Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har en del kaktus tilbage fra sommeren som jeg ikke har fået taget, og jeg har heller ikke planer om at tage det lige foreløbig, eftersom jeg for tiden er travlt beskæftiget med arbejde og lign. Min plan er at vente ca. en måned med at trippe, men da der allerede er gået 1 1/2 måned siden jeg købte det kunne jeg let forestille mig at kraften vil være forsvundet fra kaktussen til den tid. Det er vel at mærke ikke en levende kaktus der er tale om, men lemmerne fra en eller flere parterede, så det går ikke bare at vande skidtet :) . Vi har at gøre med en forholdsvis stor portion for lidt under en frø*, så det er ikke helt lige meget.

Hvis jeg er i tidsnød kan arbejdet jo blive nødt til at vente :D

På forhånd tak.

priser er ikke tilladt på psy, så vær kreative 8) *

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Citat:
Abstract

Two archaeological specimens of peyote buttons, i.e. dried tops of the cactus Lophophora williamsii (Lem.) Coulter, from the collection of the Witte Museum in San Antonio, was subjected to radiocarbon dating and alkaloid analysis. The samples were presumably found in Shumla Cave No. 5 on the Rio Grande, Texas. Radiocarbon dating shows that the calibrated 14C age of the weighted mean of the two individual dated samples corresponds to the calendric time interval 3780–3660 BC (one sigma significance). Alkaloid extraction yielded approximately 2% of alkaloids. Analysis with thin-layer chromatography (TLC) and gas chromatography–mass spectrometry (GC–MS) led to the identification of mescaline in both samples. No other peyote alkaloids could be identified.

The two peyote samples appear to be the oldest plant drug ever to yield a major bioactive compound upon chemical analysis. The identification of mescaline strengthens the evidence that native North Americans recognized the psychotropic properties of peyote as long as 5700 years ago.

Keywords: Lophophora williamsii; Peyote; Mescal buttons; Mescaline

Abbreviations: BC, before Christ; BCE, before Christian era; BP, before present; CE, Christian era

Kilde

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så det kan holde sig i lang tid går jeg udfra?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Havde ikke læst din post ordentligt. Kan dog ikke rigtig finde ud af om det drejer sig om vandholdige cuttings eller tørret kød? Hvis det drejer som sidstnævnte kig ovenfor, ellers ->

Friske cuttings kan holde sig et år eller mere uden vand og taber ikke i potens så vidt vides. Hvorfor ikke stikke dem i noget jord? San Pedro er utroligt nem at dyrke og vokser fandes stærkt, hvilket jo betyder at jeres investering bliver for livet. Så længe en kaktus er grøn og vandholdig er den levende, det vil sige at den kan sætte rødder.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

tørret og sorteret Trichocereus peruvianus lyder beskrivelsen på nettet, og det kan altså holde sig så lang tid det skall være?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, hvis du opbevarer det tørt.

Titel:
Dedikeret medlem

Has Oak skrev:
Friske cuttings kan holde sig et år eller mere uden vand og taber ikke i potens så vidt vides. Hvorfor ikke stikke dem i noget jord? San Pedro er utroligt nem at dyrke og vokser fandes stærkt, hvilket jo betyder at jeres investering bliver for livet. Så længe en kaktus er grøn og vandholdig er den levende, det vil sige at den kan sætte rødder.

Lovin' you right now HasOak. Har netop fået en San Pedro på et par cm som blev skåret fra. Har smidt den i en rimelig fornuftig jordblanding og håber da på at den vil vokse lidt for.
Var ikke klar over hvorvidt den kunne kultiveres fra stikling, men håbede :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tog lige en smagsprøve på 25g peyote i går; min første meskalin oplevelse. Jeg blandede det op med noget youghurt og åd det så bare uden videre; youghurt med meskalin drys om i vil. Fatter ikke at folk gider at koge og følge lange procedurer når man bare kan spise/sluge det. Jeg var på forhånd bange for at brække mig, men det skete aldrig og kvalmen var kun lige mærkbar. Trippet begyndte først rigtigt 2-3 timer efter indtagelse, og blev henholdvist skudt i gang og boosted af 2 joints.

Trippet var meget mærkeligt og ikke altid lige rart. Kaotisk, dybt og grænsesøgende er ord som beskriver trippe godt. Min hjerne havde til tider nærmest selvdestruktive tendenser, idet tankerne evindeligt prøvede at OVERSKRIDE de mentale grænser og finde kernen af livet /universet og det lå lidt i kortene synes jeg at en sådan erkendelse ville kræve/medføre et ophør af min identitet og liv i min nuværende form; altså de typiske eksistentielle trip-overvejelser om livet/universet vs egoet bare med et lidt negativt twist. Det var ikke et bad trip, men bare lidt sort-humoristisk tripadspredelse tror jeg. Desuden kunne jeg navigere rundt i min bevidsthed, finde gamle følelser lyde tanker og erindringer frem. De kom dog væltende i en lidt kaotisk strøm, men jeg følte, i hvert fald til tider, at jeg havde den overordnede kontrol. Kraftige hallucinationer både lydmæssigt og synsmæssigt. Mit sind blev som en lyd/billed/følelsesbog som man kunne slå op i uden rigtig at vide hvor de foskellige ting lå henne.

Her dagen efter er man staig lidt småfucked, men man tripper ikke og er istand til at agere normalt. Alt i alt et godt trip, men temmelig intenst. Jeg vil betegne det som en omgang god stærk sommerferiehygge.

mit hovede er stadig fyldt med tanker (som i måske kan fornemme hehe :lol: ) , så havde lige brug for at bøvse nogen af dem ud her ! :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Moonage daydreamer skrev:
Jeg tog lige en smagsprøve på 25g peyote i går; min første meskalin oplevelse. Jeg blandede det op med noget youghurt og åd det så bare uden videre; youghurt med meskalin drys om i vil. Fatter ikke at folk gider at koge og følge lange procedurer når man bare kan spise/sluge det. Jeg var på forhånd bange for at brække mig, men det skete aldrig og kvalmen var kun lige mærkbar. Trippet begyndte først rigtigt 2-3 timer efter indtagelse, og blev henholdvist skudt i gang og boosted af 2 joints.

Trippet var meget mærkeligt og ikke altid lige rart. Kaotisk, dybt og grænsesøgende er ord som beskriver trippe godt. Min hjerne havde til tider nærmest selvdestruktive tendenser, idet tankerne evindeligt prøvede at OVERSKRIDE de mentale grænser og finde kernen af livet /universet og det lå lidt i kortene synes jeg at en sådan erkendelse ville kræve/medføre et ophør af min identitet og liv i min nuværende form; altså de typiske eksistentielle trip-overvejelser om livet/universet vs egoet bare med et lidt negativt twist. Det var ikke et bad trip, men bare lidt sort-humoristisk tripadspredelse tror jeg. Desuden kunne jeg navigere rundt i min bevidsthed, finde gamle følelser lyde tanker og erindringer frem. De kom dog væltende i en lidt kaotisk strøm, men jeg følte, i hvert fald til tider, at jeg havde den overordnede kontrol. Kraftige hallucinationer både lydmæssigt og synsmæssigt. Mit sind blev som en lyd/billed/følelsesbog som man kunne slå op i uden rigtig at vide hvor de foskellige ting lå henne.

Her dagen efter er man staig lidt småfucked, men man tripper ikke og er istand til at agere normalt. Alt i alt et godt trip, men temmelig intenst. Jeg vil betegne det som en omgang god stærk sommerferiehygge.

mit hovede er stadig fyldt med tanker (som i måske kan fornemme hehe :lol: ) , så havde lige brug for at bøvse nogen af dem ud her ! :wink:

Lyder da dejligt, havde selv min anden oplevelse med meskalin i tirsdags (første gang med gennembrud) på 25g peruvian torch.
Gad sku heller ikke at koge, så tog en saks og klippede og klippede i 1 time (fuck det var på arbejde, intet at lave) til det var næsten rent pulver

Vand kan til nød bruges, men tror jeg vil afprøve youghurt næste gang.
Det skal bare ned, og 25g er en overkommelig dose hvis man tager den over 3 gylp, bedre end 75g san pedro ihvertfald.

Fik dejlig kvalme, men holdt det inde. Trippet begyndte også først efter lang tid, men fuck det var det værd. Denne dose var mindre visuel i lyse omgivelser end mine LSA-trips, men når lyset blev slukket skete der ting og sager. Smukt

Nu et par dage efter har jeg det stadigvæk fantastisk, en dejlig ro har fyldt mig og jeg kan ikke huske hvornår jeg har været så u-stresset.
Humøret er i top, pg der er stadigvæk lidt visuals og ting der bevæger sig/bølger. Ser stadigvæk "lyn" i øjenkrogene, og min HPPD gør det heller ikke bedre, selvom den har ændret karakter

Alt i alt et yderst dejligt stof som det helt sikkert ikke er sidste gang jeg kommer til at prøve. Næste gang i lidt større dose

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted derude
øhh... måske misforstår jeg noget.

Men er det ikke lidt sindsygt at tage meskalin på arbejde?
Håber da at det er et meget lidt krævende job du har, eller at jeg misforstår din post...

Titel:
Medlem

Rootbum skrev:
øhh... måske misforstår jeg noget.

Men er det ikke lidt sindsygt at tage meskalin på arbejde?
Håber da at det er et meget lidt krævende job du har, eller at jeg misforstår din post...

Tror jeg du gør, jeg læser det som om han klargjorde hans kaktus/kakti/whatever på arbejdet.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Rodnet
Nu, har jeg ikke læst det hele, men ved at et mescalin Bryg kan holde sig i meget langtid i fryseren..

Ellers lav brygget og til sæt ATAMON :twisted:!
den flaske med en kineser på. mener det er konserveringsmiddel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]