fra hinanden.

Ser halv-dobbelt og utydeligt, samt tekst ser ud som om der er en streg midt i ordene samt at alle de normale HPPD-effekter er der.

Nu havde jeg lige vænnet mig til at se verden på en normal måde igen.

Hvad tror i det kan skyldes? Har en god efterkoger på, så jeg er jo påvirket af THC'en stadigvæk. Jeg troede bare ikke det ville komme tilbage så kraftigt... Men hvorfor kan jeg ikke fokusere? Det er ligesom hvis man fokuserer en meter foran objekter sammen med følelsen at der sidder noget foran øjnene. Kender i ikke følelsen af at i kan "se" en øjenvippe eller lign. der sidder lige midt i synsfeltet, men man kan ikke se håret? Samme følelse.

Jeg er ikke interesseret i at høre om at jeg skal stoppe med at ryge eller lign. da jeg er holdt op, jeg er bare nysgerrig overfor hvad fanden det kan være? Er lidt irriterende at jeg ikke kan læse teksten her på psy i opløsningen 1680x1050 uden at koncetrere mig gevaldigt

Ligner lidt den utydelighed der kommer ved meskalintrips. Lige pt. har jeg flere visuelle effekter ved dagslys end 25g peruvian torch, og jeg har ikke indtaget andet end kaffe i dag :???:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Xpert skrev:
Har en god efterkoger på, så jeg er jo påvirket af THC'en stadigvæk.

Det lyder altså som om du selv svarer på dit eget spørgsmål.

Bruger du briller?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
fuck det lyder nasty! gid jeg kunne hjælpe dig der..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

FlæmMing skrev:
Xpert skrev:

Bruger du briller?

Ja jeg ved godt hvorfor min HPPD hopper frem igen, men hvorfor viser den sig som om jeg ikke kan fokusere? Det er værre i dag end da jeg røg hver dag.

Men nej jeg bruger ikke briller, og har aldrig gjort det. Kan også godt se normalt, og jeg kan også godt fokusere. Men det er ligesom mine øjne er trætte som efter en laaaaaang nat. Hvis jeg åbner øjenene helt og koncentrerer mig så kan jeg godt se nogenlunde klart. Men det får jeg ondt i hovedet af længere tid

Nå fuck det, jeg var bare i lidt dårligt humør, ville egentligt slette tråden hvis der ikke var nogen der havde skrevet... Min egen skyld, jeg må tage konsekvenserne.

Derudover har jeg fået øjnene op for hvor utrolig langsom jeg bliver dagen efter jeg ryger i forhold til disse dage hvor jeg ikke røg. Nu er jeg dobbelt så motiveret for at stoppe, og holder det (eller, holder pause ;) )

Fortsat god regnvejrsdag til alle...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Xpert skrev:
FlæmMing skrev:
Xpert skrev:

Bruger du briller?

Fortsat god regnvejrsdag til alle...

Mange tak.

Og held og lykke med rygestoppet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xpert. Kender lidt til det du skriver, og til andre som har oplevet noget i samme stil. Det var ofte pga hjernen og sindet havde brug for virkelig meget hvile og til at slappe fuldstændig at og ikke være påvirket af noget som helst.

Dyrker du sport xpert?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Takker................. Tror jeg holder en lang pause med alting

Dyrker sport på den måde at jeg arbejder, og cykler til arbejdet... Så 30-50km cykling om dagen og opm og ned af trapper

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OK wierd. Insufflerede en bane kanna for 15min siden.

Jeg kan nu læse som jeg plejer, fx. kan jeg læse nummerplader på 55-60meter.

Hvordan kan en mild SSRI gøre det? Der er stadigvæk visuals og mønstre, men det gør ikke så meget, er jeg vant til

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg ved godt du ikke vil høre alt muligt crap om at det ikke var godt at du faldt osv osv, men var det ikke en idé at holde en pause fra alle substander et stykke tid? Give din hjerne lidt ro, så den kan komme på højkant igen. Forstå mig ret, jeg synes egentlig bare det du fortæller er noget bekymrende, så det her er ment på den bedste måde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DeHades skrev:
Jeg ved godt du ikke vil høre alt muligt crap om at det ikke var godt at du faldt osv osv, men var det ikke en idé at holde en pause fra alle substander et stykke tid? Give din hjerne lidt ro, så den kan komme på højkant igen. Forstå mig ret, jeg synes egentlig bare det du fortæller er noget bekymrende, så det her er ment på den bedste måde.

Forstår dig, og du har ret. Jeg river heller ikke hovedet af dig :)
Jeg er stoppet med THC'en i min. 1 måned, og lader lige det hele falde på plads. Det gik rigtig godt indtil i går aftes, men for satan hvor duftede det godt, kunne ikke lade være selvom jeg fortrød i dag.

Det er ikke fordi jeg indtager så meget udover THC og lidt psykedelika engang i mellem. Her på det sidste en del LSA og har så prøvet to milde meskalin-trips, ikke noget jeg ville tænke mig til var særligt skadeligt. Passer også både arbejde og uddannelse i mens, så det er ikke fordi jeg sidder og lammer den 24/7 ;)

Men tror jeg holder en god pause herinde fra også, tænker sku lidt for meget på stoffer lige for tiden...

Kan i have det godt så længe :)

Mvh.
Xpert

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Nu ved jeg ikke hvor meget jeg egenligt har at byde på når jeg skriver det her eller om du overhovedet er her længere. Anyway kan det vel altid hjælpe mig selv.

Har også det her slør for øjnene du nævner og det er specielt kraftigt i dag, eftersom jeg kun fik 4½ times søvn i nat (er begyndt i skolen igen og vi havde også en lang dag, så ser meget god mening i det Portuz snakker om). Valgte at stoppe med hashen for godt to uger siden, men røg efter en uge, hvilket jeg fortrød bitterligt og nu er jeg så på min 10.ende dag i dag, siden da. Jeg kan overhovedet ikke falde i søvn om natten desmindre jeg kører mig selv rigtigt hårdt inden, for så at lægge i sengen i nogle timer og tænke alt igennem. Så falder man da heldigvs også i søvn til sidst :) Det du måske kan bruge til noget er, at du lader til at have meget mere styr på dine tanker og forholde dig til tingene. Selv skifter jeg hele tiden mening (se bare nogle af sætningerne her - jeg plejer ikke at have så store vanskeligheder med at konstruere den slags), hvilket kun resulterer i dårligt selvværd. Det eneste for mig at se, der kan give mig selvværd, er, at stoppe med at ryge, som planlagt. Gør det mest for min uddannelses skyld. Efter som det er sidste år i gymnasiet skulle jeg jo gerne kunne få noget ud af forløbet og ikke bare ende med ene skodkarakterer.
fuck hvor jeg håber at jeg snart bliver bare lidt mere stabil. Jeg er lige der imellem hvor ingen kan forstå mig.

Held og lykke i hvert fald.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MaroK skrev:
Nu ved jeg ikke hvor meget jeg egenligt har at byde på når jeg skriver det her eller om du overhovedet er her længere. Anyway kan det vel altid hjælpe mig selv.

Har også det her slør for øjnene du nævner og det er specielt kraftigt i dag, eftersom jeg kun fik 4½ times søvn i nat (er begyndt i skolen igen og vi havde også en lang dag, så ser meget god mening i det Portuz snakker om). Valgte at stoppe med hashen for godt to uger siden, men røg efter en uge, hvilket jeg fortrød bitterligt og nu er jeg så på min 10.ende dag i dag, siden da. Jeg kan overhovedet ikke falde i søvn om natten desmindre jeg kører mig selv rigtigt hårdt inden, for så at lægge i sengen i nogle timer og tænke alt igennem. Så falder man da heldigvs også i søvn til sidst :) Det du måske kan bruge til noget er, at du lader til at have meget mere styr på dine tanker og forholde dig til tingene. Selv skifter jeg hele tiden mening (se bare nogle af sætningerne her - jeg plejer ikke at have så store vanskeligheder med at konstruere den slags), hvilket kun resulterer i dårligt selvværd. Det eneste for mig at se, der kan give mig selvværd, er, at stoppe med at ryge, som planlagt. Gør det mest for min uddannelses skyld. Efter som det er sidste år i gymnasiet skulle jeg jo gerne kunne få noget ud af forløbet og ikke bare ende med ene skodkarakterer.
fuck hvor jeg håber at jeg snart bliver bare lidt mere stabil. Jeg er lige der imellem hvor ingen kan forstå mig.

Held og lykke i hvert fald.

Jeg går først nu.. Tidligere har jeg oplevet problemer med at fokusere når jeg vågnede om morgenen, værst når jeg var godt og grundigt bagskæv. Gik normalt over i løbet af 5 min eller højst ½ time. Men det er mange timer jeg har haft "problemer" i dag.

Tror det er en blanding af HPPD, træthed og THC... Nu holder jeg pause og sætter en lille pausefisk på :)

Men tak, og held og lykke til dig også

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Nu holder jeg pause og sætter en lille pausefisk på

Så fandt jeg ud af hvorfor der er sådan en lille pausefisk over det hele :)
Stærkt valg Xpert. Hvis ikke du allerede har bestemt dig for det kunne det måske være godt at tage en mental pause fra både dcf og psychedelia, jeg tror at disse to sider kunne friste og opretholde interessen lidt for meget :lol:
På den anden side skal du da evigt være velkommen til at konsultere for at få lidt hjælp, held og lykke til dig!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]