Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Pede B
Mc Einer
SupaJan
Hvid Sjokolade
Clemens (den anden verden)
Den Gale Pose (Mod rov, sådan er reglerne)
Kejser A
Patrioten
Ham den lange
Haven Morgan

Bo skrev:
Det bliver nævnt, at Malk de Koijn bare sætter ord sammen, som ikke betyder noget. Her må jeg lige lave en rettelse!

Du har ret, men det er på Sneglzilla albummet. Smash hit i Aberdeen er den fede plade. Det er måske ikke 100% seriøst, men de har nogle fede beats og nogle grineren tekster. Hør fx P.I.G.E. (haha kom lige på teksten. Kan den næsten uden ad)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Som inkarneret malk fan igennem lang tid må jeg sige at malk er hvad man gør det til. Lad være med at fortæl hvad teksterne betyder TAK :) Der er ikke noget entydigt svar for mig at se - det er i hvert fald derfor jeg stadig kan holde ud af sætte dem på. Udover, selvfølgelig, de sprøde produktioner af anders brixen/tue track/track72/Dr. Robot. Kan man lide farver, barndommen og i det hele taget det infantile univers derfra så er malk som udgangspunkt anbefalelsesværdigt.
Jeg kan blive ved med at lukke bræk ud, men ønsker egentligt ikke - for min egen skyld - at sætte dem i bås. Like it or not. For nogle er det måske for flydende - minder dem måske om åndssnobberne i dansktimerne, hvem ved? :D

Der findes meget fedt rap fra DK, men for mit eget vedkommende skal vi nogle år tilbage. 90'erne er en guldgruppe - folk har nævt det hele tror jeg. Da der (undskyld) stadig var kød på de gamle drenge. Næsten alt var nyt og rapperne havde til tider selv svært ved at skjule deres begejstring.
Det jeg egentligt siger er, at alle de store drenge som alle kender i dag har startet et sted. Det er for mig her guldet er. Men det er nok mest en smag jeg har udviklet.. Derfor har jeg lidt svært ved at anbefale noget specifikt. Jeg følger ikke rigtigt med på hiphopscenen mere, så de ting jeg sætter pris på selv er vel, dybest set, noget gammelt lort. Men hvad man ikke ved kan man ikke have ondt af :wink:
På den anden side er det vel ganske typisk at det er i starten hvor grupperne/kunstnerne ligger mest lidenskab i. Sådan lyder det i hvert fald oftest. Men selvf kan lidt personlig udvikling og skillz pynte på det. SÅ altså, altså: kunstnernes første udgivelser, demoer og andet shit.

Malk de koijn og alt hvad der følger med. De drenge er geniale. Specielt prods (udtales pråds) typisk lavet på en tospolet båndoptager. Primitive, infantile tekster. Men damn de har sjæl. Det er en fryd at høre marni mands (tues bror) og rough'n'tuffs (tue t) og venners barndom lagt ned på bånd. Det er bare ikke til at opdrive :cry:

Klart dér .. ikke helt vildt fedt - men happy er det.
Hvid sjokolade
Suspekt
Stilen R Profilen (Ruller, tænder og rundtsender dem. Andet giver jeg ikke så meget for)
Ol' Dirty Bastard, nigga.. Prøv at hør hvad han kunne!
Lovage (Mike Patton goes hiphop)
DJ Cars10s Mixtapes http://www.djcarsten.dk - der kan man høre nogle små snips. tættere kan jeg ikke bringe jer på den ægte vare..

:) nu gider jeg ikke vride min hjerne mere..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
mc clemens - fanget af fortiden...
^^ den er super go :D ..
Og ellers noget LOC
Og noget , suspekt - fuck af....

Titel:
Dedikeret medlem

Hvad er det for noget at sige, de har primitive tekster? Det er dog den største fejlfortolkning, jeg længe har hørt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige præcis dér, hvor der står primitive, er det prods jeg henviser til. prøv at læs det igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

B.A.N.G.E.R.S!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
El Bandito skrev:
B.A.N.G.E.R.S!

Eller noget af det helt gamle Århus shit
Alzheimer klinikken og Trekløverne

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
MethylOle skrev:
El Bandito skrev:
B.A.N.G.E.R.S!

Dén er jeg med på. Jeg tror faktisk jeg deres første demo-bånd et sted endnu :)
Det var sgu fedt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jugg skrev:
Tenka skrev:
MC's Fight Night!

Skal self også høres live!

http://www.fightnight.dk

MC's Fightnight er blevet noget værre bæ gennem de sidste par år.

75% af gæsterne er coke sniffende brider der bare syntes det er fedt fordi de har set den der eminem film.

Det er jeg ikke enig med dig i, jeg har hvertfald ikke hørt eller oplevet sådan noget. Tværtigmod synes jeg der er fed stemning derinde, og man kan uforstyrret sidde og ryge sig en lille pind! :wink:

Lyden kunne dog godt være bedre...

Titel:
Medlem

MethylOle skrev:
El Bandito skrev:
B.A.N.G.E.R.S!

uenig, Alzheimer klinikken er overvurderet fordi det er (og det er det virkelig) MEGA fedt at have noget så sjældent i en tid hvor alle hyper Tabu Recs.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Moowgli skrev:
MethylOle skrev:
El Bandito skrev:
B.A.N.G.E.R.S!

uenig, Alzheimer klinikken er overvurderet fordi det er (og det er det virkelig) MEGA fedt at have noget så sjældent i en tid hvor alle hyper Tabu Recs.

Nu skal du passe på med at generalisere. Jeg nævner ikke alzheimer fordi jeg synes det ku være sejt at skrive, men fordi jeg faktisk synes det holder hele vejen.

Titel:
Medlem

MethylOle skrev:

Nu skal du passe på med at generalisere. Jeg nævner ikke alzheimer fordi jeg synes det ku være sejt at skrive, men fordi jeg faktisk synes det holder hele vejen.

Word, undskyld.

Synes dog stadig der er en tendens blandt unge med hang til danskrap, til at prøve at lyde så "inde i sagerne" og "ægte" som muligt ved at nævne gammel musik. Dog hører generalisering ingen steder hjemme :)

Titel:
Medlem

hvert aspekt og suspekt er klart mine faves.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Marwan er klart årets danske rap plade. Den er en fucking født klassiker. Lidt i samme stil, tjek: "Hustla hele dagen" med Albertslund Terror korps (feat. Sivas): http://www.myspace.com/albertslundterrorkorps

og i en anden stil:
Aldrig Voxn: http://www.myspace.com/aldrigvoxn
Gade X: http://www.myspace.com/gadex

Titel:
Dedikeret medlem

Undskyld jeg siger det, men Marwan er god til at spille på ordene, og er god til at rime, men hans musik er elendig.. MO

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Ras skrev:
Marwan er klart årets danske rap plade. Den er en fucking født klassiker. Lidt i samme stil, tjek: "Hustla hele dagen" med Albertslund Terror korps (feat. Sivas): http://www.myspace.com/albertslundterrorkorps

Jeg er så fuld at jeg er nede med Albertslund terrorkoprs.

"Tja din telefon, jeg ska snak' mæ' dig"

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey Jugg. Prøv at spil det igen (antager at du ikke er fuld længere). Jeg vil gerne vide hvad der sker hvis du rent faktisk kan lide det. :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ok, ATK var faktisk ikke dårligt... fede remixes de laver!!

Check i samme forbindelse http://www.myspace.com/kidkishore

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
Sneglzilla er det vildeste dansk lavede album nogensinde, og nu snakker vi ikke kun rap men dansk musik i det hele taget. Efter min mening er Sneglzilla et genialt album uden sammenligning, i starten da det lige kom brød jeg mig heller ikke om det. Og der var jeg mere til smash hit in aberdeen, men efter lige have hørt albummet et par gange bliver det kun bedere og bedere. Og alle dem der siger deres tekster ikke giver mening, skal bare skynde sig at være meget stille. I næsten alt nyt dansk rap lukker de kun lort ud og spiller smarte, men malk de koijn derimod har noget på hjertet. Også formår de komme ud med det på en så snigeren, sej og kreativ måde. Jeg synes virkelig man må tage hatten af for de drenge, de fucker det danske sprog på den sejste måde. Normalt hører jeg stort set ikke rap musik længere, men hvis jeg gør så er det næsten al tid sneglzilla fordi det album giver mig mega optur på hver gang.

Og til alle jer der ikke bryder jer om det, hør albummet igennem nogle gange og i kommer til at elske det. Og som de selv siger "bliver størrer og stærkere jo mer du stener det" og dette er virkelig sandt. Selvom jeg efterhånden har hørt det igennem rigtig mange gange, oplever jeg stadigvæk at jeg opdager nye ting i musikken og forstår dele af teksten som jeg ikke lige har lagt mærke til før.

det kan godt være det lyder som om jeg bare skamroser dem helt vildt, men det synes jeg er på sin plads.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er helt enig med KaFFeGrums.. Sneglzilla er til dato det bedste danske rapalbum. Smash hits in Aberdeen var rigtig fedt, men Sneglzilla slår alt.

Til dem som ikke har hørt Malkedrengene før: Do it.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]